Sponsorizat
Categories: Sport

O contestație blochează licitația pentru viaductele de pe A3. Constructorii reclamă ambiguitatea contractului

Sponsorizat
Sponsorizat

Administrație

Contestația Ictas suspendă licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania: „CNAIR nu a scos la licitație nimic altceva decât o linie pe o hartă”, susține firma.

Contestația Ictas suspendă licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe A3. Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

  


Constructorul turc Ictas a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), fiind înregistrată ulterior și în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), în cadrul licitației de un miliard de lei pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, scoase din contractul cu UMB pe Autostrada Transilvania. Licitația va fi, astfel, suspendată, scrie Economedia


Este vorba despre licitația privind contractul pentru cele două viaducte de 3,2 kilometri, iar criticile constructorului din Turcia se referă la responsabilitățile și riscurile pe care CNAIR le-ar pune în sarcina ofertanților. Banii din PNRR, în pericolTermenul stabilit de CNAIR pentru depunerea ofertelor – 23 octombrie – nu poate fi respectat, CNSC având la dispoziție o lună pentru a da o decizie, mai arată sursa citată. Valoarea estimată a contractului este de 1,114,273,701 de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Fiind vorba despre un contract finanțat din PNRR, prelungirea licitației ar putea conduce chiar la scoaterea lotului Nădășelu – Zimbor din PNRR.


„Autoritatea Contractantă (n.r CNAIR nu a scos la licitație nimic altceva decât o linie pe o hartă – care indică, în teorie, viitorul traseu al Autostrăzii”, arată contestația, potrivit Economedia.Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică, unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție). Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. 



Licitația, lansată în augustCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat, în 3 august 2023, lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania. Stadiul fizic pe lotul UMB Nădășelu – Zimbor a atins un grad de realizare de aproximativ 55%. Soluția scoaterii din contract a zonelor problematice de pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești, pentru a fi licitate separat, precum și devierea traseului acestui sector de autostradă și realizarea unor viaducte pe o distanță de 3,2 km se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, potrivit CNAIR.



Locuitorii din Nădășelu cer CNAIR să nu construiască viaductul A3 peste cimitirLocuitorii din Nădășelu trag un semnal de alarmă privind traseul viitorului viaduct al Autostrăzii Transilvania, tronsonul Nădășelu-Zimbor. Ei susțin că traseul ar urma să fie modificat, iar noua propunere trece prin cimitirul din localitate și la doar câțiva metri de case locuite. Asta după ce șantierul organizat anterior ar fi distrus deja hectare întregi de teren agricol.Sătenii au trimis o petiție semnată de peste 200 de persoane prin care solicită Guvernului și CNAIR să nu devieze viaductul prin sau peste cimitirul Nădășelu și la câțiva metri de casele din sat. „Prin prezenta dorim să exprimăm dezacordul comunității din satul Nădășelu referitoare la devierea Autostrăzii A3, tronsonul Nădășelu-Zimbor prin sau peste cimitirul Nădășelu, dar și la câțiva metri de casele existente din sat. Solicităm oprirea demersului de modificare a traseului și continuarea lucrărilor pe șantierul existent.Ca urmare a organizării vechiului șantier, care se dorește a fi abandonat s-au distrus hectare de teren, patru captări de apă potabilă ce alimentau satul, livada de pomi fructiferi a satului, grădini cu livezi particulare îngropate de buldozer, s-au făcut investiții de sute de milioane, s-au construit podețe din beton și s-a pregătit terasamentul pentru acest tronson. Am acceptat toate acestea și acum, fără să fim anunțați, se renunță așa de usor la toată lucrarea din cauza lipsei de profesionalism și găsirea de soluții pentru continuarea șantierului pe traseul inițial”, se arată în petiția locuitorilor din Nădășelu, trimisă monitorulcj.ro.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

🐾 Primăria Cluj-Napoca permite accesul cu animale de companie în instituțiile publice

🐾 Cluj-Napoca: Acces permis pentru animalele de companie în instituțiile publice Un pas important spre…

2 days ago

Cum ajungi rapid la Electric Castle 2025: tren, autobuz sau mașină? Ghid complet pentru Bonțida

Electric Castle 2025 revine între 16–20 iulie la Castelul Banffy din Bonțida, cu un line-up…

3 days ago

Kids Thursday revine la Iulius Mall Cluj – Teatru de păpuși gratuit în aer liber, toată vara!

Spectacole magice pentru cei mici, în fiecare joi din vară, la Iulius Mall Cluj! Vara…

3 days ago

Accident tragic în Cluj: Copil de 2 ani și 7 luni, lovit mortal de o mașină în Căpușu Mic

Un grav accident rutier a avut loc marți seara, 2 iulie, în localitatea Căpușu Mic,…

3 days ago

Tragedie la Săvădisla, Cluj: Bărbatul prins între fiarele contorsionate a murit

Un grav accident rutier a avut loc în localitatea Săvădisla, județul Cluj. Un bărbat de…

4 days ago