Connect with us

Sport

300.000 de mașini, în traficul din Cluj-Napoca. Viceprimarul Tarcea: „Orașul nu a fost conceput pentru un număr atât de mare de mașini”

Stefan Petre

Published

on

Clujul, sufocat de numărul mare de mașini / Foto: Sergiu Răzvan - Facebook, 16.12.2022

Actualitate

În traficul din Cluj-Napoca există în prezent aproape 300.000 de mașini, potrivit viceprimarului Dan Tarcea.

Clujul, sufocat de numărul mare de mașini / Foto: Sergiu Răzvan – Facebook, 16.12.2022

  Viceprimarul Dan Tarcea a declarat joi, în cadrul unei emisiuni radio, că în Cluj-Napoca există în prezent un număr de aproape 300.000 de mașini. Autoritățile estimează că în 30 de ani, numărul mașinilor din oraș a crescut cu 260.000 de mașini: „Dacă discutăm de această componentă de trafic, aici lucrurile sunt puțin mai complexe. În anul 1990 erau 40.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Astăzi, avem peste 220.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Mai sunt încă vreo 20.000 mașinile care sunt ale studenților, la care se adaugă mașinile de leasing și care sunt înmatriculate în alte județe. Una peste alta, discutăm de o creștere de la 40.000 la aproape 300.000 de mașini în 30 de ani”, a explicat Dan Tarcea.CITEȘTE ȘI:
De când pot fi depuse cererile pentru locuri de parcare pe anul 2024? Procedurile pot fi realizate și online!  Numărul imens de mașini aduce mai multe probleme cu care autoritățile locale trebuie să se confrunte. Pe lângă poluare și aglomerație în trafic, locurile de parcare sunt mereu insuficiente. Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că orașul nu a fost conceptul pentru un număr atât de mare de mașini și din acest motiv provocările sunt mari:„Orașul nu a fost construit și conceput, aici mă refer la cartierele vechi, cum este Mănăștur, Grigorescu, Zorilor, Gheorgheni, Mărăști… nu a fost conceput pentru un număr așa de mare de mașini. Strategia celor care au construit în anii 70-80 blocurile, era la început un loc de parcare la 10 apartamente, după care s-a ajuns în anii 90 să fie un loc de parcare la 4 apartamente. Deci, evident, nu au fost gândite zonele ca să facă față unui număr atât de mare de mașini. De aceea avem și aceste provocări în ceea ce privește locurile de parcare. Sigur, trebuie să găsim acel mixt, în care cei care au mașină, să se poată bucura de mașină în cartierele în care ei locuiesc. Cei care au copii mici, trebuie să se plimbe în siguranță pe alei și nu pe stradă. Și cei care vor să folosească spațiile verzi, să le poată folosi. Realitatea este că o parte din mașini stau în zona cartierelor pe alei, pe spații verzi. Pentru că așa au fost construite blocurile acum 45 de ani.Ce facem noi în ideea asta: în primul rând încercăm să-i convingem pe clujeni să folosească transportul public. Investim constant în dezvoltarea transportului public, fie că discutăm de autobuze electrice, fie tramvaie noi sau troleibuze, astfel încât clujenii să aibă o alternativă la mașină. Sunt anumite categorii de clujeni pentru care mașina este indispensabilă, de aceea trebuie să asigurăm acest mix, dar evident trebuie să punem transportul public ca prioritate numărul 1. Și în ceea ce privește reducerea poluării, dar și a traficului”, a mai punctat viceprimarul.  Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Meci istoric pentru U-BT: clujenii au întâlnit Partizan Belgrad în Sala Polivalentă

Alex Campian

Published

on

Potrivit Radio Cluj, baschetbaliștii de la U-BT Cluj-Napoca au disputat aseară cel mai important meci din istoria clubului, întâlnind Partizan Belgrad în ultima etapă a turului Ligii Adriatice. Partida s-a jucat de la ora 20:30, în Sala Polivalentă, într-o atmosferă impresionantă.

Antrenorul Mihai Silvășan a transmis înaintea confruntării că își dorește ca echipa sa să ofere o replică solidă, iar publicul a răspuns într-un mod entuziast. Biletele online s-au epuizat în mai puțin de 24 de ore, iar ultimele 300 de tichete puse în vânzare în ziua meciului au fost cumpărate imediat.

Întâlnirea a fost una cu adevărat specială: prima dispută directă dintre U-BT și Partizan Belgrad, dar și prima ocazie în care formația clujeană a jucat pe teren propriu, într-un meci oficial, împotriva unei echipe ce evoluează în Euroligă. Sala Polivalentă a fost arhiplină, iar atmosfera a pus în valoare comunitatea de suporteri a clubului.

Scorul a fost: [85-92]

Foto / sursă: Ovidiu Tebu, Facebook U-BT Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom