Connect with us

Prin Oras

De ce Emil Boc şi Alin Tişe au ucis presa locală clujeană

Alex Campian

Published

on

De ce Emil Boc şi Alin Tişe au ucis presa locală clujeană

Un eveniment (pentru unii) neobişnuit a avut loc la începutul anului, când cel mai mare vânzător de minciuni politice din România, Emil Boc, s-a zborşit în plină conferinţă de presă la Horea Şoica, patron şi jurnalist al publicaţiei Ştiri de Cluj.Pentru mine nu a fost nimic neobişnuit, fiindcă, peste toată admiraţia, e adevărat scăzândă, a clujenilor faţă de Boc, eu ştiu ce comportament de mitocan are DE FAPT primarul Clujului.Împreună cu Victor Lungu şi cu echipa Ziar de Cluj ne putem considera pionierii presei de opoziţie în cei aproape 20 de ani de când la putere se află transpartinicii Emil Boc şi Alin Tişe.Astăzi, pe fondul nemulţumirilor, de altfel justificate ale clujenilor, „bazate” pe nerealizările numeroase ale lui Emil Boc, eu, Victor Lungu, colegii de la Ziar de Cluj, avem sufletele împăcate din punct de vedere profesional, fiindcă noi îl criticăm pe Emil Boc de peste 15 ani. Cu argumente.La conferinţa de presă de la începutul săptămânii, Emil Boc s-a comportat ca un baron local de joasă speţă, jignindu-l pe scriitorul de ştiri Horia Şoica, ziarist cu peste 20 de ani de activitate, pentru că a îndrăznit să-i pună câteva întrebări pertinente.Şoica îl întrebase pe Boc cât de realizabilă vede el ca primar înfăptuirea concretă a Metroului, de vreme ce, în ultimii 10 ani, Emil Boc a ratat cu brio concretizarea unei liste întregi de obiective, dovedind că nu este în stare să finalizeze la timp nici măcar parkinguri de cartier, daramite nişte amărâte de poduri.Drept răspuns, Emil Boc l-a jignit, răchiţeleşte, făcându-l părerolog. Pentru Horia Şoica nici o publicaţie locală nu a intervenit, mă refer la cele cu audienţă, nu la alea de tip domeniu.ro.Am stat puţin să aştept şi o reacţie din partea Asociaţiei Profesioniştilor de Presă din Cluj-Napoca, oengeul ăla fără relevanţă pentru jurnalişti locali, dar care se pretinde organizaţia profesională a tuturor şi din care şi Şoica face parte.Mă aşteptam ca APPC să amendeze derapajul enorm al primarului, dar nu s-a întâmplat acest lucru. Noul preşedinte, Codruţa Simina, prea lipsită de curaj, s-a instituţionalizat în ultimii ani, pe modelul idolului Mihnea Măruţă, „comiţând” judecăţi de valoare trimestriale cu pretenţie de legi organice ale presei.Horia Şoica plăteşte tribut propriei sale greşeli editoriale.Obsedat de audienţă şi de dorinţa de „a nu da rău” în faţa clujenilor, Şoica a ales în ultimii ani să-l pupe constant în cur pe Emil Boc, alegând chiar să-i promoveze deşănţat promisiunile fantasmagorice. Fără iz de critică şi analiză, atunci când Boc le prezenta.Şoica plăteşte tribut şi înhăitării lui cu frustraţii presei clujene, nu că noi am fi mai breji, dar s-a aliat cu ăia din breaslă care sunt şi irelevanţi, şi leneşi.Însă episodul de la începutul anului are semnificaţii mult mai apăsătoare. Este dovada clară că presa clujeană a murit.Sigur, om mai fi trăind noi, ăştia de la Ziar de Cluj, vor mai fi scriind anchete cei de la Gazeta de Cluj, sau Clujust.ro, s-or mai fi străduind puţinii oameni de bun simţ de la Actual de Cluj să mai scrie reportaje şi analize, dar ideea de presă local nu mai există la Cluj.Emil Boc şi Alin Tişe, la care voi reveni mai jos, au făcut tot ce au putut ca să ne distrugă breasla, izolându-ne, persiflându-ne, înjurându-ne, dispreţuindu-ne.La Emil Boc, vina este considerabil mai mare. Primarul Clujului s-a întors transformat de la Bucureşti, după ani de zile în care a luat-o în meclă, rău de tot, de la presa natională, asumându-şi o ură viscerală faţă de ideea de ziarist. De atunci, Emil Boc nu mai face conferinţe de presă, în ciuda legii. Încaltea şi dacă nu ar fi existat o lege care să-l oblige să facă conferinţe de presă, Boc tot ar fi trebuit să îşi dorească să fie transparent în a prezenta constant opiniei publice şi alegătorilor aspecte ale activităţii sale.Refuzând să mai participe la conferințe de presă săptămânale, importanța jurnaliștilor locali, “distribuitorii” informatiilor, s-a diminuat. Dispreţul faţă de presă l-a transferat şi spre public, spre cetăţeni. Emil Boc nu mai dă audienţe „pulimii” de peste 12 ani – ceea ce arată foarte clar cât de îngâmfat a ajuns ţăranul „modest” din Răchiţele.Semnele că Emil Boc vrea să ucidă presa locală au fost timpurii, dar noi, jurnaliştii, nu le-am băgat în seamă. În fine, eu, cu Victor Lungu, in calitate de lideri ai publicaţiei Ziar de Cluj. le-am băgat în seamă, dar mulţi dintre jurnaliştii clujeni au ales să întoarcă privirea.Prima iniţiativă care trebuia criticată cu fermitate a fost decizia lui Boc de a tipări pseudoziarul „Jurnalul Municipal” din banii publici, adică ai clujenilor, alegând să-şi prezinte în publicaţia primăriei doar realizările, adică pupându-se singur în fund.Neobişnuiţi cu asemenea manipulare, cetăţenii clujeni au ales să creadă că mizeria aia de publicaţie a primăriei reprezintă „presa” care contează şi nu ziarele locale, profesioniste.Apariţia Jurnalului municipal în 80.000 de exemplare, trimise direct în poşta clujenilor, din banii clujenilor, a însemnat un topor înfipt în capul presei tipărite din oraş, şi aşa slăbită financiar, după erele negre ale lui Funar.Un alt semn, atunci când discutam despre presa tipărită, că Emil Boc a premeditat distrugerea breslei noastre, a fost aneantizarea reţelei de chioşcuri din urbe. Operaţiunea s-a făcut mocăneşte, în stilul perfid al lui Boc: mai întâi le-a lăsat să se părăginească, apoi le-a înlocuit cu nişte chioşcuri mai scumpe ca o garsoieră, dându-le funcţiuni comerciale de tipul vânzare de cafea, sau gogoşi.CityNews.ro, prima publicaţie cu adevărat online din oraş, a fost înfiinţată de mine prin 2006. Evident nici în CityNews Emil Boc nu a fost lăudat, dar escaladarea consumului de presă online l-a avertizat pe Boc că trebuie să-şi schimbe strategia.Dintr-o dată Boc nu a mai fost disponibil decât pe pagina personală de Facebook, unde îşi asociase imaginea cu instituţia, lucru total imoral, şi accepta doar invitatiile de la instituţiile media de casă ale primăriei: radioul Napoca FM al lui Decebal Cotoc şi, spre dezamăgirea mea, la Ziua de Cluj.Dacă vă uitaţi, şi astăzi, Boc nu participă decât la „dezbateri” penibile la aceste două instituţii de presă. Nu ştiu despre Ziua de Cluj, sunt sigur că pentru cuminţenia publicaţiei faţă de Boc s-or fi găsit nişte contracte de publicitate lunare „de la nişte terţi”, dar ştim cu toţii sigur că, în ceea ce-l priveşte pe omul de afaceri Decebal Cotoc, Boc şi-a cumpărat tribuna şi nu numai, înfundându-l deceii la rând pe acesta cu panouri publicitare privilegiate şi aproape moca pe spatiul public al orasului.Aşa se face că Emil Boc participă azi la aceste şezători unde i se pun întrebările potrivite, 99% dintre ele total nederanjante.În paralel, Emil Boc a interzis tuturor subordonaţilor săi politici sau administrativi să participe la emisiuni sau interviuri altele decât cele „binevoitoare”.Toate acestea şi încă multe altele au decredibilizat în faţa publicului presa locală. Emil Boc a transmis ani la rândul un semnal puternic: că presa care-l critică nu e presă, ci o maşină de ură nejustificată la adresa prea frumosului Cluj şi a Majestăţii Sale, Primarul.În toţi aceşti ani, majoritatea jurnaliştilor locali a tăcut, cei mai multi s-au mulţumit să meargă ca nişte bichoni maltezi după curul lui Boc, promovându-i aberaţiile de imagine: cum conduce el tramvaiul, cum învârte el în mămăligă, cum vorbeşte despre tâmpenia aia de metrou. În toţi aceşti ani, lipsită de respectul publicului instigat deja de Boc împotriva sa, presa locală a sucombat financiar pentru că, odată cu lipsa de respect a opiniei publice, la pachet a venit şi frica comunităţii de afaceri de a susţine presa locală.Adică frica de Boc, teama ca nu cumva acesta, dacă vede că anumite companii sau un anumit om de faceri susţine un organ de presă potrivnic, să se răzbune în viitor şi să blocheze diverse proiecte ale vreunei companii. Mă refer aici la proiecte imobiliare. Dar nu numai.De cealată parte a Clujului, partenerul său politic, Alin Tişe, a adoptat fără nicio problemă retorica urii faţă de presa locală de la Emil Boc. Peste un deceniu, Alin Tişe s-a războit cu jurnaliştii proeminenţi ai oraşului, ajungând chiar să-i ameninţe cu moartea pe cei care-l criticau.Împotriva noastră, a mea şi a lui Victor Lungu, Alin Tişe a avut campanii de comunicare solide, înjurându-ne copios. Din punctul de vedere al relaţiei instituţie-presa locală, Alin Tişe nu a fost corigent, a fost chiar un dictator nesimţit, mimând grija pentru transparenţă. Dar scoţându-se totalmente din schemă.Invariabil, jurnaliştii interesaţi de informaţii sau de opiniile preşedintelui CJ Cluj se loveau de insipidul birou al purtătorului de cuvânt, unde lucrurile erau mătrăşite şi mermelite prin amânarea furnizării informaţiilor.În 2011, când am preluat NCN, politicienii clujeni negociaseră cu foştii patroni acelaşi “scenariu” editorial ca la ziarele de casă: noi vă plătim câteva mii de euro pe lună de la diverse companii de casă sau ale partidului, iar voi ne pupaţi în fund. Ţin minte că în prima seară de emisie cu mine ca patron i-am tras preşul de sub picioare lui Alin Tişe, schimbând moderatorul şi lista cu intrebări pozitive, inlocuindu-le cu întrebări pertinente şi critice.A înnebunit pe măsură ce treceau minutele şi a plecat furios din studiourile NCN, promiţând răzbunare.Chiar şi azi, Alin Tişe îşi bate joc de presa clujeană, deşi sângele i s-a mai răcit, nervii i s-au calmat şi pare că şi-a anulat influenţa vieţii personale faţă de cea profesională. Dar tot lipsă de respect manifestă faţă de noi.Numai şi dacă luăm în considerare faptul că l-a preluat ca purtător de cuvânt pe controversatul Valentin Jucan care îşi dăduse demisia de la CNA în urma unui articol din Ziar de Cluj în care dovedeam că este corupt profesional, numai şi dacă ne gândim că, în locul lui Jucan, Tise l-a adus pe leneşul patentat Mihai Hurezeanu, fratele ambasadorului româniei de la Viena, Emil Hurezeanu, un om care nici măcar nu vine la serviciu, vom avea motive clare să-l bănuim pe Alin Tişe de dispreţ la adresa presei locale profesioniste.Comunicarea presei locale cu Alin Tişe este un extraterestră: dintr-o gaura neagra, „Biroul mass media” al CJ Cluj, o dată pe zi, i se trimit presei locale mailuri nesolicitate, cuprinzând „realizarili” instituţiei sau ale domnului Alin Tişe, comunicări care ajung instantaneu, cel puţin la noi în trust, în tomberonul latopurilor.Desigur, niciodată, „Biroul mass media” nu ne va spune şi când se întâmplă ceva notabil în acea instituţie fantomatică.„Biroul mass media” nu ne-a trimis de exemplu faptul că, în buza Crăciunului, adica pe 22 decembrie 2021, domnul Alin Tişe şi CL Cluj au alocat firmei Dacia Asphalt un tun de 70 de milioane de euro pentru „întreţinere şi reparaţii” drumuri. Dacia Asphalt e firma de casă a pedeleilor, aia surprinsă în 2019 cum aşternea într-o comună din judeţul Cluj un covor asfaltic fix pe zăpadă.Am lăsat la final discuţia despre Szakats Istvan, creatorul grupului de Facebook Clujul Civic, despre care se vorbeşte tot mai mult în oraş şi care a ajuns atât de important încât Emil Boc a decis să-l bage în seamă, luându-l la „perpulis” pe civicul maghiar.Recenta anvergură şi audienţa tot mai mare a Clujului Civic ar trebui să dea de gândit presei locale clujene, căci e încă un semn că cea mai mare parte din ea a eşuat. Clujul Civic a crescut pentru atitudinea sa critica, aşa cum şi Ziar de Cluj a crescut tare acum 12 ani, făcând opoziţie argumentată, nu pupând în fund administraţia lui Boc.Rolul unui ziar este să reflecteze asupra deciziilor liderilor unei comunităţi şi să reflecte activitatea lor. De aceea, Clujul Civic nu va fi niciodată o publicaţie de presă “genuine”, însă poate avea o audienţă mai mare decât un ziar local.În evoluţia grupului Clujul Civic, eu nu văd decât lucruri pozitive, în  sfârşit cineva a organizat o agora în care clujenii sunt antrenaţi şi îndemnaţi să gândească să facă opoziţie “ca la carte”, să nu mai înghită gogoşi politicianiste.Însă grupul nu ar fi crescut atât de mare dacă Szakats Istvan nu ar fi aplicat cu fermitate un set de reguli „de bună vieţuire”. De când îl cunosc, şi sunt ceva ani, omul ăsta nu mi-a dovedit niciodată că e rău intenţionat, sau isteric, nazist al gândirii. Din contră, şi când a greşit, a avut onoarea să o recunoască.Călăraşii lui Emil Boc din presa locală se tem că Szakats Istvan ar putea deveni un contracandidat puternic al lui Emil Boc în 2024. Şi că ar fi imoral să folosească forţa acestui grup pentru propria sa promovare.Nu am discutat cu Szakats Istvan nicio consoană despre acest subiect. Dar întreb şi eu: de ce ar fi imoral, măi, lacheilor, ca Szakats Isvan să candideze sau chiar să folosească Clujul Civic ca platformă de lansare sau de opoziţie la adresa baronului Emil Boc? Dar ce, asta înseamnă că membrii grupului Clujul Civic sunt nişte oi? Că nu pot gândi fără Szakats Istvan?!Eu nu cred că Szakats Istvan va candida, dar dacă ar candida, Istvan ar deveni prima mare problemă a lui Emil Boc din istoria tuturor competiţiilor electorale.Eu nu am fost o problemă cu penibilul 3% – deşi idiotii care fac misto de mine nu au inteles un lucru – candidatura mea avea un alt sens: să arate că trebuie să existe o opoziţie în anii în care Emil Boc era idolatrizat prosteşte.Emanuel Ungureanu nu a fost nici el o problemă şi asta pentru că stilul său perfid de a pune problema, dar şi prostia cronică a conducerii USR, au dus la subminarea din interior a candidaturii sale.Un tip ca Istvan însă, are foarte multe argumente în cârcă pentru eventuala candidatură la Primărie. Este foarte bine educat. Este rezonabil şi de bun simţ. Are în spate decenii de implicare civică, de subiecte cheie, spinoase ale Clujului pe care Boc le evită. Este pe placul votanţilor userişti, nu al idioţilor din conducerea USR Cluj, este pe placul ungurilor, nu atât pentru că este ungur si ar atrage “votul etnic”, ci fiindcă este unul care cunoaşte bine vulnerabilităţile UDMR şi care a criticat atât partidele româneşti, cât şi cele maghiare.În fine, Szakats Istvan este pe placul intelectualităţii clujene, mai ales a noii generaţii de universitari, dar şi pe placul nemulţumiţilor din oraş.Din păcate, Szakats Istvan are o mare problemă: nu poate câştiga fără un partid în spate, fără infrastructura acestuia, iar Istvan a depăşit de mult naivităţile de genul: „dacă oamenii te vor, o să te aleagă”. Am văzut cât de greşită este speranţa aceasta în cazul lui Emanuel Ungureanu, care a eşuat lamentabil la vot faţă de aşteptările generale.Revenind la presă, nu ştiu alţii cum sunt, dar noi avem astazi cea mai mare redacţie de ziar din oras şi singura redacţie de televiziune locala din judeţul Cluj.Foarte curând Ziar de Cluj va împlini 9 ani de existenţă cu mine ca patron, parte dintr-o carieră de 24 de ani de presă, în ceea ce mă priveşte, parte dintr-o carieră de 32 de ani de jurnalism demn al lui Victor Lungu, redactorul-sef.Cum am rezistat până acum fără să pupăm pe nimeni în fund, evitând prostuituţia financiară, o să rezistăm şi de acum înainte, în ciuda cântecelor de sirenă.Am rezistat şi vom rezista pentru că am muncit, pentru că am avut şi mintea deschisă spre nou şi spre relaţionare, dar mai ales am rezistat pentru că redacţiile noastre au avut mereu jurnalişti puternici.De aceea noi nu mai facem parte din presa locală clujeană, ne-am delimitat de papagalii media.Cand spun că presa locală este moartă, stiu ca noi nu suntem morţi şi ca mereu am trasat cu creta cuvintelor diferenţa dintre noi şi presa locală inertă şi pupincuristă, cu caracter jegos.O vreme, am avut îndoieli că poate sunt prea dur, dar mi s-au risipit odata cu cazul Gazeta. Când cei mai buni jurnalişti de la acea vreme erau arestaţi, otrepele presei locale publicau stenograme măsluite şi preluau “comenzi” de diabolizare de la Toma Rus şi gaşca procurorilor DIICOT Hrudei şi Deritei. Transformaţi peste noapte în nişte procurori mediatici, hienele de presă n-au scos un cuvânt când, un deceniu mai târziu, instanţa nu numai că nu i-a condamnat pe jurnaliştii de la Gazeta de Cluj, dar i-a şi achitat, oferindu-le pentru ruşinea şi abuzurile la care au fost supuşi sute de mii de euro ca minime compensaţii morale.„Presa clujeană profesionistă” a ales să tacă în momentul achitării jurnaliştilor Gazeta.De aceea eu nu o să mă simt niciodată coleg cu târfele profesiei mele.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom