Dacă antreprenorul UMB va aloca resursele necesare și autoritățile vor soluționa rapid problemele birocratice, aproximativ 27 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3) ar putea fi deschiși circulației până la finalul anului 2025.
Această secțiune vizează tronsonul dintre Poarta Sălajului și sud de Topa Mică, județul Cluj, inclusiv nodul rutier de la Românași și conexiunea provizorie A3-DN1F, potrivit estimărilor Asociației Pro Infrastructură (API).
API subliniază însă că pentru atingerea acestui obiectiv, UMB trebuie să-și intensifice mobilizarea pe segmentul dintre Topa Mică și Zimbor, unde ritmul lucrărilor este încă nesatisfăcător.
„Rămâne de văzut dacă atât UMB, cât și CNAIR se vor mobiliza eficient, atât pe teren, cât și în gestionarea aspectelor birocratice, pentru a inaugura până la finalul anului 2025 între 12 și 27 de kilometri pe Autostrada Transilvania”, a transmis API printr-un mesaj publicat pe Facebook.
Pe partea de nord, pe segmentul Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările progresează într-un ritm mai bun, însă pe tronsonul sudic mobilizarea și progresul întârzie.
De asemenea, autoritățile trebuie să rezolve problemele birocratice privind nodul Poarta Sălajului (Românași) și conexiunea provizorie spre A3-DN1F.
În toamna anului 2024, CNAIR a desemnat constructorul UMB câștigătorul contractului de 71 de milioane de lei pentru realizarea nodului rutier Românași, care va facilita accesul pe Autostrada Transilvania în această zonă.
API atrage atenția și asupra întârzierilor în cazul segmentelor finanțate prin PNRR: Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km). Contractele au fost semnate în 2020, iar lucrările ar fi trebuit să înceapă în 2021, cu termene clare de proiectare și execuție, însă progresele au fost sub așteptări.