Administrație
Programul Rabla Local pentru casarea mașinilor vechi se desfășoară, de acum, la nivelul Primăriei Cluj-Napoca. Emil Boc a explicat ce pași trebuie să urmeze clujenii pentru a primi banii de casare.
Emil Boc a explicat ce pași trebuie să urmeze clujenii ca să primească bani pentru casarea mașinilor vechi / Foto: site Primăria Cluj-Napoca
Primarul Emil Boc a anunțat clujenii care au solicitat finanțare prin programul Rabla Local pentru casarea mașinilor mai vechi de 15 ani și s-au înscris în aplicația pusă la dispoziție de către AFM, că pentru a beneficia de prima de casare trebuie să urmeze câțiva pași.„Îmi face mare plăcere să vă transmit câteva informații utile pentru cei care sunteți înscriși în programul Rabla Local pentru mașini. Am primit toate datele necesare de la Agenția pentru Fondul de Mediu cu privire la adresa dvs. de e-mail, numele și prenumele persoanelor înscrise în program. De azi înainte, programul se va derula la nivel local. Noi am pus la cale două proceduri: o procedură online, în care dvs. nu trebuie să veniți absolut deloc la primărie, ci să vă încărcați toate datele în format online, sau o procedură prin care dvs. puteți să veniți la primărie pentru a vă completa documentele. Astăzi, dvs. veți primi pe adresa de e-mail cu care v-ați înscris în program informații pe care trebuie să le completați online sau fizic la primărie. Sunt datele necesare care vizează declarația pe proprie răspundere. După ce le completați, noi o să verificăm datele pe care ni le trimiteți și veți primi contractul de finanțare pentru a fi semnat tot online (…) Pentru cei care veți dori să veniți la primărie, să nu utilizați procedura online, de acasă, vă invităm să veniți pe strada Moților, nr 113, sala 29A, luni, marți, miercuri, vineri, între 10 și 14 și joi în intervalul 15:00-17:30”, a transmis primarul Emil Boc.
CITEȘTE ȘI:
Schimbări majore în cadrul programelor Rabla Clasic, Plus și Local. Nu se vor mai putea cumpăra mașini electrice de lux din banii statului Pașii pe care trebuie să-i urmeze clujenii ca să primească banii de casareSolicitanții de finanţare care se regăsesc pe lista transmisă de AFM vor primi un link personalizat, pe adresa de e-mail cu care s-au înscris la AFM. În termen de 20 de zile de la primirea e-mailului de la Primăria Municipiului Cluj Napoca trebuie să facă următoarele lucruri:1. deschid un cont de utilizator pe portalul Primăriei Cluj-Napoca, dacă nu dețin în momentul primirii emailului;
2. accesează link-ul primit și completează declarația pe proprie răspundere;
3. semnează electronic declarația pe proprie răspundere, utilizând contul de pe portalul Primăriei Cluj-Napoca, acest cont având rol de semnătură electronică extinsă;
4. anexează, dacă este cazul:
• acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului, dacă este cazul;
• hotărârea judecătorească rămasă definitivă sau certificatul de moștenitor, în cazul solicitantului de finanțare care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii succesoarale, dacă este cazul;
• împuternicire notarială, dacă este cazul; dacă e cazul certificat de atestare fiscală de la ANAF
5. transmit online declarația și documentele anexate;
După transmiterea datelor, unii solicitanți vor trebui să trimită clarificări cu privire la seria de șasiu sau la calitatea de moștenitor al mașinii.„Cei mai mulți dintre clujeni au toate datele în regulă și corecte, există însă un număr de aproximativ 360 unde avem nevoie de clarificări pentru că mașina cu care s-au înscris este fie EURO4 sau EURO5 sau nu are 15 ani vechime. De asemenea, există câteva date cu nume de șasiu greșit introduse și trebuie să fie corectate. Posibil să mai fie o parte dintre dvs. care au datorii la bugetul local sau stat. Ei vor trebui să-și achite datoriile înainte să-și poată continua implicarea în programul Rabla”, a mai spus Boc.
CITEȘTE ȘI:
Entuziasm scăzut pentru Rabla Local. Sub 1.500 de clujeni s-au înscris. În total, vor fi casate 30.000 de mașini, în loc de 100.000 După transmiterea declarației, solicitanții de finanțare declarați eligibili vor primi pe e-mail un link personalizat prin care pot accesa și completa contractul de finanțare. Solicitantul de finanțare transmite contractul semnat electronic în termen de 30 de zile de la primirea linkului. Semnarea contractului de finanțare se face utilizând contul de pe portalul Primăriei Cluj-Napoca, acest cont având rol de semnătură electronică extinsă.
Clujenii care au transmis contractul semnat electronic vor primi pe e-mail contractul de finanțare semnat de către Municipiul Cluj-Napoca și un link pe care va încărca dovada radierii din circulaţie a autovehiculului uzat, certificatul de distrugere și un extras de cont.„Vă recomandăm să utilizați procedura online. Trebuie doar să folosiți contul pe care îl aveți deja creat pe site-ul primăriei (sau să vă creați contul), după care să încărcați în procedura online toate actele și documentele solicitate. Vă mulțumesc, dragi clujeni! Împreună vom scăpa de 1453 de rable și vom cumpăra mașini de o calitate superioară, să îmbunătățim calitatea aerului la Cluj-Napoca”, a mai spus Emil Boc.Când trebuie să predai mașina spre casare?În termen de 60 de zile, de la data primirii contractului de finanțare semnat de către Municipiul Cluj-Napoca, beneficiarul:
• va preda spre casare autovehiculul uzat;
• va radia din circulaţie autovehiculul uzat;
• va scoate autovehiculul uzat din evidenţa fiscală a Municipiului Cluj-Napoca;
• va încărca pe linkul primit:
• dovada radierii din circulaţie a autovehiculului uzat,
• certificatul de distrugere și
• un extras de cont.CITEȘTE ȘI:
Mii de clujeni vor primi câte 3.000 lei pentru casarea mașinilor uzate În termen de 30 de zile de la data încărcării de către solicitantul de finanțare a dovezii radierii din circulaţie a autovehiculului uzat, a certificatului de distrugere și extrasului de cont, Primăria Municipiului Cluj-Napoca acordă stimulentul pentru casare, în cuantum de 3.000 lei.DUPĂ PRIMIREA PRIMULUI EMAIL, cei care doresc să depună fizic dosarul, vor putea veni la sediul Primăriei de pe strada Moților nr. 1-3, sala 29A. Programul va fi următorul: – luni, marți, miercuri și vineri – între orele 10.00 – 14.00; – joi – între orele 15.00 – 17.30.Pentru detalii suplimentare despre Programul Rabla Local, cei interesați pot suna la numărul de telefon 0264596031.
CITEȘTE ȘI:
Source link