Sponsorizat
Categories: Social

Fără trenuri pe ruta Cluj-Oradea începând cu luna ianuarie 2024, din cauza unor ample lucrări de modernizare și electrificare

Sponsorizat
Sponsorizat

Traseul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi total nefuncțional pe durata modernizării. ​Între Cluj și Oradea, pe magistrala 300, nu vor mai fi trenuri directe cel puțin în 2024, fiindcă încep lucrările de modernizare și electrificare a liniei, proiect de aproape două miliarde de euro. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.De la 1 ianuarie 2024, circulația feroviară va fi închisă total pe 89 de km între Cluj și Oradea, iar pe 28 de km trenurile vor circula pe un singur fir. Pe 22 de km vor fi microbuze sau autobuze, în loc de tren.
Despre electrificarea acestui tronson important se vorbește de mai bine de 3 decenii. Sunt puține porțiunile unde trenurile depășesc în prezent 100 km/h, mai ales că traseul traversează zone montane. Cele mai rapide trenuri au viteze medii de 60 km/h. Niciodată nu au fost trenuri care să facă mai puțin de 2 ore și 12 minute, mai ales că sunt și porțiuni montane lungi.„În cadrul proiectului de “Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare. În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, transmite CFR SA, potrivit hotnews.ro.

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune…

7 hours ago

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria…

10 hours ago

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre…

10 hours ago

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă…

1 day ago

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat Magie, eleganță și…

1 day ago

❗Stația Sigismund Toduță va fi relocată temporar

Compania de Transport Public anunță că stația Sigismund Toduță, aferentă liniei 30 de autobuze, va…

1 day ago