Connect with us

Sport

Autobuze școlare, în fiecare cartier al Clujului. 200.000 de mașini, scoase din trafic anul trecut de transportul pentru elevi!

Stefan Petre

Published

on

Autobuzele pentru transportul elevilor din Cluj-Napoca au intrat pe trasee din prima zi de școală.Foto: Emil Boc/ Facebook

Educație

Autobuzele pentru transportul elevilor din Cluj-Napoca au intrat pe trasee din prima zi de școală. Anul trecut, traficul a fost redus cu circa 200.000 de autoturisme prin intermediul programului de transport elevi.

Autobuzele pentru transportul elevilor din Cluj-Napoca au intrat pe trasee din prima zi de școală.Foto: Emil Boc/ Facebook

  Odată cu începerea anului școlar 2023-2024, transportul elevilor din municipiul Cluj-Napoca a fost activat, iar părinții au apelat la acest serviciu public pentru siguranța copiilor.    
Zeci de autobuze școlare, în cartierele ClujuluiPotrivit Primăriei Cluj-Napoca, transportul elevilor se realizează prin intermediul a douăzeci de autobuze dedicate, ce acoperă 15 trasee. Pentru siguranța celor mici, în fiecare autobuz este prezent un polițist local. Cu excepția cartierului Gruia, transportul școlar acoperă toate cartierele Clujului, astfel încât programul a fost extins de la 5 la 15 trasee, în decurs de câțiva ani. 
CITEȘTE ȘI: 
Autobuzele școlare revin pe traseu odată cu începerea școlii„Din prima zi de școală, adică de ieri, autobuzele școlare au fost pe traseu. Părinții și-au lăsat copilașii să meargă la școală cu autobuzele școlare, mai ales că aceste autobuze sunt dedicate copiilor din clasa 0 până în clasa a IV-a. În acest moment avem 20 de autobuze școlare, pe 15 rute. Am putea spune că, practic, fiecare cartier al orașului – exceptând cartierul Gruia, care este situat în apropierea unităților de învățământ, sunt și școli în cartier – are autobuze școlare. Putem spune că toate cartierele Clujului au autobuze școlare”, a declarat, marți, viceprimarul Clujului Dan Tarcea, în cadrul unei intervenții radio locale.  Traseele acoperă cartierul Mănăștur (străzile Primăverii și Bucium). De asemenea, autobuzele pleacă din cartierul Zorilor, din cartierul Gheorgheni, din zona Ira, dar și din zona Făgetului, din Bună Ziua sau din cartierul Grigorescu. Inclusiv din zona Lombului și a cartierului Iris, dar și de pe strada Platanilor. Peste 150 de copii, transportați cu autobuze școlareÎn anul școlar 2022-2023, peste 150.000 de copii au beneficiat de serviciile transportului școlar dedicat. Astfel, numărul autoturismelor din trafic s-a redus cu până la 200.000, potrivit estimărilor primăriei.  „Anul școlar trecut au fost transportați peste 150.000 de copii, ceea ce înseamnă că am redus traficul cu circa 100.000-200.000 de mașini, pe parcursul unui an. Cei care folosesc transportul școlar beneficiază de o serie de avantaje, astfel încât copilașii ajung la școală în condiții de siguranță, pentru că în fiecare autobuz școlar este prezent un agent al Poliției Locale”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea. Potrivit reprezentanților Primăriei, douăzeci de polițiști locali acoperă serviciile de siguranță în transportul școlar, pe parcursul întregului an de curs. Aceștia sunt prezenți atât la plecarea spre unitatea de învățământ, cât și la întoarcerea acasă a elevilor. În plus, părinții care apelează la serviciile transportului școlar pot câștiga timp prețios, atfel încât nu mai sunt nevoiți să stea zeci de minute în trafic. După cum arată Dan Tarcea, începutul anului școlar nu a fost resimțit încă în trafic, astfel încât în oraș se circulă în condiții „nornale”. Odată cu deschiderea anului universitar însă, situația s-ar putea schimba substanțial, iar timpii de așteptare în trafic ar putea crește. „Deocamdată se circulă foarte ușor, aș putea spune. Odată cu venirea studenților, orașul va fi puțin mai aglomerat. Vom vedea în perioada următoare ce se întâmplă. Mai sunt anumite perioade ale zilei în care se circulă puțin mai greu, față de perioada de vară”, a mai explicat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Ștefan Tarcea. Proiectul „Autobuzelor școlare cu circuit închis” a fost implementat în septembrie 2018, în urma procesului de Bugetare participativă din anul anterior, fiind unul dintre proiectele câștigătoare. Inițiat ca proiect pilot pe 5 trasee, extins ulterior de la 5 la 12 trasee, programul „Autobuze școlare” a ajuns la 15 trasee și acoperă dus-întors o distanță de peste 200 km/zi.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom