Economie
Șoferii ar putea circula neîntrerupt de la Cluj-Napoca la Târgu Mureș, pe o distanță de aproape 100 km, odată cu deschiderea segmentului de 15,7 km de la Chețani-Câmpia Turzii.
Perspectivă Autostrada A3 Chețani-Câmpia Turzii/Foto: Fly Drone youtube.com
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și-a exprimat încrederea că segmentul Chețani-Câmpia Turzii ar putea fi inaugurat în toamna acestui an. Deschiderea circulației pe distanța de aproape 16 km depinde, în continuare, de condițiile meteo. În urma mobilizării constructorului Strabag-Geiger pe șantierul dintre Chețani și Câmpia Turzii, încă din primăvara acestui an a fost avansată ideea terminării lucrărilor înainte de termenul contractual (august 2024), adică până în decembrie 2023. Pe A3, de la Târgu Mureș la Cluj-NapocaÎn prezent, stadiul fizic al lucrărilor este de circa 70%, iar cei aproape 16 km de autostradă ar putea fi deschiși pentru circulație spre sfârșitul acestei toamne.
Singurul impediment este reprezentat de condițiile meteorologice, după cum a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „Se dă în circulaţie între Cheţani şi Câmpia Turzii în această toamnă, cu un mic semn de întrebare, dacă va fi o toamnă ploioasă va fi dificil de terminat acest tronson, dacă nu va fi ploioasă, nu vor fi probleme”, a explicat, duminică, Sorin Grindeanu, în cadrul unui interviu la Prima News. Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii este singura bucată lipsă din autostrada Transilvania dintre Târgu Mureș și Cluj-Napoca. De la Chețani pe A3 sunt 36 de km până la Târgu Mureș (fără drumul de legătură de la Ungheni), iar de la Câmpia Turzii șoferii pot circula pe circa 62 de kilometri pe A3 până la Nădășelu, la nord-vest de Cluj-Napoca, informează hotnews.ro„Ar fi o premieră ca un tronson de autostradă să fie deschis cu 8 luni înainte de termenul contractual dar cei doi constructori, Strabag și Geiger, au puterea tehnică, financiară și de management ca să producă surpriza. Este nevoie și de vreme bună, mai ales pe final de an, dar în primul rând de o mobilizare exemplară a antreprenorilor și a subcontractorilor acestora. Sperăm să reușească”, scria în primăvară Asociația Pro Infrastructura. Contractul pentru această investiţie este în valoare de peste 420 milioane de lei, fără TVA și a fost semnat în luna octombrie 2022. Termenul de finalizare a lucrărilor este august 2024, iar la momentul rezilierii contractului cu fostul constructor, Straco, stadiul lucrărilor era de 39%.Odată finalizat lotul Chețani – Câmpia Turzii mașinile pot circula neîntrerupt pe Autostrada Transilvania pe aproape 114 km.O mie de kilometri de autostradă Un alt segment important de pe A3, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău, ar putea fi deschis circulației până la finalul lunii septembrie. Prin darea în folosință a acestui segment de circa 14 km, România va atinge borna de 1.000 de km de autostradă. „Se dă în 10 zile maxim lotul de pe Autostrada Transilvania, de la Nuşfalău la Suplacu de Barcău, care este de 14 km şi se atinge acea bornă de 1.000 km de autostradă şi drum expres din România”, a mai informat ministrul Sorin Grindeanu, potrivit sursei citate. De altfel, până la finalul anului 2024, în România ar putea fi daţi în folosinţă 250 de kilometri de autostradă şi drum expres, potrivit anunțului făcut de reprezentanții ministerului Transporturilor. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link