Categories: Sport

Demolarea garajelor din cartiere va continua. Boc: „Mai mult spațiu pentru cetățeni, nu pentru mașini, aceasta e filosofia orașelor noi”.

Monitorul Cartierelor

Proiectul de desființare a garajelor din cartierele Clujului va continua, pentru a oferi mai multe spații pentru cetățeni.

Desființarea garajelor din cartiere/Foto: Emil Boc Facebook.com

  Până în iulie 2023, în cartierele Clujului au fost desființate peste 5.600 de garaje. În continuare, însă, multe dintre acestea au rămas în picioare, iar administrația locală anunță că odată cu rezolvarea aspectelor juridice, acestea vor fi desființate. Procesul este unul anevoios, în condițiile în care terenurile au făcut în trecut subiectul retrocedărilor.  Potrivit edilului Emil Boc, garajele vor dispărea treptat. „Garajele trebuie să dispară din Cluj-Napoca pentru a putea crea spații pentru clujeni. Ele vor fi eliminate pas cu pas, respectând legea. Din nefericire, în perioada postcomunistă în care s-au retrocedat terenuri, cu terenuri de sub garaje care fac subiectul retrocedării, iar acolo nu poți să intervii cu buldozerul, pentru că nu mai e proprietate publică, e proprietate privată și aceasta trebuie expropriată sau găsite alte soluții”, a explicat Emil Boc, vineri, în cadrul unei intervenții radio locale.  Numărul mare de mașini din Cluj-Napoca poate fi explicat prin creșterea nivelului de trai. Însă pentru diminuarea poluării din municipiu, folosirea mașinii va fi descurajată. CITEȘTE ȘI: 
La Cluj, 200.000 de mașini se „bat” pe 40.000 de locuri de parcare. Tarcea: „Nu putem interzice clujenilor să își cumpere mașin㔄Trebuie să avem o altă logică de rezolvare a problemelor, care să aducă mai mult spațiu pentru cetățeni, nu pentru mașini, aceasta este filozofia orașelor noi.  Pentru că oricât de mult spațiu ai lua de la oameni, pentru a le oferi mașinilor, nu va fi suficient. Numărul de mașini crește exponențial, ca urmare a creșterii nivelului de trai. Așa ajungem să ne sufocăm. Logica de a achiziționa tot mai multe mașini, nu e logica prin care putem avea un oraș fără poluare. Cifrele statistice arată că la nivelul Uniunii Europene anual sunt înregistrate circa 400.000 de decese prmature cauzate de poluare. Interesul public trebuie să primeze, de aici apare uneori și disputa cu proprietarii în ceea ce privește exproprierea”, a declarat Emil Boc.Proiectul de demolare a garajelor a fost inițiat în 2018 și vizează restructurarea și regenerarea urbană în cartierele municipiului Cluj-Napoca pentru creșterea calității vieții cetățenilor prin îmbunătățirea spațiului urban.  Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago

VIDEO: Lucrări de conservare și modernizare la clădirea emblematică a „Uzinei Carbochim”, cu valoare ambientală pentru Piața 1 Mai din Cluj-Napoca

Clădirea-reper a "Uzinei Carbochim", cel mai mare producător de abrazive din România și un simbol…

2 weeks ago