Connect with us

Sport

300.000 de mașini, în traficul din Cluj-Napoca. Viceprimarul Tarcea: „Orașul nu a fost conceput pentru un număr atât de mare de mașini”

Stefan Petre

Published

on

Clujul, sufocat de numărul mare de mașini / Foto: Sergiu Răzvan - Facebook, 16.12.2022

Actualitate

În traficul din Cluj-Napoca există în prezent aproape 300.000 de mașini, potrivit viceprimarului Dan Tarcea.

Clujul, sufocat de numărul mare de mașini / Foto: Sergiu Răzvan – Facebook, 16.12.2022

  Viceprimarul Dan Tarcea a declarat joi, în cadrul unei emisiuni radio, că în Cluj-Napoca există în prezent un număr de aproape 300.000 de mașini. Autoritățile estimează că în 30 de ani, numărul mașinilor din oraș a crescut cu 260.000 de mașini: „Dacă discutăm de această componentă de trafic, aici lucrurile sunt puțin mai complexe. În anul 1990 erau 40.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Astăzi, avem peste 220.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Mai sunt încă vreo 20.000 mașinile care sunt ale studenților, la care se adaugă mașinile de leasing și care sunt înmatriculate în alte județe. Una peste alta, discutăm de o creștere de la 40.000 la aproape 300.000 de mașini în 30 de ani”, a explicat Dan Tarcea.CITEȘTE ȘI:
De când pot fi depuse cererile pentru locuri de parcare pe anul 2024? Procedurile pot fi realizate și online!  Numărul imens de mașini aduce mai multe probleme cu care autoritățile locale trebuie să se confrunte. Pe lângă poluare și aglomerație în trafic, locurile de parcare sunt mereu insuficiente. Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că orașul nu a fost conceptul pentru un număr atât de mare de mașini și din acest motiv provocările sunt mari:„Orașul nu a fost construit și conceput, aici mă refer la cartierele vechi, cum este Mănăștur, Grigorescu, Zorilor, Gheorgheni, Mărăști… nu a fost conceput pentru un număr așa de mare de mașini. Strategia celor care au construit în anii 70-80 blocurile, era la început un loc de parcare la 10 apartamente, după care s-a ajuns în anii 90 să fie un loc de parcare la 4 apartamente. Deci, evident, nu au fost gândite zonele ca să facă față unui număr atât de mare de mașini. De aceea avem și aceste provocări în ceea ce privește locurile de parcare. Sigur, trebuie să găsim acel mixt, în care cei care au mașină, să se poată bucura de mașină în cartierele în care ei locuiesc. Cei care au copii mici, trebuie să se plimbe în siguranță pe alei și nu pe stradă. Și cei care vor să folosească spațiile verzi, să le poată folosi. Realitatea este că o parte din mașini stau în zona cartierelor pe alei, pe spații verzi. Pentru că așa au fost construite blocurile acum 45 de ani.Ce facem noi în ideea asta: în primul rând încercăm să-i convingem pe clujeni să folosească transportul public. Investim constant în dezvoltarea transportului public, fie că discutăm de autobuze electrice, fie tramvaie noi sau troleibuze, astfel încât clujenii să aibă o alternativă la mașină. Sunt anumite categorii de clujeni pentru care mașina este indispensabilă, de aceea trebuie să asigurăm acest mix, dar evident trebuie să punem transportul public ca prioritate numărul 1. Și în ceea ce privește reducerea poluării, dar și a traficului”, a mai punctat viceprimarul.  Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom