Categories: Sport

József Váradi, CEO Wizz Air. „Suntem pregătiți dacă Tarom se prăbușește. O țară nu are nevoie de propria companie aeriană. Uitați-vă la Ungaria, oamenii nu plătesc afaceri falimentare”

Economie

Mesaj dur lansat de șeful Wizz Air către concurență. József Váradi, CEO Wizz Air, susține că România nu are nevoie de propria companie aeriană, cu referire la Tarom, și dă exemplul Ungariei care și-a dublat traficul după dispariția Malev (fosta linie aeriană națională a Ungariei care în 2012 a intrat în faliment – n.r).

Jozsef Varadi, sursă foto www.wizzair.com

  În România, Wizz Air este cel mai mare jucător din industria aeriană, iar în acest an compania a ajuns la o cotă de piață de peste 50%. După ce predicțiile lui despre Blue Air s-au adeverit, compania intrând în insolvență, acum József Váradi, CEO Wizz Air spune că România nu are nevoie de Tarom și în caz de dispariție, Wizz Air e pregătită să-i ia locul.CITEȘTE ȘI: József Váradi, CEO Wizz Air: „Tarom și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre faliment”Aflat marți într-o vizită la Cluj-Napoca, József Váradi a vorbit cu reporterii monitorulcj.ro despre problemele pe care compania le-a avut de înfruntat în această vară, despre problemele de la Tarom, dar și ce trebuie să facă județul pentru a deveni un competitor greu de neglijat pentru aeroportul din Budapesta.
„Suntem pregătiți 100% dacă dispare Tarom”Nu e prima dată când șeful Wizz Air declară că Tarom este în „faliment tehnic” și este „ţinută în viaţă de tot felul de ajutoare de stat şi de guvern”. Întrebat dacă în cazul în care Tarom va avea soarta Malev sau Alitalia, Wizz Air va avea capacitatea să umple golul lăsat, Varadi a precizat „cu siguranță”.CITEȘTE ȘI: József Váradi, CEO Wizz Air: „Cred că există mai multe cazuri Blue Air, companii aeriene mari care nu vor supraviețui. Avem capacitatea să preluăm traficul operatorilor aerieni din România”„Da suntem. Da suntem. Absolut. Cred că asta am prezis și pentru Blue Air și compania a dispărut, noi am urcat. Dacă se întâmplă cu Tarom ce s-a întâmplat cu Blue Air sau cu orice altă companie, intervenim și îi luăm locul”, a spus Varadi pentru monitorulcj.ro. CEO-ul Wizz Air este de părere că țările nu au nevoie să aibă propria companie aeriană și dă exemplul Ungariei unde locuitorii „nu plătesc afaceri falimentare”.(Este necesar ca o țară să aibă propria companie aeriană? – n.r) Absolut nu. Uitați-vă la Ungaria, Ungaria fără Malev, contribuabilii nu cheltuie bani pe afaceri pierdute și adevărul este că industria aeriană a crescut enorm, aeroportul din Budapesta și-a dublat traficul de la Malev încoace. Piața aeriană este foarte eficientă. Dacă un jucător este eliminat, alți jucători intră și îi iau locul. Suntem o companie aeriană dominantă, cu o conducere puternică. Jumătate din piața aeriană din România este realizată de Wizz Air. Va fi doar un alt pas (dispariția Tarom – n.r) pentru a face mai mult. Acesta este, de fapt, tipul nostrum de afacere. Dacă o companie aeriană eșuează, intervenim și vom fi aici pentru a vă ajuta”, a mai spus József Váradi. Wizz Air operează o flotă de 186 de aeronave Airbus A320 şi A321. Un număr de 51,1 milioane de pasageri au zburat cu Wizz Air în anul financiar care s-a încheiat pe 31 martie 2023. Compania Națională de Transporturi Aeriene Române Tarom SA, care are o vechime de 30 de ani, a raportat un număr de 1.182 angajați în anul 2022. Cifra de afaceri raportată în același an a fost de 1.116.291.444 de lei și pierderi de 274.607.571 de lei. În prezent, Tarom este „în colaps”, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu din cauza numărului imens de angajați.Ce s-a întâmplat cu alte companii aeriene de statMalév (prescurtare de la Magyar Légiközlekedési Vállalat) a fost linia aeriană națională a Ungariei. A fost înființată în 1956 ca urmașul companiei ungaro-sovietice Maszovlet. Cursele Malév au fost suspendate în data de 3 februarie 2012, iar compania a intrat in faliment.Alitalia a fost o companie națională de transport aerian din Italia cu o îndelungată tradiție în transportarea pasagerilor pe nenumărate rute din toată lumea, având conexiuni spre majoritatea aeroporturilor din Italia. A fost înlocuită de Italia Trasporto Aereo (ITA) în anul 2021.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

15 hours ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

15 hours ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago