Connect with us

Sport

Crăpături la unul din pilonii viaductului Aciliu, cel mai mare din țară, pe Autostrada Sibiu-Orăștie

Stefan Petre

Published

on

Viaductul Aciliu. Foto: Captura YouTube

Economie

Pe unul din pilonii viaductului de la Aciliu de pe A1 Sibiu – Orăștie, cel mai înalt viaduct de autostradă din țară, au apărut fisuri și crăpături în tencuială.

Viaductul Aciliu. Foto: Captura YouTube

  Compania de Drumuri spune că nu sunt probleme de stabilitate a podului și că pregătește o expertiză extinsă pe viaduct. ziarulunirea.ro publică o filmare din dronă au realizat care surprinde starea avansată de degradare a viaductului. Pe filmare se vede cum pe pilonul 11 de pe sensul de mers Sebeș – Sibiu sunt fisuri, în special în partea de sus.De asemenea, la sol sub viaduct, distrugerea aproape completă a sistemului de scurgere a apelor a cauzat crăpături imense, unele ajungând până la 2 metri adâncime. Viaductul de la Aciliu are o lungime de aproape 1 kilometru și atinge o înălțime de 74 de metri, fiind cel mai înalt viaduct de autostradă din România. El a fost inaugurat în 2014, parte a Lotului 3 din Autostrada Orăștie – Sibiu. Constructorul a fost firma italiană Salini – Impregilo.CNAIR pregătește o expertiză„Se pregătește acum o expertiză extinsă pentru viaduct. Pănă la ora actuală nu sunt probleme de stabilitate a viaductului. Dar trebuie să vedem exact dacă și ce probleme sunt în mod real ca să putem interveni preventiv”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. „În baza expertizei se va realiza o documentație de avizare a lucrărilor de intervenții care va specifica toate lucrările necesare asigurării stării de viabilitate a viaductului”, a spus Șerbănescu.Scurgerile sunt elemente expuse deteriorii din cauza faptului că „lucrează” într-un mediu umed, iar in perioadele de iarnă sunt expuse agenților degivranți utilizați pentru combaterea poleiului și a gheții, a mai spus reprezentantul CNAIR.
Lotul cu probleme, inaugurat în grabă înainte de alegeriLotul 3 a fost mereu cel cu probleme. Are o lungime de 22 de kilometri, a costat circa 137 milioane de euro și a fost construit de italienii de la Salini-Impregilo SpA.A fost inaugurat în grabă de premierul Victor Ponta în 2014, fix înaintea alegerilor prezidențiale în care acesta candida. La nici 9 luni după, circulația avea să fie închisă din cauza problemelor apărute în asfalt.Contractul cu Salini-Impregilo a fost reziliat în ianuarie 2016 și reconstrucția a fost realizată de către CNAIR în regie proprie.O bucată întreagă de autostradă a fost demolată pe circa 200 de metri și reconstruită de la zero, iar traficul a fost redeschis un an mai târziu, în octombrie 2016.Dincolo de acele probleme, în zona viaductului au fost semnalate mereu situații de alunecări de teren, iar imediat după viaduct, dealul Aciliu care practic a fost excavat în două să facă loc autostrăzii, a rămas unul instabil și cu riscuri de alunecări, în ciuda numeroaselor măsuri de protecție instalate de constructor și CNAIR.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Kurt Zouma, primele declarații ca jucător al CFR Cluj: „Voi lupta pentru emblemă și voi da 100% la fiecare meci”

Alex Campian

Published

on

Kurt Zouma în tricoul CFR Cluj, la prezentarea oficială în Gruia

Kurt Zouma, fundaș francez și câștigător al UEFA Champions League în sezonul 2020/2021, a oferit primele impresii după transferul la CFR Cluj. Fotbalistul a semnat un contract pe două sezoane și promite să aducă experiența și mentalitatea de campion în Gruia.

„Mă simt bine și mă bucur că sunt aici. Este un capitol nou pentru mine – o țară nouă, o cultură nouă. Voi munci din greu, voi lupta pentru emblemă și pentru echipă. Ce pot să aduc este dorința de a câștiga fiecare meci și de a da totul la antrenamente. Chiar și atunci când vor fi momente mai grele, trebuie să ne amintim că jucăm fotbal pentru a câștiga”, a declarat Zouma pentru site-ul oficial al clubului.

Fundașul francez a vorbit și despre sfatul primit de la fostul său coleg Karlo Muhar: „Mi-a spus: «Te rog, vino! O să iubești clubul, orașul și oamenii de aici. Totul este bine și eu voi fi aici să te ajut»”.

Zouma, care a câștigat Champions League cu Chelsea și Conference League cu West Ham, își propune să întărească defensiva clujenilor și să contribuie la obiectivele stabilite de Andrea Mandorlini pentru următoarele două sezoane.

foto: cfr1907.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

CFR Cluj, mesaj emoționant pentru Dan Petrescu: „Mulțumim pentru tot, Mister!”

Stefania Heinz

Published

on

Clubul CFR 1907 Cluj a anunțat oficial, printr-o postare pe pagina de Facebook, despărțirea de antrenorul Dan Petrescu. Tehnicianul și-a înaintat demisia în urma rezultatului de joi seară, iar conducerea clubului a acceptat decizia.

„Mulțumim pentru tot, Dan Petrescu!”, au transmis ardelenii, într-un mesaj încărcat de emoție și respect față de unul dintre cei mai importanți antrenori din istoria echipei.

Revenit în Gruia în primăvara anului 2024, Petrescu a condus echipa în 68 de partide, reușind 33 de victorii, 22 de egaluri și 13 înfrângeri. Sub comanda sa, CFR a cucerit Cupa României, după o pauză de 9 ani, acesta fiind cel de-al șaselea trofeu câștigat alături de formația clujeană.

În mesajul postat pe rețelele sociale, clubul a ținut să evidențieze contribuția „Misterului” pe parcursul celor patru mandate pe banca tehnică:
„Îți mulțumim, Mister, pentru munca depusă de-a lungul celor patru mandate în calitate de antrenor al CFR-ului și îți dorim multă sănătate!”.

Dan Petrescu rămâne, fără îndoială, o figură emblematică a fotbalului clujean, asociată cu performanțele majore ale ultimului deceniu.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom