Connect with us

Social

Garda de Mediu a amendat cu 80.000 de lei SUPERCOM pentru neregulile depistate la CMID, însă firma a achitat 25.000 pentru că „așa e legea”

Stefan Petre

Published

on

Garda de Mediu a amendat cu 80.000 de lei SUPERCOM pentru neregulile depistate la CMID, însă firma a achitat 25.000 pentru că „așa e legea”

Compania de gunoi Supercom a fost sancționată de Garda de Mediu cu o amendă de 80.000 de lei, încă a plătit doar 25.000 de lei. Garda de Mediu a stabilit că la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor s-a depozitat o cantitate foarte mare de deșeuri, care nu a fost tratată pentru a se neutraliza mirosul. Acest lucru și nivelarea deșeurilor de pe groapa Supercom, plus canicula și vântul, a favorizat transmiterea unui anumit miros spre Cluj-Napoca.Activiștii civici clujeni s-au revoltat pentru că cei de la SUPERCOM nu au plătit nici măcar jumătate din amenda stabilită inițial, însă șeful Gărzii de Mediu Cluj, Lucian Stanca, spune că nu poate face nimic, asta este legea care nu poate fi interpretată. 
„Sancțiunea se poate încadra între 50.000 și 100.000 de lei. Conform Ordonanței de Guvern, nr. 2 din 2001 se poate achita jumătate din minim. Noi am dat o amendă de 80.000 de lei, iar cei de la Supercom au achitat rapid jumătate din minim, adică 25.000 de lei (n.red. jumătate din minimul de 50.000 de lei).Legiuitorul a stabilit minimul și acesta poate fi achitat în 15 zile. Asta nu exclude situația ca în instanță firma Supercom va contesta amenda și dacă pierde va rămâne cu suma aceasta plătită. Dacă nu achita jumătate din minim, atunci se trezea că pierde și trebuie să achite 80.000 de lei”, a declarat șeful Gărzii de Mediu Cluj, Lucian Stanca.Acesta a precizat că la probele de jumătate de oră nu au fost depistate depășiri nici la Groapa de gunoi Supercom, nici la Aiton, unde este firma Transavia și unde se află un munte de găinaț, care este împrăștiat pe câmp ca îngrășământ. Aitonul este la 20 de kilometri de Cluj-Napoca, astfel că cei de la Garda de Mediu nu cred că mirosul poate ajunge până la Cluj. „La probele de o jumătate de oră nu a ieșit nicio depășire și se discută să vină laboratorul de la Bacău să facă măsurători de durată și la Aiton și la CMID (n.red. Groapa de gunoi Supercom, de la Pata Rât). Aceste măsurători sunt mai complexe și fără drept de apel. Astea de o jumătate de oră nu sunt concluzive”, a mai spus șeful Gărzii de Mediu.Culmea este că toate indiciile arată că mirosul provine de la rampa de gunoi a Supercom, dar laboratorul a ajuns la Cluj și a fost trimis la Aiton. „Autoritățile, inclusiv noi, au primit sesizări încă dinainte de 28 august, când a mirosul în Cluj-Napoca. Transavia face fertilizări în fiecare toamnă, pentru pregătirea culturilor, dar clujenii reclamă de mai demult. Avem 300 de sesizări și sunt diferite. Unii spun că miroase de canal, alții de rahat, alții de găinaț, alții a gunoi și cadavre”, a mai spus Lucian Stanca.Precizăm că, la primele determinări efectuate la depozitul de dejecții Ferma Vegetală din satul Rediu, comuna Aiton, la terenul agricol de lângă ferma vegetală și la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor nu au ieșit în evidență depășiri ale concentrației maxim admise pentru probele de scurtă durată la amoniac. Însă, ultimele probe arată altceva.„În urma analizării probelor prelevate de către reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului Cluj prin echipamentele tehnice aflate în dotare, din data de 04.09.2023, din Ferma Vegetală din satul Rediu, comuna Aiton, la limita de incintă, unde s-a amplasat un punct de prelevare pentru determinarea nivelurilor de amoniac (NH3) și hidrogen sulfurat (H2S), prin analiză de durată lungă (24h), s-a constatat faptul că a fost depășit nivelul maxim admis pentru amoniac (0.14 mg/m3  față de 0.1 mg/m3)”, arată analiza Agenției pentru Protecția Mediului Cluj.În prezent continuă procesul de monitorizare, atât la Ferma Vegetală din satul Rediu, comuna Aiton, cât și la CMID, iar începând de astăzi, cu ajutorul autolaboratorului se vor monitoriza oxizii de azot, oxizii de sulf, monoxid de carbon, compuși organici volatili, particule PM2,5/ PM10 și în completare, cu ajutorul raportării administrației meteo se va putea măsura direcția și viteza vântului, presiunea și temperatura aerului, umiditatea și radiația solară, spun autoritățile.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Magia Nopții la Cluj Never Sleeps, surprinsă de fotograful Lucian Nuță

Egon Kilin

Published

on

Weekendul trecut, Clujul a fost din nou cuprins de farmecul nopții, odată cu ediția spectaculoasă Cluj Never Sleeps. Pe strada Iuliu Maniu, locul unde istoria se întâlnește cu energia urbană, trupa Eternal Flames a încins atmosfera cu un show de foc plin de emoție, lumină și adrenalină. 🔥🌙

În mijlocul acestui spectacol vizual impresionant, fotograful Lucian Nuță a reușit să surprindă esența momentului în imagini de o forță rară – cadre care redau nu doar mișcarea flăcărilor, ci și vibrația publicului, conexiunea dintre artiști și oraș, și acel „ceva” magic ce transformă o noapte de vară într-o amintire de neuitat. ✨

📷 Lucian este cunoscut pentru talentul său de a captura momente autentice, iar seria de fotografii de la Cluj Never Sleeps dovedește încă o dată măiestria sa. Fiecare imagine transmite povestea unei nopți în care arta, pasiunea și orașul au bătut la unison.

#cluj #clujulmagic #clujneversleeps #eternalflames #luciannuta #artaînstradă #noapteamagică

Foto: Lucian Nuta

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

De ce și-a părăsit o tânără viața construită în Cluj pentru a se întoarce la Timișoara

Alex Campian

Published

on

Pentru mulți tineri din România, comparația între Cluj-Napoca și Timișoara devine inevitabilă – mai ales atunci când aleg o facultate sau își caută un loc de muncă. Cele două orașe, considerate centre universitare și economice importante, sunt adesea puse față în față în funcție de oportunități, costuri și calitatea vieții.

O tânără care a locuit zece ani în Cluj-Napoca a povestit pe Reddit că se gândește serios să se întoarcă în orașul natal, Timișoara. După un deceniu în „capitala Ardealului”, aceasta simte că orașul nu mai corespunde așteptărilor și nevoilor sale actuale.

„A fost o perioadă frumoasă, dar în ultimii ani am început să simt că orașul nu-mi mai oferă ce căutam. Prietenii din copilărie sunt în Timișoara, iar cei pe care i-am legat aici fie au plecat, fie ne vedem rar. Nu mai simt același vibe, iar Clujul mi se pare, de ceva vreme, overhyped și scump pentru calitatea vieții oferite, cu prețuri nejustificate”, a explicat ea.

Tânăra a remarcat că Timișoara are un cost al vieții mai accesibil, mai ales în privința chiriilor și a locuințelor. În plus, ea i-a provocat pe alți români să-și împărtășească experiențele privind cele două orașe.

Un alt utilizator a comentat că numărul mare de clujeni stabiliți în Timișoara poate fi un semn al atractivității orașului din vest. În plus, apropierea de capitale europene precum Budapesta sau Belgrad este un avantaj important.

„Sunt mai mulți clujeni în Timișoara decât timișoreni în Cluj. E un semn, zic eu. În plus, în trei ore ajungi în Budapesta sau Belgrad. De la Cluj, nu prea ai unde merge în același interval. La minusuri: nu ai Untold și nici multe opțiuni de zbor. Vara e foarte cald, fiind zonă de câmpie. Însă oamenii mi se par mai relaxați decât în Cluj, unde există o atitudine pe care n-am înțeles-o niciodată”, a spus acesta.

Un alt român a remarcat că, deși Timișoara este mai plată și lipsită de relief, Clujul oferă acces rapid la natură – munți, păduri și lacuri – ceea ce îl face ideal pentru activități în aer liber.

„În Cluj, la 15 minute cu bicicleta ești în pădure, iar la o oră ai munți și lacuri. În Timișoara ai doar malurile Begăi și ale Timișului, fără mașini. Pe de altă parte, Timișoara e mai aerisită, cu bulevarde largi și prețuri mai decente.”

Un fost locuitor al Clujului, mutat de câțiva ani în Timișoara, spune că orașul bănățean e unul al contrastelor: are un centru spectaculos, dar și cartiere neîngrijite precum Fabric sau Iosefin. În schimb, Clujul e mai uniform, însă cu o dezvoltare urbanistică haotică în zonele periferice, cum ar fi Florești sau Apahida.

„Timișoara are multe palate impresionante, în timp ce în Cluj le numeri pe degete. În centru, Clujul are clădiri mici, de un etaj. Dar Timișoara suferă la capitolul întreținere – multe clădiri istorice sunt în paragină.”

Diferențele se simt și în infrastructura urbană și în prețurile locuințelor. Deși Clujul dispune de un aeroport mai bine conectat, de spitale moderne și de universități apreciate, costul vieții este considerabil mai ridicat.

„Timișoara este încă mai accesibilă pentru un tânăr la început de drum. Chiriile și apartamentele sunt mai ieftine. Deși aeroportul are mai puține zboruri, apropierea de Belgrad și Budapesta compensează”, a explicat un alt comentator.

Tot el subliniază că Timișoara are o climă mai blândă iarna, spre deosebire de Cluj, unde frigul e mai aspru.

„Timișoara e un oraș în care parcă simți că trăiești, iar Clujul a devenit sufocant”, a concluzionat un utilizator care a locuit în ambele orașe.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Prețul cireșelor în Cluj: testăm banca înainte să gustăm!

Alex Campian

Published

on

S-au întors cireșele în piețele din Cluj, dar și-au adus și prețul cu ele – și nu glumim: 60 de lei kilogramul! La banii ăștia, parcă nu mai zici “fruct”, ci “bijuterie comestibilă”.

Cumpărătorii privesc cireșele cu drag, le fotografiază, poate chiar le dau like mental, dar mulți pleacă fără să guste. Unii mai curajoși își iau 100 de grame – cât să împartă cu familia, prietenii, vecinii și eventual să trimită și o poză rudelor din străinătate. Ediție limitată.

Importatorii, în schimb, se bucură – aduc cireșe din afară și le vând în Cluj ca pe trufe rare. Cine are poftă, plătește. Cine nu, se uită și oftează. În curând, s-ar putea să apară și abonamente la cireșe, cu rată lunară și bonus de o sâmbură bonus.

Până atunci, în piață se aud voci:
– „Dați-mi, vă rog, trei cireșe. Una pentru mine, una pentru poză și una de rezervă…”

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom