Connect with us

Sport

Un parc din centrul Clujului se extinde. Canalul Morii, descoperit pe str. George Barițiu. S-a emis autorizația de construire

Stefan Petre

Published

on

Canalul Morii va fi decopertat în zona Parcului Ion Luca Caragiale / Foto: Someș-Top-Grup - Facebook

Administrație

A fost emisă autorizația de construire pentru Parcul I.L. Caragiale din centrul Clujului. Canalul Morii va fi descoperit, iar peste acesta se va amplasa un pod.

Canalul Morii va fi decopertat în zona Parcului Ion Luca Caragiale / Foto: Someș-Top-Grup – Facebook

  


În cursul zilei de vineri, 22 septembrie 2022, s-a autorizat executarea lucrărilor de construire pentru proiectul „Reabilitare Parc I.L. Caragiale și a străzii Octavian Petrovici”.Parcul Ion Luca Caragiale se schimbă radical / Foto: Someș-Top-Grup – FacebookAstfel, lucrările ar trebui să înceapă în curând la extinderea și modernizarea Parcului Ion Luca Caragiale.


În cadrul proiectului de revitalizare urbană s-a propus reamenajarea parcului existent, inclusiv a aleilor adiacente, descoperirea canalului Morii de pe strada George Barițiu, precum și reabilitarea  străzii Octavian Petrovici, prin implementarea conceptului modern de shared-space și prin eliminarea parcărilor existente.  Primăria Cluj-Napoca are în plan introducerea parcului în circuitul turistic integrat al oraşului, prezenţa Canalului Morii urmând să transforme noul parc într-o oază verde în mijlocul orașului. Arhitecții au propus decopertarea Canalului Morii, care traversează o parte din parc și curge de-a lungul trotuarului de pe strada George Barițiu, aceasta fiind cea mai drastică schimbare propusă în proiectul de modernizare.Din câte observăm și din randările proiectului, peste Canalul Morii va fi amplasat și un pod.



S-a emis autorizația de contrucție pentru Parcul I.L. Caragiale din centrul Clujului / Foto: Someș-Top-Grup – FacebookCITEȘTE ȘI:
Parcul 14 Iulie, inaugurat cu o lună mai devreme! Emil Boc: „Se mai întâmplă și minuni”
Mai mulți bani pentru amenajarea Parcului de pe Canalul Morii. Noul spațiu verde, realizat până în primăvara anului viitor Prin proiect este propusă și desființarea gardurilor vii care împrejmuiesc astăzi spațiile verzi din parc. Cele două monumente care există în Parcul Caragiale, respectiv bustul scriitorului Ion Luca Caragiale și Monumentul Victimelor Holocaustului vor rămâne în parc, urmând să fie mai bine puse în valoare prin intermediul mobilierului urban și al iluminatului.



Interzis pentru mașini. Pietrovici devine pietonalăDestinația parcului se va schimba, din spațiu de promenadă și pentru practicarea sporturilor (skating), în spațiu de relaxare și repaus, respectiv obiectiv turistic, odată cu scoaterea la suprafață a descoperirilor arheologice din zonă. Se va face, de asemenea, o marcare a zidului medieval pe un traseu estimativ, care va separa parcul în două zone: una amenajată cu padiment de nisip, care va permite scurgerea apei și o zonă verde, dispărând alveolele îngrădite.Proiectul de modernizare a Parcului I. L. Caragiale prevede transformarea străzii Octavian Pietrovici în spațiu pietonal. Potrivit arhitectului Vlad Rusu, strada ar urma să fie pietruită, iar parcarea din fața Palatului Telefoanelor va fi desființată, în locul acesteia urmând să fie extins parcul.


 Proiectul mai cuprinde piste și rasteluri pentru biciclete, o stație pentru alimentarea bicicletelor și trotinetelor electrice și bănci pentru odihnă.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite