Actualitate
Clujenii care dețin imobile pe coridorul de expropriere aferent proiectului metroului din Cluj trebuie să permită accesul în teren echipelor de investigații, pentru realizarea studiilor topografice și arheologice.
Studii geotehnice în teren pentru metroul din Cluj/Foto: Municipiul Cluj-Napoca Facebook.com
Încă de la finalul lunii iunie, Primăria a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru metroul din Cluj, cu data de 1 septembrie.
Șase luni pentru cercetări topografice și săpături arheologiceLa mijlocul lunii septembrie, Primăria a anulat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou. Motivul invocat constă în caracterul „neconform” al ofertelor depuse. Cu toate acestea, proiectul metroului continuă cu derularea procedurii tehnice. Recent, Primăria Cluj-Napoca a anunțat demararea investigațiilor de teren pe amplasamentul obiectivului de investiții Magistrala I de metrou Cluj. Este vorba de realizarea proiectului tehnic pentru Magistrala I de metrou. În calitate de lider de asociere, municipiul Cluj-Napoca anunță începerea activităților specifice etapei tehnice, precum realizarea studiilor geotehnice și a celor arheologice. „Prin prezenta, U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca, în calitate de Autoritate contractantă (lider de asociere), vă înștiințează asupra demarării investigațiilor de teren:studii geotehnice, măsurători topografice, studii de teren arheologice sau pentru orice alte activități necesare prevăzute de lege, în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru obiectivul de investiție Magistrala I de Metrou Cluj. Faza: Proiect tehnic.”, se arată în anunțul publicat de administrația locală. În ianuarie 2022, Primăria Cluj-Napoca încheia un acord de asociere cu Primăria comunei Florești pentru realizarea în parteneriat a procedurilor de achiziție publică necesare pentru trenul metropolitan (Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida) și a magistralei 1 de metrou.Clujenii care dețin imobile pe culoarul de studiu și expropriere sunt chemați să permită accesul pentru investigații în teren. Perioada de realizare a studiilor de teren: 1 octombrie 2023 – 31 martie 2024.„Proprietarii și deținătorii cu orice titlu ai imobilelor situate pe culoarul de studiu și expropriere sunt obligați să permită accesul pentru realizarea investigațiilor de teren necesare realizării obiectivului de investiții Magistrala I de Metrou Cluj.Având în vedere prevederile legislative, solicităm cetățenilor ce dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții, a studiilor geotehnice, măsurătorilor topografice, precum și a studiilor de teren arheologice sau pentru orice alte activități necesare, în conformitate cu prevederile legale”, informează administrația locală din Cluj-Napoca. Fundamentul legal pentru această procedură este reprezentat de Legea 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică. La începutul lunii trecute a intrat în vigoare ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul metroului din Cluj. Termenul pentru proiectarea lucrărilor este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. După realizarea acestui pas, urmează eliberarea autorizației de construcție și începerea lucrărilor în teren.CITEȘTE ȘI:
Foraje geotehnice pentru metrou și tren metropolitan, la Expo TransilvaniaDe altfel, în toamna lui 2020, Primăria Cluj-Napoca a mai efectuat o serie de foraje geotehnice pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj. Contractul pentru realizarea metroului din Cluj a fost semnat în 25 mai 2023. Este vorba de cel mai mare contract din sectorul transporturilor parafat în ultimii ani, cu o valoare de 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR. Opt ani pentru realizarea metrouluiTermenul de realizare este de 8 ani, și cuprinde 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuția lucrărilor.Astfel, metroul din Cluj ar putea fi realizat până în 2031, potrivit asigurărilor oferite de administrația locală. „Termenul final este 2031 cu întregul traseu, 19 stații. Primăria și-a îndeplinit toate cerințele până acum, a respectat jaloanele și noi am făcut tot ce trebuia pentru a ne încadra în termenele prevăzute în PNRR”, declara primarul Emil Boc cu ocazia semnării contractului pentru metrou.Finanțarea primelor 9 stații de metrou, care trebuie finalizate până în 2026, va fi asigurată prin fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Primele stații ale metroului vor cuprinde zone de pe direcția strada Câmpului – Sopor (stațiile Sf. Maria – Europa Unită – 7,5 km). Ulterior, lucrărilor vor continua cu tronsoanele Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km.Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link