Connect with us

Sport

Pas înainte pentru autostrada care va uni Transilvania de Moldova: Nurol, câștigător pe lotul Tg. Mureș – Miercurea Nirajului

Stefan Petre

Published

on

Nurol, câștigător pe lotul Tg. Mureș - Miercurea Nirajului. FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu

Administrație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) a desemnat, luni, câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lotului cuprins între Târgu Mureș – Miercurea Nirajului al Autostrăzii Unirii (A8).

Nurol, câștigător pe lotul Tg. Mureș – Miercurea Nirajului. FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu

  


Constructorul turc Nurol, care a inaugurat anul acesta lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania (A3), a fost desemnat câștigător pe tronsonul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului al Autostrăzii Unirii, finanțat prin PNRR. Lotul are o lungime de 24,4 kilometri, iar constructorul are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și doi ani pentru realizarea lotului. 


Contractul se ridică șa 2,46 miliarde de lei și include nu mai puțin de 36 de poduri și pasaje, între care și un pasaj de mare complexitate tehnică. Este vorba despre contractul care pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3, în lungime de 2,4 kilometri. 


Directorul general CNAIR, Cristian Pistol, a făcut anunțul pe pagina sa de Facebook, luni seară: „Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km. Constructorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor.


Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri/ pasaje/ viaducte, dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri.Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora dacă este cazul”, a arătat Pistol.



Proiectele finanțate prin PNRR, „în linie dreaptă”Odată cu desemnarea constructorului pe secțiunea 1 a autostrăzii A8, toate proiectele de infrastructură finanțare din PNRR intră „în linie dreaptă”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu:„Toate proiectele finanțate din PNRR intră, de astăzi, în linie dreaptă o dată cu desemnarea câștigătorului pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, parte a Autostrăzii A8! Secțiunea de autostradă Târgu Mureș- Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km și include și contrucția drumului de legătură cu Autostrada Translivania”, a transmis acesta, pe rețelele de socializare.Secțiunea de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului a A8 este ultimul proiect rutier cu finanțare prin PNRR pentru care a fost desemnat constructor. Pentru cealaltă secțiune a A8 finanțată prin PNRR, respectiv Leghin – Târgu Neamț, a fost semnat contract cu grupul UMB, în luna septembrie. Astfel, cele două secțiuni trebuie finalizate până în 2026, așa cum se cereîn cazul tuturor lucrărilor finanțate prin PNRR.Nurol, constructor și pe două loturi ale A7Anterior, turcii de la Nurol au fost desemnați câștigători și pe lotul Pietroasele – Buzău al A7. Astăzi, Cristian Pistol a anunțat că a demarat procedurile administrative pentru semnarea contractului.„Acum pot spune că sunt șanse mari ca la finalul anului 2025 românii să circule pe autostradă de la Ploiești la Pașcani, 320 de kilometri! Ieri, după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, am transmis asocierii turce Nurol Inşaat VE Ticaret – Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret o adresă prin care solicităm documentele necesare semnării contractului îm valoare de 1,09 miliarde de lei, fără TVA, finanțat din PNRR. Constructorii turci au la dispoziție 20 de luni pentru a finaliza construcția celor 13,9 km dintre Pietroasele și Municipiul Buzău. Ambele loturi trebuie finalizate și deschise circulației până la finalul anului 2024”, a transmis directorul CNAIR.Autostrada Unirii A8, în lungime de aproximativ 304 km este compusă din secțiunile Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț-Iași – Ungheni. Autostrada va traversa Carpații și va asigura prima conexiunea dintre Moldova și Transilvania pe o rută de mare viteză.De la Cluj la Iași, pe autostradă!Clujenii vor putea ajunge până la Târgu Mureș exclusiv pe Autostrada Transilvania, odată cu deschiderea ultimei porțiuni nefinalizate, Câmpia Turzii – Chețani. Lotul lipsă ar urma să fie deschis circulației de Ziua Națională a României, pe 1 Decembrie.În prezent, tronsoanele Autostrăzii Unirii (A8), care va conecta Târgu Mureș de municipiul Iași și de granița de Est a țării, pe la Ungheni, se află în diferite stadii procedurale. Această autostradă, odată construită, ar facilita transportul exclusiv pe drum de mare viteză, de la Cluj până la Iași și apoi mai departe, până la granița cu Republica Moldova.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom