Connect with us

Sport

Despăgubiri în valoare de 200 de milioane de euro pentru exproprierile necesare Centurii Metropolitane din Cluj-Napoca, aprobate de Guvern

Stefan Petre

Published

on

Hartă centura metropolitană pentru Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com

Administrație

Despăgubiri record de un miliard lei (200 milioane de euro) pentru exproprierile necesare Centurii Metropolitane Cluj-Napoca au fost aprobate de Guvern.

Hartă centura metropolitană pentru Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com

  


Pe lângă suma de 1 miliard de lei pentru exproprierile necesare Centurii Metropolitane, Ministerul Transporturilor va plăti și alte 283 de milioane lei pentru Magistrala de Metrou Cluj-Napoca. 


Pentru modernizarea DN 1 la Florești unde contractul este deja semnat, respectiv cei 42 de kilometri ai lotului 2 unde este depusă o singură ofertă, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, va plăti un miliard de lei pentru exproprierea a 1.600 de terenuri proprietate privată în localitățile Apahida, Baciu, Florești, Feleacu (județul Cluj) respectiv municipiul Cluj-Napoca. Suprafața totală a terenurilor proprietate privată este de peste 3 milioane metri pătrați. Printre companiile expropriate din municipiul Cluj Napoca: Arabesque, Dedeman, Unirea, Transilvania Construcții.


„În ședința de astăzi a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost aprobată Hotărârea Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură”, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național.CITEȘTE ȘI: 
Centura metropolitană a Clujului merge mai departe! A fost depusă o ofertă pentru tronsonul al doileaSuma de 1.053.732 mii lei, aferentă unui număr de 1.598 de imobile în suprafață totală de 3.026.125 mp teren, se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în condițiile legii, în limita prevederilor bugetare anuale aprobate, la capitolul 84.01” Transporturi”, titlul 56 „Proiecte cu Finanțare din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN) post-aderare”, articolul 56.48 „Programe finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021-2027”, a transmis Ministerul Transporturilor.


Pentru Drumul TransRegio Feleac T 35 Primăria Cluj-Napoca are contract semnat cu Viarom, lot de 2 kilometri care urmează să fie modernizat în comuna Florești (comună cu zeci de mii de locuitori), iar pentru 24 de kilometri de Drum Expres și alți 20 de kilometri de drumuri de legătură Primăria are termen pe 18 decembrie pentru evaluarea ofertei pe care a depus-o Asocierea Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral – Pivden (singura ofertă depusă).„Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fii descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE. Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 1.053.732 mii lei, aferentă celor 1.598 de imobile, în suprafață totală de 3.026.125 mp teren”, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.


Proiectul centurii metropolitane Cluj a fost licitat în două etape, prima etapă fiind împărțită în două tronsoane. Dacă inițial costurile erau estimate la 998.547.953,25 euro, după alocarea suplimentară de fonduri, contractul a fost majorat cu 147 milioane de euro.  Centura metropolitană a Clujului are o importanță majoră pentru decongestionarea traficului și pentru dezvoltarea economică a Clujului.Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fii descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Doliu la CFR Cluj: Ce i s-a întâmplat lui Dan Petrescu?

Cosmin Ardelean

Published

on

Doliu în familia CFR Cluj: Mama lui Dan Petrescu s-a stins din viață

Familia CFR Cluj este în doliu după pierderea unui membru important. Mama antrenorului Dan Petrescu a încetat din viață, lăsând un gol imens în inimile celor care au cunoscut-o și iubit-o.

„Familia CFR a pierdut astăzi un membru important. Un membru care nu a încetat niciodată să ne fie alături, chiar și de la distanță, iubind din suflet culorile alb și vișiniu. Gândurile noastre se îndreaptă, în aceste momente, către antrenorul nostru, Dan Petrescu, care trece prin clipe grele după pierderea mamei sale”, a transmis clubul CFR Cluj printr-un comunicat oficial.

Întreaga comunitate CFR Cluj, jucători, antrenori și suporteri, își exprimă condoleanțele și susținerea față de Dan Petrescu în aceste momente dificile. „Întreaga noastră familie îi este alături și îi dorește multă putere! Sincere condoleanțe familiei îndurerate! Dumnezeu să o odihnească în pace”, se arată în comunicat.

Mama lui Dan Petrescu a fost o susținătoare ferventă a echipei, chiar și dincolo de distanță, iar devotamentul ei față de club va fi mereu amintit.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite