Sameday, companie de curierat parte din grupul eMAG, cel mai mare jucător din e-commerce-ul românesc, a achiziționat firma concurentă Cargus de la fondul de investiții MidEuropa Partners, conform informațiilor publicate de Ziarul Financiar.
Această tranzacție marchează exit-ul MidEuropa din România, după ce, în urmă cu câteva luni, fondul a vândut și rețeaua de sănătate Regina Maria. Chiar și așa, reprezentanții MidEuropa au declarat recent că analizează în continuare oportunități de investiții pe piața locală și că urmează noi achiziții.
Cargus vs. Sameday: cifre și strategie
Cargus este unul dintre principalii jucători din piața de curierat din România, cu o cifră de afaceri de 567,6 milioane lei în 2024, marcând o creștere de 11% față de anul precedent. Totuși, comparativ cu ritmul altor companii din domeniu, evoluția Cargus a fost mai lentă. În perioada 2019–2024, creșterea a fost de 25%, în timp ce Sameday a înregistrat un avans spectaculos de 620%, ajungând la afaceri de 1,2 miliarde lei.
Prin achiziția Cargus, Sameday își consolidează poziția și vizează locul 1 în piața de curierat din România, o poziție ocupată în prezent de Fan Courier. Tranzacția urmează să fie aprobată de Consiliul Concurenței.
Detalii financiare și istoricul Cargus
În 2018, fondul MidEuropa Partners a cumpărat compania Urgent Cargus (rebranduită ulterior ca Cargus) de la Abris Capital Partners, într-o tranzacție estimată între 100 și 150 milioane euro. Cu toate acestea, potrivit surselor ZF, fondul nu a obținut profit la vânzare, iar datoriile actuale ale Cargus sunt estimate la aproximativ 80 milioane euro, conform datelor Ministerului de Finanțe.