Connect with us

Sport

Amenzi de 3,9 milioane de lei aplicate de Protecția Consumatorilor Cluj în zonele de vacanță de iarnă, în decurs de două săptămâni.

Stefan Petre

Published

on

Amenzi aplicate de Protecția Consumatorilor Cluj, în urma neregulilor constatate în spațiile de cazare din zonele turistice/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj

Actualitate

Doar în decurs de două săptămâni, Protecția Consumatorului a sancționat mai multe centre turistice din zonele de vacanță cu amenzi de aproape 4 milioane de lei din cauza neregulilor constatate.

Amenzi aplicate de Protecția Consumatorilor Cluj, în urma neregulilor constatate în spațiile de cazare din zonele turistice/Foto: Protecția Consumatorilor Cluj

  Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prin Protecția Consumatorilor Cluj, în coordonarea vicepreședintelui Sebastian Hotca desfășoară acțiuni de control în zonele de vacanță de iarnă, din România, respectiv în Cluj, Sibiu, Maramureș, Băile Felix  în cadrul  structurii special create, în mod tradițional – “Comandament de iarnă 2023”.  Începând cu 5 decembrie 2023 și până pe 10 ianuarie 2024, ANPC va monitoriza permanent aceste zone predilecte pentru turiști în acest sezon, pentru ca vacanța acestora să se desfășoare în cele mai bune coondiții, conform prevederilor legale în vigoare. CITEȘTE ȘI: 
Amenzi de 45.000 de lei, în urma unui control al Protecției Consumatorilor la un magazin din Cluj. Produse expirate și igienă precară, printre neregulile constatate.Activitatea Comandamentului, până pe 19 decembrie 2023, a vizat 427 de operatori economici care își desfășoară activitatea în toate zonele menționate. 
Măsura opririi temporare a activității, aplicată pentru zeci de operatori economic/Foto: Protecția Consumatorilor ClujÎn urma neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni:-565 amenzi contravenționale în valoare totală de circa 3,9 milioane lei
-87 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de aproximativ 49.000 lei
-oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru 49 de operatori economici. Principalele abateri constatate:utilizarea unor produse alimentare fără elemente de identificare, schimbarea stării termice a produselor alimentare utilizarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășitălipsa verificării metrologice a mijlocului de măsurare condiții igienico-sanitare precare, în blocul alimentar: paviment deteriorat, instalație electrică improvizată, depuneri de praf și resturi alimentare în colțurile încăperilor, prize și întrerupătoare neigienizate, chedere ale agregatelor frigorifice rupte și neigienizate, mobilier uzat, prezența insectelor, ustensile neprofesionale (veselă din lemn), tavan și pereți neigienizațiNeregulile constatae de Protecția Consumatorilor Cluj, sancționate cu amenzi de 3,9 milioane de lei/Foto: Protecția Consumatorilor Clujdepozitarea în frigider a unor paste fierte și porționate, contrar prevederilor legalelipsa graficului de schimb al uleiului de prăjirelipsa alergenilor individualizați în lista meniulipsa ingredientelor, aditivilor și a mențiunii “Provine din produs congelat”, în lista meniudepozitarea produselor direct pe pavimentlipsa prețului pe unitate de măsurălipsa mijloacelor de protecție impotriva insectelorneafișarea serviciilor suplimentare în unitățile de cazare, inclusiv a tarifelor a orei de sfârșit a zilei de cazare, precum și a altor informații relevante, lipsa regulamentelor de utilizare saună, a piscinei, a registrului de evidență a calității apei etc.lipsa huselor de protecție pentru saltea si a covoarelor antiderapante în băifolosirea unor prosoape uzate, a unor saltele și lenjerii neigienizate, pătate, cu fire de părcomercializarea unor produse textile fără a avea menționate pe etichetă compoziția fibroasă, traducerea în limba română, fără date de identificare: producător/importator, adresă, date de contact, provenind din diferite țărifolosirea unor autorizații de funcționare expiratelenjerie neconformă în spațiile de cazare Jucării notificate pe sistemul rapid de alertă Rapex„În urma verificărilor desfășurate de echipele de control formate din comisari din cadrul Protecției Consumatorilor Cluj și suplimentar judetele Alba, Mures, Sibiu, au fost constatate însă și numeroase exemple de bune practici, în servicii oferite turiștilor, în vacanța de iarnă”, arată Protecția Consumatorilor Cluj.  Amenzi de 45.000 de lei, în urma unui control al Protecției Consumatorilor la un magazin din Cluj. Produse expirate și igienă precară, printre neregulile constatate.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

David Popovici devine cel mai rapid înotător din istorie la 50, 100 și 200 m liber

Maria Costea

Published

on

David Popovici face din nou istorie: cel mai rapid om din toate timpurile la 50, 100 și 200 de metri liber

La doar 20 de ani, David Popovici continuă să redefinească limitele natației mondiale. Vineri, 11 aprilie, sportivul român a anunțat cu mândrie pe pagina sa de Facebook că a devenit primul om din lume care a spart toate cele trei bariere de elită în stilul liber:

  • Sub 22 de secunde la 50 m

  • Sub 47 de secunde la 100 m

  • Sub 1:43 la 200 m

Performanța care a completat acest trio legendar a fost reușită chiar vineri, când Popovici a obținut un nou record național la 50 m liber, cu timpul de 21.83 secunde.

„De asta sunt tare mândru”, a scris David, într-un mesaj sincer și emoționant, care a rezonat cu fanii din toată lumea.


O revenire conștientă, după Jocurile Olimpice de la Paris

După ce a urcat din nou pe podium la Jocurile Olimpice de la Paris, Popovici a decis să ia o pauză de opt luni. Nu din cauza oboselii fizice, ci pentru a-și regăsi echilibrul interior.

„A fost nevoie de timp – pentru a respira, a mă bucura, pentru a înțelege ce am realizat și mai ales, pentru a mă reconecta cu de ce-ul din spatele acestui drum”, a explicat el.

Campionul vorbește deschis despre faptul că adevărata performanță nu înseamnă doar antrenamente sau medalii, ci mai ales claritate mentală, echilibru și bucuria sinceră de a înota.

„Am ales conștient această pauză, iar acum revin cu și mai multă claritate, motivație și încredere.”


Titluri naționale și un mesaj către fani

La Campionatele Naționale de Înot de la Otopeni, Popovici a cucerit deja aurul la 50 m, 100 m și 200 m liber, cu un timp excelent de 1:45.07 în proba de 200 m.

În stilul său autentic, David nu s-a limitat doar la medalii – a transmis și un mesaj deschis fanilor, invitându-i să fie parte din povestea înotului românesc:

„Energia voastră contează mai mult decât credeți!”


David Popovici nu doar că face valuri în bazin, ci și în inimile oamenilor. Cu maturitatea unui campion și sufletul unui adevărat lider, el inspiră o generație întreagă. Iar povestea lui abia începe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite