Connect with us

Prin Oras

De la finalul lunii ianuarie, taximetrele vor putea circula pe 4 benzi de BUS din oraș. Acces interzis pentru transportul alternativ

Alex Campian

Published

on

De la finalul lunii ianuarie, taximetrele vor putea circula pe 4 benzi de BUS din oraș. Acces interzis pentru transportul alternativ

Edilul Emil Boc a anunțat noile condiții de acces pentru taximetre pe benzile dedicate transportului public în comun – un subiect intens „analizat” de specialiștii în circulație din Primăria Cluj-Napoca. Potrivit autorităților, accesul pentru banda BUS este interzis transportului alternativ precum Uber ori Bolt. Iar pentru taximetre sunt anunțate două noi trasee cu acces condiționat: Calea Florești și Splaiul Independenței, pe lângă celelalte două benzi dedicate acceptate deja de pe Bdul Nicolae Titulescu și strada Regele Ferdinand.CITEȘTE ȘI: Acces condiționat pentru taximetre pe banda BUS de pe Titulescu și Ferdinand: doar taxiuri cu client, preluarea și debarcarea de pe banda dedicată nu este permisă„Veste bună pentru taximetriști.În următoarea ședință de Consiliu local vom avea proiectul de hotărâre cu privire la posibilitatea taximetrelor de a circula pe liniile de transport dedicate de transport în comun.Cele 4 benzi dedicate de transport în comun, disponibile și taximetriștilor, sunt următoarele:Bdul Nicolae Titulescu, str. Regele Ferdinand, Calea Florești și Splaiul Independenței.Am extins cu două: am avut inițial Ferdinand și Nicolae Titulescu, și am extins cu Calea Florești și Splaiul Independenței.De ce? Pentru că am ascultat cu maximă atenție solicitările lor. Nu suntem obtuzi în a asculta ce ni se propune”, a susținut edilul Emil Boc în cadrul unei conferințe.Astfel, potrivit OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, Uber-ul și Bolt-ul nu vor putea circula pe banda dedicată transportului public în comun.„Asta este legea. După ce am analizat profund prevederile legale, am văzut solicitările lor (a taximetriștilor și asociațiilor de taxi – n.r.), am extins posibilitatea taximetrelor.Atenție! Acesul este permis doar taxiurilor cu client. Am făcut o concesie, dar să se înțeleagă, accesul este permis doar taxiurilor cu client.Și de asemenea nu este permisă îmbarcarea/debarcarea clienților de pe banda de BUS (cu excepția intervalului orar 23-5 dimineața).Dacă Comisia de circulație va fi sesizată de CTP că pe o anumită linie se ajunge la o frecvență a mijloacelor de transport în comun de peste 60 de autobuze pe oră, atunci vom limita pe acea arteră posibilitatea taximetrelor de a o utiliza.Până se ajunge la acel nivel, se poate.Cel mai probabil din 20 ianuarie, taximetrele pot circula legal pe Titulescu-Ferdinand-Calea Florești-Splaiul Independenței, dacă Consiliul local va fi de acord în următoarea ședință”, a conchis Emil Boc.După amânări succesive, Primăria Cluj-Napoca lansa în octombrie 2021 proiectul care reglementează accesul și circulația taximetrelor pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun de pe raza municipiului Cluj-Napoca.Acces restricționat- Accesul este permis doar taxiurilor cu client- Nu este permisă îmbarcarea-debarcarea clienților de pe banda BUS- Nu se permite utilizarea stațiilor de transport public în comun ca punct de îmbarcare/debarcare a clienților, cu excepția intervalului 23.00 – 5.00.De asemenea, prin excepție de la aceste prevederi,- nu se permite accesul taximetrelor pe benzile dedicate atunci când frecvența mijloacelor de transport în comun ajunge la 60 de unități/oră.Accesul taximetrelor pe benzile dedicate transportului public s-a aflat vreme de câteva luni în analiza specialiștilor din comisia de circulație.În aprilie 2021, taximetriștii clujeni anunțau că și-au câștigat dreptul de a circula pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun, având legislația de partea lor dar și două sentințe civile favorabile. CITEȘTE ȘI: Taximetriștii clujeni au câștigat în instanță dreptul DE A CIRCULA pe benzile dedicate transportului în comunCu toate acestea, tema accesului taximetrelor pe benzile dedicate transportului public a rămas suspendată până de curând, taximetriștii clujeni având permis doar pe banda dedicată transportului în comun din Gheorgheni, de pe strada Nicolae Titulescu, deși aceștia susțin că instanța le-a dat dreptate și că pot folosi oricare bandă dedicată din oraș. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Anunțul care a stârnit controverse în Cluj: o casă dărăpănată din Grigorescu oferită spre locuire gratuită

Stefania Heinz

Published

on

Un anunț postat recent pe rețelele de socializare a reușit să stârnească un val de reacții și discuții aprinse în rândul clujenilor. Mesajul suna aparent simplu, dar a generat atât curiozitate, cât și controverse:

„Ofer găzduire gratuită pentru 6 luni într-o casă bătrânească din cartierul Grigorescu, Cluj-Napoca. Există apă, curent, centrală pe gaz, se plătesc doar cheltuielile și se face curățenie în curte. Detalii în privat.”

Deși intenția pare una binevoitoare, oferind unei persoane sau unei familii o soluție temporară de locuire, clujenii s-au împărțit rapid în două tabere. Unii au lăudat gestul, considerându-l o dovadă rară de generozitate într-un oraș unde chiriile au devenit aproape inaccesibile. Alții, însă, au criticat oferta, susținând că locuința este „dărăpănată” și că anunțul ascunde o formă subtilă de exploatare sau „muncă mascată” sub pretextul găzduirii gratuite.

Cartierul Grigorescu, unul dintre cele mai căutate din Cluj-Napoca, este cunoscut pentru liniștea și proximitatea față de Someș, dar și pentru prețurile ridicate ale proprietăților. Tocmai de aceea, ideea unei case oferite gratuit — chiar și una veche — a atras atenția rapid.

Fotografiile (acolo unde au fost distribuite) ar arăta o casă modestă, cu urme vizibile ale trecerii timpului, dar locuibilă. Mulți internauți au spus că ar fi dispuși să accepte o astfel de ofertă, mai ales în contextul economic actual.

În timp ce unii cer autorităților să verifice condițiile în care se face oferta, alții speră ca astfel de inițiative să se înmulțească, oferind o șansă celor aflați în dificultate.

Indiferent de intenția reală a celui care a postat anunțul, acesta a reușit să pună pe masă o discuție importantă pentru comunitate: cât de greu este, de fapt, să găsești un acoperiș deasupra capului în Cluj-Napoca în 2025?

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom