Connect with us

Prin Oras

Fiindcă nu poate construi parkinguri suficiente și de calitate, Primăria Cluj-Napoca dărâmă garajele. Emil Boc: „În primul rând, desființăm garajele! Ăla e cel mai bun parking pe care îl facem!”

Alex Campian

Published

on

Fiindcă nu poate construi parkinguri suficiente și de calitate, Primăria Cluj-Napoca dărâmă garajele. Emil Boc: „În primul rând, desființăm garajele! Ăla e cel mai bun parking pe care îl facem!”

Fiindcă nu poate construi suficiente parkinguri pentru cele peste 200 000 de mașini care circulă prin Cluj-Napoca, Primăria a găsit o soluție ieftină și ușoară, pentru a se spăla pe mâini de problema parcărilor insuficiente: desființarea garajelor.Toate lumea știe că e mai ușor să dărâmi decât să construiești, iar când a construit parkinguri, municipalitatea și-a dovedit incompetența: Parkingul Negoiu l-a inaugurat tardiv și semifinisat, Primăverii 8 a fost declarat finalizat cu infiltrații de apă și neterminat, la fel Primăverii 20 și Mogoșoaia 9. Parkingul Hașdeu a fost dat în folosință la 9 ani după ce a fost promis. În parkingul Minerva din cartierul Mănăștur, primul parking de cartier construit de Primăria Cluj-Napoca, finalizat în 2010, șoferii își apără mașinile de porumbei cu CD-uri agățate de plafon:Fiindcă e greu, chiar imposibil, în Cluj-Napoca, să construim parkinguri suficiente și de calitate, care să le ofere autoturismelor locuri de parcare decente, cu acoperiș deasupra plafonului (nerăhățit grosier de porumbei), parkinguri care să apere mașinile de soarele arzător, de grindina penetrantă și de furtunile specifice schimbărilor climatice, Primăria a ales soluția demolării. Așa, nu trebuie să facă altceva decât să-i someze pe proprietarii care își demolează singuri garajele, în schimbul unor locuri de parcare sub cerul liber, locuri de parcare care le expun mașinile în fața vandalilor, copiilor vecinilor, intemperiilor și nesimțiților care ocupă abuziv parcările, fără să lase un număr de telefon pe bord.Întrebat astăzi la radio dacă se face parking în cartierul Grigorescu, primarul Boc a declarat: „În primul rând, desființăm garajele! Ăla e cel mai bun parking pe care îl facem!” Și adevăr a grăit primarul! La Cluj-Napoca, cel mai bun parking pe care îl poate face Primăria constă în turnarea de asfalt, de borduri și de vopsea pe terenurile defunctelor garaje.Vă redăm, pentru a savura pe îndelete, când nu dați la baros la garaj, declarația primarului Boc: „În primul rând, desființăm garajele! Și ăla e cel mai bun parking pe care îl facem! Vă spun că, din desființarea de garaje pe care o facem, iese un parking cel puțin sau chiar două parkinguri, ca număr de locuri! Acuma, cea mai bună modalitate este asta, vă spun sincer, desființarea garajelor, care creează practic locuri echivalente parkingurilor. Pentru că pentru un parking subteran, în primul rând, e greu de găsit locație, printre blocuri, pentru că nu putem, e imposibil, în unele zone care sunt foarte, foarte dense și aglomerate și, atunci, desființarea garajelor, practic, creează locuri pentru parking”, a explicat primarul.Despre parkingurile clujene sub cerul liber a vorbit și viceprimarul Dan Tarcea, în cadrul conferinței de presă din 12 ianuarie:„Până în acest moment, am desființat peste 3 600 de garaje. Doar în anul 2021 am desființat 2 300 de garaje. Pentru anul 2022, avem identificate și cu situația juridică clară pentru 1800 de garaje și mai lucrăm încă pentru a identifica platforme, să ajungem la 2000 de garaje desființate în anul acesta.Din datele pe care le avem, avem un spor de creștere a numărului de locuri de parcare în urma desființării garajelor de aproximativ 20%. Asta înseamnă că, la cele 3 600 de garaje pe care le-am desființat, am reușit să facem peste 700 de noi locuri de parcare, echivalentul a două parkinguri, cum este cel, de exemplu, de pe strada Primăverii. (…)Avem în toate cartierele orașului, fie că discutăm de cartierul Mănăștur, discutăm de cartierul Zorilor, discutăm de cartierul Gheorgheni, discutăm de cartierul Mărăști, practic în toate cartierele orașului avem propunere pentru desființarea garajelor. Chiar astăzi au fost semnate notificările pentru aproximativ 350 de garaje în cartierul Grigorescu și în cartierul Mănăștur. Deci, practic sunt etapizate, astfel încât până la finele anului să ne atingem acel obiectiv de 2000 de garaje desființate.Au fost peste 10 000 de garaje la nivelul municipiului Cluj-Napoca, deci, practic, la finele anului 2022 am putea spune că jumătate din garajele care sunt pe domeniul public sunt desființate. (…)Trebuie să avem o etapizare pentru că nu o să le putem demola pe toate deodată, trebuie să și punem ceva în schimbul lor și atunci trebuie să etapizăm aceste lucruri și să avem și această capacitate de a pune ceva în schimb și de a le și aloca celor care beneficiază de locul de parcare, în locul garajelor.”Primarul și-a completat viceprimarul:„A fost mai greu la început, până ne-am pregătit cu documentele juridice. (…) Am avut nevoie de curățirea juridică a terenurilor de sub garaj, astfel încât ele când pleacă la desființare să nu mai vadă obstacole. Acum lucrurile sunt în direcția dreaptă și culegem roadele unei munci din anii anteriori, când am pregătit practic dimensiunea juridică. Toate garajele din Cluj vor fi desființate!”De desființarea garajelor din Cluj-Napoca, cel mai probabil, cel mai mult vor beneficia brokerii de asigurări auto de tip Casco. Doar Casco îi va mai proteja de grindină pe proprietarii de autoturisme parcate în noile „parkinguri” smart, outdoor, create prin munca de ani și ani a Primăriei Cluj-Napoca.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom