Connect with us

Sport

József Váradi, CEO Wizz Air. „Suntem pregătiți dacă Tarom se prăbușește. O țară nu are nevoie de propria companie aeriană. Uitați-vă la Ungaria, oamenii nu plătesc afaceri falimentare”

Stefan Petre

Published

on

Jozsef Varadi, sursă foto www.wizzair.com

Economie

Mesaj dur lansat de șeful Wizz Air către concurență. József Váradi, CEO Wizz Air, susține că România nu are nevoie de propria companie aeriană, cu referire la Tarom, și dă exemplul Ungariei care și-a dublat traficul după dispariția Malev (fosta linie aeriană națională a Ungariei care în 2012 a intrat în faliment – n.r).

Jozsef Varadi, sursă foto www.wizzair.com

  În România, Wizz Air este cel mai mare jucător din industria aeriană, iar în acest an compania a ajuns la o cotă de piață de peste 50%. După ce predicțiile lui despre Blue Air s-au adeverit, compania intrând în insolvență, acum József Váradi, CEO Wizz Air spune că România nu are nevoie de Tarom și în caz de dispariție, Wizz Air e pregătită să-i ia locul.CITEȘTE ȘI: József Váradi, CEO Wizz Air: „Tarom și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre faliment”Aflat marți într-o vizită la Cluj-Napoca, József Váradi a vorbit cu reporterii monitorulcj.ro despre problemele pe care compania le-a avut de înfruntat în această vară, despre problemele de la Tarom, dar și ce trebuie să facă județul pentru a deveni un competitor greu de neglijat pentru aeroportul din Budapesta.
„Suntem pregătiți 100% dacă dispare Tarom”Nu e prima dată când șeful Wizz Air declară că Tarom este în „faliment tehnic” și este „ţinută în viaţă de tot felul de ajutoare de stat şi de guvern”. Întrebat dacă în cazul în care Tarom va avea soarta Malev sau Alitalia, Wizz Air va avea capacitatea să umple golul lăsat, Varadi a precizat „cu siguranță”.CITEȘTE ȘI: József Váradi, CEO Wizz Air: „Cred că există mai multe cazuri Blue Air, companii aeriene mari care nu vor supraviețui. Avem capacitatea să preluăm traficul operatorilor aerieni din România”„Da suntem. Da suntem. Absolut. Cred că asta am prezis și pentru Blue Air și compania a dispărut, noi am urcat. Dacă se întâmplă cu Tarom ce s-a întâmplat cu Blue Air sau cu orice altă companie, intervenim și îi luăm locul”, a spus Varadi pentru monitorulcj.ro. CEO-ul Wizz Air este de părere că țările nu au nevoie să aibă propria companie aeriană și dă exemplul Ungariei unde locuitorii „nu plătesc afaceri falimentare”.(Este necesar ca o țară să aibă propria companie aeriană? – n.r) Absolut nu. Uitați-vă la Ungaria, Ungaria fără Malev, contribuabilii nu cheltuie bani pe afaceri pierdute și adevărul este că industria aeriană a crescut enorm, aeroportul din Budapesta și-a dublat traficul de la Malev încoace. Piața aeriană este foarte eficientă. Dacă un jucător este eliminat, alți jucători intră și îi iau locul. Suntem o companie aeriană dominantă, cu o conducere puternică. Jumătate din piața aeriană din România este realizată de Wizz Air. Va fi doar un alt pas (dispariția Tarom – n.r) pentru a face mai mult. Acesta este, de fapt, tipul nostrum de afacere. Dacă o companie aeriană eșuează, intervenim și vom fi aici pentru a vă ajuta”, a mai spus József Váradi. Wizz Air operează o flotă de 186 de aeronave Airbus A320 şi A321. Un număr de 51,1 milioane de pasageri au zburat cu Wizz Air în anul financiar care s-a încheiat pe 31 martie 2023. Compania Națională de Transporturi Aeriene Române Tarom SA, care are o vechime de 30 de ani, a raportat un număr de 1.182 angajați în anul 2022. Cifra de afaceri raportată în același an a fost de 1.116.291.444 de lei și pierderi de 274.607.571 de lei. În prezent, Tarom este „în colaps”, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu din cauza numărului imens de angajați.Ce s-a întâmplat cu alte companii aeriene de statMalév (prescurtare de la Magyar Légiközlekedési Vállalat) a fost linia aeriană națională a Ungariei. A fost înființată în 1956 ca urmașul companiei ungaro-sovietice Maszovlet. Cursele Malév au fost suspendate în data de 3 februarie 2012, iar compania a intrat in faliment.Alitalia a fost o companie națională de transport aerian din Italia cu o îndelungată tradiție în transportarea pasagerilor pe nenumărate rute din toată lumea, având conexiuni spre majoritatea aeroporturilor din Italia. A fost înlocuită de Italia Trasporto Aereo (ITA) în anul 2021.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

David Popovici devine cel mai rapid înotător din istorie la 50, 100 și 200 m liber

Maria Costea

Published

on

David Popovici face din nou istorie: cel mai rapid om din toate timpurile la 50, 100 și 200 de metri liber

La doar 20 de ani, David Popovici continuă să redefinească limitele natației mondiale. Vineri, 11 aprilie, sportivul român a anunțat cu mândrie pe pagina sa de Facebook că a devenit primul om din lume care a spart toate cele trei bariere de elită în stilul liber:

  • Sub 22 de secunde la 50 m

  • Sub 47 de secunde la 100 m

  • Sub 1:43 la 200 m

Performanța care a completat acest trio legendar a fost reușită chiar vineri, când Popovici a obținut un nou record național la 50 m liber, cu timpul de 21.83 secunde.

„De asta sunt tare mândru”, a scris David, într-un mesaj sincer și emoționant, care a rezonat cu fanii din toată lumea.


O revenire conștientă, după Jocurile Olimpice de la Paris

După ce a urcat din nou pe podium la Jocurile Olimpice de la Paris, Popovici a decis să ia o pauză de opt luni. Nu din cauza oboselii fizice, ci pentru a-și regăsi echilibrul interior.

„A fost nevoie de timp – pentru a respira, a mă bucura, pentru a înțelege ce am realizat și mai ales, pentru a mă reconecta cu de ce-ul din spatele acestui drum”, a explicat el.

Campionul vorbește deschis despre faptul că adevărata performanță nu înseamnă doar antrenamente sau medalii, ci mai ales claritate mentală, echilibru și bucuria sinceră de a înota.

„Am ales conștient această pauză, iar acum revin cu și mai multă claritate, motivație și încredere.”


Titluri naționale și un mesaj către fani

La Campionatele Naționale de Înot de la Otopeni, Popovici a cucerit deja aurul la 50 m, 100 m și 200 m liber, cu un timp excelent de 1:45.07 în proba de 200 m.

În stilul său autentic, David nu s-a limitat doar la medalii – a transmis și un mesaj deschis fanilor, invitându-i să fie parte din povestea înotului românesc:

„Energia voastră contează mai mult decât credeți!”


David Popovici nu doar că face valuri în bazin, ci și în inimile oamenilor. Cu maturitatea unui campion și sufletul unui adevărat lider, el inspiră o generație întreagă. Iar povestea lui abia începe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite