Connect with us

Sport

József Váradi, CEO Wizz Air. „Suntem pregătiți dacă Tarom se prăbușește. O țară nu are nevoie de propria companie aeriană. Uitați-vă la Ungaria, oamenii nu plătesc afaceri falimentare”

Stefan Petre

Published

on

Jozsef Varadi, sursă foto www.wizzair.com

Economie

Mesaj dur lansat de șeful Wizz Air către concurență. József Váradi, CEO Wizz Air, susține că România nu are nevoie de propria companie aeriană, cu referire la Tarom, și dă exemplul Ungariei care și-a dublat traficul după dispariția Malev (fosta linie aeriană națională a Ungariei care în 2012 a intrat în faliment – n.r).

Jozsef Varadi, sursă foto www.wizzair.com

  În România, Wizz Air este cel mai mare jucător din industria aeriană, iar în acest an compania a ajuns la o cotă de piață de peste 50%. După ce predicțiile lui despre Blue Air s-au adeverit, compania intrând în insolvență, acum József Váradi, CEO Wizz Air spune că România nu are nevoie de Tarom și în caz de dispariție, Wizz Air e pregătită să-i ia locul.CITEȘTE ȘI: József Váradi, CEO Wizz Air: „Tarom și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre faliment”Aflat marți într-o vizită la Cluj-Napoca, József Váradi a vorbit cu reporterii monitorulcj.ro despre problemele pe care compania le-a avut de înfruntat în această vară, despre problemele de la Tarom, dar și ce trebuie să facă județul pentru a deveni un competitor greu de neglijat pentru aeroportul din Budapesta.
„Suntem pregătiți 100% dacă dispare Tarom”Nu e prima dată când șeful Wizz Air declară că Tarom este în „faliment tehnic” și este „ţinută în viaţă de tot felul de ajutoare de stat şi de guvern”. Întrebat dacă în cazul în care Tarom va avea soarta Malev sau Alitalia, Wizz Air va avea capacitatea să umple golul lăsat, Varadi a precizat „cu siguranță”.CITEȘTE ȘI: József Váradi, CEO Wizz Air: „Cred că există mai multe cazuri Blue Air, companii aeriene mari care nu vor supraviețui. Avem capacitatea să preluăm traficul operatorilor aerieni din România”„Da suntem. Da suntem. Absolut. Cred că asta am prezis și pentru Blue Air și compania a dispărut, noi am urcat. Dacă se întâmplă cu Tarom ce s-a întâmplat cu Blue Air sau cu orice altă companie, intervenim și îi luăm locul”, a spus Varadi pentru monitorulcj.ro. CEO-ul Wizz Air este de părere că țările nu au nevoie să aibă propria companie aeriană și dă exemplul Ungariei unde locuitorii „nu plătesc afaceri falimentare”.(Este necesar ca o țară să aibă propria companie aeriană? – n.r) Absolut nu. Uitați-vă la Ungaria, Ungaria fără Malev, contribuabilii nu cheltuie bani pe afaceri pierdute și adevărul este că industria aeriană a crescut enorm, aeroportul din Budapesta și-a dublat traficul de la Malev încoace. Piața aeriană este foarte eficientă. Dacă un jucător este eliminat, alți jucători intră și îi iau locul. Suntem o companie aeriană dominantă, cu o conducere puternică. Jumătate din piața aeriană din România este realizată de Wizz Air. Va fi doar un alt pas (dispariția Tarom – n.r) pentru a face mai mult. Acesta este, de fapt, tipul nostrum de afacere. Dacă o companie aeriană eșuează, intervenim și vom fi aici pentru a vă ajuta”, a mai spus József Váradi. Wizz Air operează o flotă de 186 de aeronave Airbus A320 şi A321. Un număr de 51,1 milioane de pasageri au zburat cu Wizz Air în anul financiar care s-a încheiat pe 31 martie 2023. Compania Națională de Transporturi Aeriene Române Tarom SA, care are o vechime de 30 de ani, a raportat un număr de 1.182 angajați în anul 2022. Cifra de afaceri raportată în același an a fost de 1.116.291.444 de lei și pierderi de 274.607.571 de lei. În prezent, Tarom este „în colaps”, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu din cauza numărului imens de angajați.Ce s-a întâmplat cu alte companii aeriene de statMalév (prescurtare de la Magyar Légiközlekedési Vállalat) a fost linia aeriană națională a Ungariei. A fost înființată în 1956 ca urmașul companiei ungaro-sovietice Maszovlet. Cursele Malév au fost suspendate în data de 3 februarie 2012, iar compania a intrat in faliment.Alitalia a fost o companie națională de transport aerian din Italia cu o îndelungată tradiție în transportarea pasagerilor pe nenumărate rute din toată lumea, având conexiuni spre majoritatea aeroporturilor din Italia. A fost înlocuită de Italia Trasporto Aereo (ITA) în anul 2021.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom