Economie
Sărbătorile de iarnă aduc o creștere a vânzărilor de 28% față de media lunară.
Vânzările cresc cu aproape 30% în luna decembrie. FOTO: Pixabay
Luna decembrie, perioadă a Sărbătorilor de iarnă, aduce magazinelor online vânzări cu 28% mai mari decât media lunară anuală, potrivit unui studiu realizat de o platformă bazată pe Inteligenţă Artificială, citat de Agerpres. Măsurătorile arată o creştere generală a vânzărilor de 28%. Diferit faţă de Black Friday, altă perioadă de maxim de care doar ce am trecut, este un accent mai mare pe mobilier, echipamente şi accesorii, şi o reducere pentru categoria electronicelor.Top 7 al creşterilor vânzărilor online înregistrate în decembrie este ocupat, pe categorii, de: mobilier (+58,8%), echipamente şi accesorii (+53,4%), produse pentru copii şi bebeluşi (+50,9%), cărţi şi multimedia (+48,8%), artă şi divertisment (+27,8%), alimente, băuturi şi tutun (+27,6%) şi electronice (+23,5%).
Cei mai mulţi români își vor petreace sărbătorile acasă 64% dintre români intenţionează să-şi petreacă sărbătorile de iarnă acasă, într-un cadru restrâns al familiei, în timp ce 21% optează pentru o celebrare extinsă în familie, iar 11% preferă să sărbătorească acasă, alături de prieteni, potrivit unei cercetări realizate de o companie de cercetare de piaţă.De asemenea, 16% declară că vor merge acasă la rude, 9% la prieteni şi doar 7% spun că vor pleca la munte, în ţară. Totuşi, când vine vorba de preferinţe şi dacă ar putea alege orice destinaţie, 37% ar prefera să petreacă sărbătorile într-o cabană la munte, 23% pe o plajă tropicală, 22% declară că ar rămâne tot acasă, iar 17% ar prefera un oraş plin de viaţă, cu lumini festive.Ca activităţi şi obiceiuri de sărbători, 70% declară că vor găti produse tradiţionale, 71% vor oferi cadouri, 82% vor împodobi bradul şi 66% vor aşeza cadourile sub brad. Dintre cei care au declarat că vor împodobi bradul, peste jumătate preferă bradul artificial (58%), 23% preferă un brad natural tăiat, în timp ce doar 12% aleg un brad natural în ghiveci şi 3% un brad din propria curte. Tradiţiile ce ţin de colindat sunt mai puţin practicate, astfel că 26% dintre români aleg să meargă la colindat în Ajunul Crăciunului, 8% merg cu pluguşorul şi 5% merg cu capra/ursul.Meniul celor care vor găti bucate tradiţionale include sarmale în foi de viţă sau varză (64%), celebra salată boeuf (64%), cozonaci (53%), cârnaţi proaspeţi sau afumaţi (45%), piftie (45%), vin fiert (39%), mămăligă, pentru a o servi împreună cu bucatele tradiţionale (30%), caltaboşi (28%), tobă (26%) şi turtă dulce (11%). Pentru mâncărurile pregătite, aceştia declară că vor cheltui în medie 740 lei.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link