Connect with us

Sport

Primele trenuri electrice noi, în circulație de anul viitor. Cu 160 km/h de la Cluj la București, Timișoara sau Iași

Stefan Petre

Published

on

Primul tren electric de ultimă generație, în teste de luna viitoare/Foto: ARF

Actualitate

Primul tren electric fabricat de Alstom în Polonia pentru a deservi o serie de destinații din țară urmează să ajungă în România la sfârșit de noiembrie.

Primul tren electric de ultimă generație, în teste de luna viitoare/Foto: ARF

  Zeci de trenuri electrice fabricate de Alstom în Polonia ar urma să deserveacă mai multe rute din țară, inclusiv pe traseele Cluj-București, Cluj-Timișoara și Cluj-Iași.  Potrivit calendarului inițial, primul tren ar fi trebuit să ajungă în vară, dar au fost înregistrate blocaje din cauza întârzierilor de producție.Pe 25 noiembrie, compania Alstom ar trebui să livreze către România primul tren dintre cele 37 rame electrice RE-IR1 din contractul semnat în 2022, iar trenul va sosi la București în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială, potrivit Autorității pentru Reformă Feroviară. Recent, o delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), în conformitate cu prevederile stabilite în contractul privind achiziția a 37 de rame electrice de lung parcurs, semnat de ARF și Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022. CITEȘTE ȘI: 
Trenuri electrice de la Cluj la București, Timișoara și Iași. Primele vor intra în teste la vară„Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame – Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție, care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România”, arată sursa citată. 
Cu 160 km/h de la Cluj la Timișoara, București sau IașiViteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.Unităţile dispun de un sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării, dar vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.CITEȘTE ȘI: 
Trenuri electrice pe ruta Cluj-Brașov și Cluj-Oradea, după reabilitarea și electrificarea căii ferate. Contract de peste 1 miliard de lei.Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria, Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad, Cluj-Timişoara, Cluj-Suceava-Iaşi.Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.În plus, după încheierea lucrărilor de modernizare și electrificare a liniilor de cale ferată, noi trenuri electrice vor deservi călătorii clujeni pe traseele Cluj-Craiova, Cluj-Brașov sau Cluj-Oradea.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Iuliu Mureșan revine la CFR Cluj! Noul președinte al clubului din Gruia

Alex Campian

Published

on

Iuliu Mureșan revine la CFR Cluj ca nou președinte al clubului din Gruia Descriere: Iuliu Mureșan, fostul conducător al echipei, revine la CFR Cluj și preia din nou funcția de președinte.

CFR Cluj are un nou președinte: Iuliu Mureșan revine oficial în Gruia, după o pauză de cinci ani. Fostul conducător al echipei va începe noul mandat astăzi, de la ora 13:00, potrivit anunțului făcut de patronul Ioan Varga pentru Gazeta Sporturilor.

„M-am înțeles cu Iuliu Mureșan. E noul președinte al lui CFR Cluj! De la ora 13:00 începe. Și mă bucur foarte mult. Am decis să-l aleg pe el. E un om pe care-l cunosc foarte bine și îl stimez. E clujean, știe clubul, știe presiunea și așteptările. Sunt sigur că e cea mai bună decizie”, a declarat Nelu Varga.


Revenire după cinci ani

În vârstă de 71 de ani, Iuliu Mureșan a mai condus clubul din Gruia între 2001 și 2018, perioadă în care CFR Cluj a cucerit opt trofee, inclusiv titluri de campioană și Cupe ale României. El a făcut parte din echipa de conducere care a pus bazele succesului european al clubului, alături de Arpad Paszkany.

După plecarea din 2018, Mureșan a activat o perioadă la Dinamo București, unde a ocupat funcția de administrator special, până în mai 2022. De atunci, nu a mai avut un rol activ în fotbal.


Varga: „Mandorlini și Mureșan vor readuce clubul în top”

Ioan Varga a explicat că revenirea lui Mureșan reprezintă o decizie strategică pentru stabilitatea clubului:
„A făcut o treabă excelentă în primul mandat, a contribuit la creșterea echipei și știe cum se gestionează un club de nivelul CFR-ului. Sunt convins că, alături de Andrea Mandorlini, va readuce echipa în fruntea clasamentului.”

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom