Connect with us

Sport

Chețani – Câmpia Turzii, cel mai bun avans în august. Are șanse reale să fie deschis anul acesta

Stefan Petre

Published

on

Lucrările pe lotul Chețani-Câmpia Turzii au avansat cu 17 puncte procentuale în luna august. FOTO: Facebook/ Kodok Márton

Administrație

Pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3) s-a înregistrat cel mai bun progres dintre toate loturile de autostradă din țară, în august

Lucrările pe lotul Chețani-Câmpia Turzii au avansat cu 17 puncte procentuale în luna august. FOTO: Facebook/ Kodok Márton

  


Clasamentul constructorilor de autostrăzi a fost dominat în luna august de compania Strabag, cu lucrările la A3 Chețani – Câmpia Turzii, scrie Economica.net. Pe podium s-au mai situat UMB, cu lucrări tot la Autostrada Transilvania (A3) și austriecii de la Porr, care au revenit în clasament cu lucrări la secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). 


Strabag este liderul clasamentului constructorilor de autostrăzi a doua lună la rând, după ce a avut un salt spectaculos, de 17 puncte procentuale, pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3). Compania cu acționariat austriac turează motoarele pentru a finaliza anul acesta lucrările pe contractul executat împreună cu Geiger, ajuns la un grad de execuție de 60% în august.Lotul Nădășelu-Zimbor, pe locul doiPe poziția a doua se situează grupul UMB, care a apăsat pedala accelerației pe Autostrada Transilvania (A3), de data aceasta. În ciuda numeroaselor șantiere pe care s-au extins, firmele lui Dorinel Umbrărescu reușesc să se mențină pe podium, cu un avans de peste 9 puncte procentuale pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, ajunsă la un stadiu fizic de aproape 68% în luna august.


Podiumul este completat de Porr Construct, care a revenit în clasament datorită noului contract pentru Autostrada Sibiu – Pitești (A1), secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Subsidiara constructorului austriac Porr a raportat un prim progres semnificativ, de peste 8 puncte procentuale pe secțiunea unde va fi construit primul tunel din autostrada transcarpatică.Poziția a patra revine tot UMB, cu un avans de 7,4 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3). Aici, lucrările au ajuns la un grad de execuție de peste 36%.



Nurol a finalizat lotul Nușfalău-Suplacu de BarcăuPe următoarea poziție se situează constructorul Nurol, cu un progres de 4,72 puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău, deschis circulației în septembrie. Prin finalizarea lotului din Autostrada Transilvania (A3), firma din Turcia a marcat atingerea bornei simbolice de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres în România. Mai departe, Strabag raportează un avans de 4 puncte procentuale pe drumul expres ce va conecta Oradea la A3 Autostrada Transilvania. Realizat în proporție de 70%, și acest proiect ar putea fi gata în 2023.



Lotul Chețani – Câmpia Turzii, inaugurat anul acestaLotul Cheţani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania, cu o lungime de 15,7 kilometri, ar putea fi dat în folosinţă până la sfârşitul anului.Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, în urmă cu câteva săptămâni, că lotul Cheţani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania, cu o lungime de 15,7 kilometri, ar putea fi dat în folosinţă până la sfârşitul anului.„Am văzut toată lucrarea de la un capăt la altul, ar putea fi sfârşitul acestui an când să fie finalizată această lucrare. Ştiţi foarte bine că ea a început prin 2016-2017, dacă nu mă înşel. Din păcate, n-a mers în ritmul dorit, s-a reziliat contractul, iar anul trecut, în toamnă, undeva în octombrie-noiembrie, a fost preluat contractul de această nouă asociere de companii care, aşa cum îmi spune şi domnul prefect (Ciprian Dobre, n.r.) – avem şi primarii, cu şi primarul de la Cheţani şi toţi ceilalţi oameni cu care m-am întâlnit – această asociere îşi face treaba. Deci lucrările merg într-un ritm foarte bun şi de aia suntem optimişti că până la sfârşitul anului putem să dăm în circulaţie, dacă şi vremea e una potrivită lucrărilor, să nu plouă foarte mult, că atunci ritmul va fi unul mai scăzut”, a declarat Sorin Grindeanu.Lungimea lotului este de 15,7 kilometri, constructorul fiind asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL, contractul pentru această investiţie fiind în valoare de peste 420 milioane de lei fără TVA.Contractul a fost semnat în luna octombrie 2022, termenul de finalizare a lucrărilor fiind luna august 2024, iar la momentul rezilierii contractului cu fostul constructor, Straco, stadiul lucrărilor era de 39%.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom