Connect with us

Sport

Primele trenuri electrice noi, în circulație de anul viitor. Cu 160 km/h de la Cluj la București, Timișoara sau Iași

Stefan Petre

Published

on

Primul tren electric de ultimă generație, în teste de luna viitoare/Foto: ARF

Actualitate

Primul tren electric fabricat de Alstom în Polonia pentru a deservi o serie de destinații din țară urmează să ajungă în România la sfârșit de noiembrie.

Primul tren electric de ultimă generație, în teste de luna viitoare/Foto: ARF

  Zeci de trenuri electrice fabricate de Alstom în Polonia ar urma să deserveacă mai multe rute din țară, inclusiv pe traseele Cluj-București, Cluj-Timișoara și Cluj-Iași.  Potrivit calendarului inițial, primul tren ar fi trebuit să ajungă în vară, dar au fost înregistrate blocaje din cauza întârzierilor de producție.Pe 25 noiembrie, compania Alstom ar trebui să livreze către România primul tren dintre cele 37 rame electrice RE-IR1 din contractul semnat în 2022, iar trenul va sosi la București în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială, potrivit Autorității pentru Reformă Feroviară. Recent, o delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), în conformitate cu prevederile stabilite în contractul privind achiziția a 37 de rame electrice de lung parcurs, semnat de ARF și Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022. CITEȘTE ȘI: 
Trenuri electrice de la Cluj la București, Timișoara și Iași. Primele vor intra în teste la vară„Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame – Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție, care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România”, arată sursa citată. 
Cu 160 km/h de la Cluj la Timișoara, București sau IașiViteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.Unităţile dispun de un sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării, dar vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.CITEȘTE ȘI: 
Trenuri electrice pe ruta Cluj-Brașov și Cluj-Oradea, după reabilitarea și electrificarea căii ferate. Contract de peste 1 miliard de lei.Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria, Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad, Cluj-Timişoara, Cluj-Suceava-Iaşi.Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.În plus, după încheierea lucrărilor de modernizare și electrificare a liniilor de cale ferată, noi trenuri electrice vor deservi călătorii clujeni pe traseele Cluj-Craiova, Cluj-Brașov sau Cluj-Oradea.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Raliul Clujului 2025 – Trasee Noi, Adrenalină și 50 de Ani de Poveste

Alex Campian

Published

on

În vara anului 2025, Clujul devine din nou capitala motorsportului românesc. O nouă ediție a Raliului Clujului aduce pe drumurile județului adrenalină, performanță tehnică și o serie de surprize menite să celebreze o istorie remarcabilă în raliuri.

🎉 50 de ani de tradiție în motorsport

Evenimentul din acest an marchează o aniversare specială: cinci decenii de când raliurile se desfășoară pe drumurile din jurul Clujului. Cu o organizare impecabilă și o atmosferă de sărbătoare, ediția 2025 se anunță a fi una dintre cele mai spectaculoase de până acum.

🛣️ Trasee inovatoare și secțiuni relansate

Competiția din acest an include mai multe noutăți în ceea ce privește traseul și probele speciale:

  • 🏁 Secțiunea Florești revine în program, oferind din nou provocări tehnice și un spectacol vizual pentru publicul pasionat.

  • 🛤️ Tronsoane modernizate în zonele Dângău și Tarnița, perfect adaptate pentru performanță și siguranță.

  • 🌲 O probă extinsă în zona Făget, cu un traseu ce leagă Cluj-Napoca de Săliște, concepută special pentru această ediție aniversară.

  • 🔧 Testele tehnice (shakedown) vor avea loc în localitatea Stolna, cu o zi înainte de startul oficial al competiției.

🤝 Parteneriate și susținere locală

Evenimentul este posibil datorită colaborării strânse dintre organizatori, autorități locale și sponsori importanți din domeniul auto, medical, tehnologic și sportiv. Împreună, aceștia oferă un cadru profesionist, sigur și atractiv pentru toți participanții.

Ediția de anul acesta se va desfășura între 20-22 iunie

Surse: fras.ro, viacluj.tv

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

Istoric! U Cluj revine în cupele europene după o pauză de 53 de ani. Sabău: „La revedere, Untold!”

Alex Campian

Published

on

Universitatea Cluj scrie istorie! După o pauză de 53 de ani, „Șepcile Roșii” revin în cupele europene, urmând să joace în turul al doilea preliminar din UEFA Conference League, în luna iulie.

Este o performanță istorică pentru clubul clujean, care nu mai evoluase în competițiile europene din sezonul 1972–1973. Posibilii adversari din această fază includ nume grele precum AZ Alkmaar, Rapid Viena, Hajduk Split, AEK Atena sau FK Astana. Tragerea la sorți va avea loc pe 18 iunie, iar meciurile sunt programate pentru 24 și 31 iulie.

Dan Nistor: „Vreau un adversar puternic”

Dan Nistor, unul dintre liderii vestiarului, nu se teme de provocări:
„Mi-ar plăcea să întâlnim o echipă puternică. Dacă e să pierdem, să o facem în fața unei formații de top!”

Sabău, cu umor: „Nu se mai ține Untoldul!”

Antrenorul Ioan Ovidiu Sabău a ironizat posibilul conflict de program cu festivalul Untold, care are loc chiar pe Cluj Arena:
„Nu se mai ține Untoldul! Găsim soluții. Să ia o pauză de 4-5 ore, jucăm meciul și apoi pot să continue. La revedere, Untold!”
Declarația a stârnit zâmbete, dar subliniază și entuziasmul uriaș pentru revenirea echipei pe scena continentală.

Chipciu: „E ca în Champions League!”

Căpitanul Alex Chipciu a făcut o paralelă emoționantă cu experiențele sale din Ligă:
„În cantonamentul din vară speram doar să evităm retrogradarea. Dar ce am trăit aici, la U Cluj, e comparabil cu ce am simțit în Champions League, la FCSB sau Anderlecht.”

Amintiri europene: sezonul 1972–1973

Ultima apariție a Universității Cluj în Europa a avut loc în Cupa UEFA 1972–1973. Atunci, clujenii au învins Levski Sofia cu 4-1 pe teren propriu, dar au pierdut returul cu 5-1 în Bulgaria, ratând calificarea.

Revenirea în cupele europene deschide un nou capitol pentru clubul „Șepcilor Roșii” și readuce Clujul pe harta fotbalului continental. Atmosfera promite să fie electrizantă, iar fanii așteaptă cu sufletul la gură startul unei noi aventuri europene.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite