Connect with us

Sport

Încep studiile geotehnice pentru metrou în teren. Clujenii cu imobile pe coridorul de expropriere, somați să permită accesul experților.

Stefan Petre

Published

on

Studii geotehnice în teren pentru metroul din Cluj/Foto: Municipiul Cluj-Napoca Facebook.com

Actualitate

Clujenii care dețin imobile pe coridorul de expropriere aferent proiectului metroului din Cluj trebuie să permită accesul în teren echipelor de investigații, pentru realizarea studiilor topografice și arheologice.

Studii geotehnice în teren pentru metroul din Cluj/Foto: Municipiul Cluj-Napoca Facebook.com

  Încă de la finalul lunii iunie, Primăria a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru metroul din Cluj, cu data de 1 septembrie. 
Șase luni pentru cercetări topografice și săpături arheologiceLa mijlocul lunii septembrie, Primăria a anulat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou. Motivul invocat constă în caracterul „neconform” al ofertelor depuse. Cu toate acestea, proiectul metroului continuă cu derularea procedurii tehnice. Recent, Primăria Cluj-Napoca a anunțat demararea investigațiilor de teren pe amplasamentul obiectivului de investiții Magistrala I de metrou Cluj.  Este vorba de realizarea proiectului tehnic pentru Magistrala I de metrou. În calitate de lider de asociere, municipiul Cluj-Napoca anunță începerea activităților specifice etapei tehnice, precum realizarea studiilor geotehnice și a celor arheologice. „Prin prezenta, U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca, în calitate de Autoritate contractantă (lider de asociere), vă înștiințează asupra demarării investigațiilor de teren:studii geotehnice, măsurători topografice, studii de teren arheologice sau pentru orice alte activități necesare prevăzute de lege, în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru obiectivul de investiție Magistrala I de Metrou Cluj.  Faza: Proiect tehnic.”, se arată în anunțul publicat de administrația locală. În ianuarie 2022, Primăria Cluj-Napoca încheia un acord de asociere cu Primăria comunei Florești pentru realizarea în parteneriat a procedurilor de achiziție publică necesare pentru trenul metropolitan (Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida) și a magistralei 1 de metrou.Clujenii care dețin imobile pe culoarul de studiu și expropriere sunt chemați să permită accesul pentru investigații în teren. Perioada de realizare a studiilor de teren: 1 octombrie 2023 – 31 martie 2024.„Proprietarii și deținătorii cu orice titlu ai imobilelor situate pe culoarul de studiu și expropriere sunt obligați să permită accesul pentru realizarea investigațiilor de teren necesare realizării obiectivului de investiții Magistrala I de Metrou Cluj.Având în vedere prevederile legislative, solicităm cetățenilor ce dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții, a studiilor geotehnice, măsurătorilor topografice, precum și a studiilor de teren arheologice sau pentru orice alte activități necesare, în conformitate cu prevederile legale”, informează administrația locală din Cluj-Napoca. Fundamentul legal pentru această procedură este reprezentat de Legea 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică. La începutul lunii trecute a intrat în vigoare ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul metroului din Cluj. Termenul pentru proiectarea lucrărilor este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. După realizarea acestui pas, urmează eliberarea autorizației de construcție și începerea lucrărilor în teren.CITEȘTE ȘI: 
Foraje geotehnice pentru metrou și tren metropolitan, la Expo TransilvaniaDe altfel, în toamna lui 2020, Primăria Cluj-Napoca a mai efectuat o serie de foraje geotehnice pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj. Contractul pentru realizarea metroului din Cluj a fost semnat în 25 mai 2023. Este vorba de cel mai mare contract din sectorul transporturilor parafat în ultimii ani, cu o valoare de 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR. Opt ani pentru realizarea metrouluiTermenul de realizare este de 8 ani, și cuprinde 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuția lucrărilor.Astfel, metroul din Cluj ar putea fi realizat până în 2031, potrivit asigurărilor oferite de administrația locală. „Termenul final este 2031 cu întregul traseu, 19 stații. Primăria și-a îndeplinit toate cerințele până acum, a respectat jaloanele și noi am făcut tot ce trebuia pentru a ne încadra în termenele prevăzute în PNRR”, declara primarul Emil Boc cu ocazia semnării contractului pentru metrou.Finanțarea primelor 9 stații de metrou, care trebuie finalizate până în 2026, va fi asigurată prin fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Primele stații ale metroului vor cuprinde zone de pe direcția strada Câmpului – Sopor (stațiile Sf. Maria – Europa Unită – 7,5 km). Ulterior, lucrărilor vor continua cu tronsoanele Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km.Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite