Sponsorizat
Categories: Sport

Demolarea garajelor din cartiere va continua. Boc: „Mai mult spațiu pentru cetățeni, nu pentru mașini, aceasta e filosofia orașelor noi”.

Sponsorizat
Sponsorizat

Monitorul Cartierelor

Proiectul de desființare a garajelor din cartierele Clujului va continua, pentru a oferi mai multe spații pentru cetățeni.

Desființarea garajelor din cartiere/Foto: Emil Boc Facebook.com

  Până în iulie 2023, în cartierele Clujului au fost desființate peste 5.600 de garaje. În continuare, însă, multe dintre acestea au rămas în picioare, iar administrația locală anunță că odată cu rezolvarea aspectelor juridice, acestea vor fi desființate. Procesul este unul anevoios, în condițiile în care terenurile au făcut în trecut subiectul retrocedărilor.  Potrivit edilului Emil Boc, garajele vor dispărea treptat. „Garajele trebuie să dispară din Cluj-Napoca pentru a putea crea spații pentru clujeni. Ele vor fi eliminate pas cu pas, respectând legea. Din nefericire, în perioada postcomunistă în care s-au retrocedat terenuri, cu terenuri de sub garaje care fac subiectul retrocedării, iar acolo nu poți să intervii cu buldozerul, pentru că nu mai e proprietate publică, e proprietate privată și aceasta trebuie expropriată sau găsite alte soluții”, a explicat Emil Boc, vineri, în cadrul unei intervenții radio locale.  Numărul mare de mașini din Cluj-Napoca poate fi explicat prin creșterea nivelului de trai. Însă pentru diminuarea poluării din municipiu, folosirea mașinii va fi descurajată. CITEȘTE ȘI: 
La Cluj, 200.000 de mașini se „bat” pe 40.000 de locuri de parcare. Tarcea: „Nu putem interzice clujenilor să își cumpere mașin㔄Trebuie să avem o altă logică de rezolvare a problemelor, care să aducă mai mult spațiu pentru cetățeni, nu pentru mașini, aceasta este filozofia orașelor noi.  Pentru că oricât de mult spațiu ai lua de la oameni, pentru a le oferi mașinilor, nu va fi suficient. Numărul de mașini crește exponențial, ca urmare a creșterii nivelului de trai. Așa ajungem să ne sufocăm. Logica de a achiziționa tot mai multe mașini, nu e logica prin care putem avea un oraș fără poluare. Cifrele statistice arată că la nivelul Uniunii Europene anual sunt înregistrate circa 400.000 de decese prmature cauzate de poluare. Interesul public trebuie să primeze, de aici apare uneori și disputa cu proprietarii în ceea ce privește exproprierea”, a declarat Emil Boc.Proiectul de demolare a garajelor a fost inițiat în 2018 și vizează restructurarea și regenerarea urbană în cartierele municipiului Cluj-Napoca pentru creșterea calității vieții cetățenilor prin îmbunătățirea spațiului urban.  Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

1 week ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

1 week ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

1 week ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago