Connect with us

Administratie

Centura Clujului, aproape gata! Când scăpăm de infernul din trafic?

Kadar Zoltan

Published

on

Centura Clujului prinde contur! Primul tronson, gata mai repede decât te-ai aștepta?

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului avansează rapid, iar autoritățile speră că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Primarul Bogdan Pivariu a declarat că proiectul se află în faza finală de pregătire, iar lucrările pentru lărgirea Drumului Național Cluj-Florești sunt în plină desfășurare. Aceasta include o bandă suplimentară pe sens și piste pentru biciclete, ceea ce va fluidiza traficul și va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Sper ca lucrarea să fie terminată în acest an. Lărgirea drumului și prioritizarea transportului public vor aduce un mare beneficiu comunității. Și noi avem proiecte complementare care susțin această infrastructură modernizată”, a declarat edilul.

Primul tronson al Centurii Metropolitane are 2 kilometri, iar lucrările sunt realizate de compania Viarom. Odată finalizată, această secțiune va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zonă, oferind o alternativă reală pentru traficul aglomerat dintre Cluj-Napoca și Florești.

Facebook Comments Box

Actualitate

Lumea frustrată de ce se întâmplă în traficul din Cluj. Se cere intervenția autorităților.

Kadar Zoltan

Published

on

Haos rutier în Cluj-Napoca: Șoferii cer măsuri urgente în intersecția de lângă Primărie

Intersecția din apropierea Primăriei Cluj-Napoca a devenit un punct nevralgic al traficului urban. Șoferii sunt revoltați de faptul că, deși regulile de circulație sunt clare, acestea sunt încălcate frecvent, iar autoritățile nu iau măsuri suficiente pentru a asigura respectarea lor.

Pe un grup local de Facebook, discuțiile despre această intersecție au devenit aprinse. Un utilizator a ridicat o întrebare simplă, dar relevantă: „Cei ce se află pe a doua bandă în intersecția respectivă au voie să facă dreapta? Eu știu că nu.” Răspunsurile nu au întârziat să apară, reflectând frustrarea și confuzia conducătorilor auto.

„Ar trebui să coloreze roșu banda aia”, a comentat M.F., sugerând că o semnalizare mai clară ar putea ajuta la evitarea confuziilor. În schimb, V.P. a avut o reacție tranșantă: „Nu!”.

B.G. a adus în discuție faptul că autoritățile au fost sesizate în legătură cu situația: „Nu au voie. Am făcut sesizare la poliție, au stat o zi de i-a direcționat, dar se încalcă regula frecvent. Sunt și nervoși dacă te încadrezi corect și nu îi lași să meargă.”

Într-un oraș în continuă expansiune, problema traficului devine tot mai presantă. L.D. subliniază că aglomerația sufocă Clujul: „Sasa e aglomerat Clujul până în gât, facem trenuleț până la fabrica de bere…”

Întrebarea lui S.F. este esențială în toată această discuție: „Marcajul ce zice?” Într-adevăr, o mai bună semnalizare și o aplicare riguroasă a regulilor de circulație ar putea reduce haosul și frustrarea șoferilor.

Problema nu este nouă, dar continuă să fie ignorată. Deși poliția a intervenit sporadic, nu pare să existe o soluție clară pentru a impune respectarea regulilor în această intersecție. Șoferii cer autorităților să ia măsuri urgente, fie printr-o semnalizare mai clară, fie printr-o monitorizare constantă a intersecției.

Rămâne de văzut dacă administrația locală va răspunde acestor nemulțumiri sau dacă intersecția de lângă Primărie va rămâne un punct fierbinte al traficului clujean.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Trafic blocat sau oraș modernizat Clujul? Vezi dacă strada ta este pe lista celor care vor fi refăcute!

Kadar Zoltan

Published

on

Lista străzilor din Cluj care intră în renovare! Buget de 20 de milioane de euro pentru modernizarea orașului

Primăria Cluj-Napoca a anunțat oficial lista străzilor care vor fi reabilitate în 2025, în cadrul unui proiect amplu de modernizare a infrastructurii rutiere. Cu un buget de peste 20 de milioane de euro, lucrările vor viza atât zonele centrale, cât și cele periferice, incluzând 23 de străzi din oraș.

Printre arterele care vor beneficia de modernizare se numără:

📍 Străzi importante: Piezișă, Rubinului, Liviu Munteanu, Viile Dâmbul Rotund, Haller Károly, Arțarului, Hameiului.
📍 Zone extinse: Piața 14 Iulie și străzile adiacente (Sigismund Toduță, Traian Grozăvescu, George Enescu).
📍 Străzi cu lucrări de consolidare: Uliului și Vânătorului.

Pe lângă refacerea carosabilului și trotuarelor, bugetul alocat include aproape 7 milioane de lei pentru modernizarea sistemului de semaforizare, menită să fluidizeze traficul și să reducă aglomerația din oraș.

Primarul Emil Boc a subliniat că aceste investiții sunt esențiale pentru dezvoltarea orașului și creșterea calității vieții locuitorilor. Cu toate acestea, șoferii trebuie să se pregătească pentru posibile restricții de trafic pe durata lucrărilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Panică la metroul Cluj! Dealul din Florești amenință să se prăbușească!

Kadar Zoltan

Published

on

Începerea lucrărilor la metroul clujean: Un deal din Florești, consolidat de urgență

În sfârșit, lucrările la mult-așteptatul metrou clujean au demarat în forță, însă nu înainte de a întâmpina o provocare neașteptată. Un deal din Florești, situat în apropierea viitoarei stații Teilor, a necesitat o consolidare urgentă pentru a preveni riscul de alunecare a terenului.

Primarul Emil Boc a anunțat că, începând cu data de 25 februarie, au început lucrările la piloții forați pentru puțul de lansare a TMB-ului (Tunnel Boring Machine), utilajul care va săpa tunelurile metroului. În paralel, se lucrează la zidurile puțului de lansare și la conectarea electrică a TBM-ului.

Edilul a explicat că aceste lucrări de pregătire sunt esențiale pentru a asigura buna funcționare a TBM-ului odată ce acesta va intra în subteran. “Cârtițele nu se mai pot opri odată ce au intrat în subteran, de aceea, partea de început este foarte laborioasă”, a declarat Boc.

Însă, pe lângă aceste pregătiri, a apărut și problema dealului din Florești, care prezenta un risc de alunecare. “S-au observat unele mișcări de teren la un deal de apropiere”, a precizat primarul. “Se studiază cu maximă atenție să nu existe un risc ca acel teren… să nu prezinte… vreun risc de alunecare”.

Pentru a remedia această situație, s-a decis consolidarea dealului cu ajutorul unor piloți forați, o lucrare care a început tot pe 25 februarie. Această măsură este menită să prevină orice dificultăți tehnice în implementarea proiectului și să asigure stabilitatea terenului în timpul săpăturilor.

Deocamdată, lucrările la metrou se concentrează pe aceste aspecte preliminare, însă primarul Boc a subliniat că este nevoie de finanțare suplimentară de la Guvern pentru a putea continua proiectul în ritmul dorit.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite