Administrație
Proiectul de realizare a legăturii dintre cartiere, prin noi piste velo, poate merge mai departe, în urma emiterii autorizației de construire.
Mașini în trafic pe Calea Turzii/Foto: monitorulcj.ro
Proiectul de amenajare a pistelor de biciclete pe câteva artere importante din oraș, precum Calea Turzii, strada Observatorului și drumul Sfântul Ioan, menit să stimuleze modalitățile de transport alternativ și reducerea poluării, înregistrează noi pași spre concretizare.
Recent, administrația locală a emis autorizația de construire pentru „Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe strada Calea Turzii și Observatorului în municipiul Cluj-Napoca”, cu o valabilitate de un an, pentru implementarea proiectului pistelor velo. Investiția este estimată la suma de 5.338.206.77 Lei.
Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 12 luni de la data începerii efective, situație în care perioada de valabilitate a autorizaţiei se extinde pe întreaga durată de execuţie a lucrărilor autorizate.Piste velo pentru transport alternativAmenajarea pistelor de bicicletă pe cele câteva artere din oraș, cu scopul de a favoriza mijloacele de transport alternativ, dar fără a afecta circulația, va contribui la realizarea unei conexiuni mai bune între cartiere.
Luna trecută, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat două proiecte de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș, pentru:
asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe Calea Turzii-str. Observatorului în municipiul Cluj-Napoca
asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe strada Drumul Sfântul Ion în municipiul Cluj-NapocaCele două proiecte vor fi finanțate prin PNRR.
CITEȘTE ȘI:
3,6 km de piste de biciclete pe Calea Turzii și Observatorului. Emil Boc: „Nu luăm benzi de circulație pentru a crea piste de biciclete”Deși există piste noi, care corespund în mare măsură normelor europene de proiectare, cum ar fi situația în cartierul Bună Ziua, faptul că aceste piste nu sunt conectate la o rețea concretă face ca nivelul de serviciu să fie redus.Potrivit proiectului, trama stradală pe străzile Observatorului și Calea Turzii vor fi reconfigurate. Pistele de biciclete vor fi adiacente părții carosabile.„La nivelul municipiului Cluj-Napoca prioritatea este legarea pistelor existente, mai ales pe direcția est-vest și nord-sud. Dezvoltarea rețelei de piste pentru biciclete pe segmente a făcut ca principala problemă a rețelei să fie discontinuitatea eu. Chiar dacă există piste pentru biciclete proiectate destul de bine (pista de pe strada Bună Ziua), ele nu sunt racordate la rețeaua orașului. Doar în zona centrală s-a configurat de-a lungul anilor o rețea mai stabilă de pistă pentru biciclete. Investița propusă va susține mobilittaea urbană verde prin asigurarea infrastructurii pentru transportul verde de tip piste de biciclete și alte vehicule electrice ușoare”, se arată în proiectul de hotărâre.Potrivit administrației locale, cartierele Clujului, precum Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu, urmează să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link