Connect with us

Prin Oras

Cîțu l-a aruncat pe Boloș în curtea deciziei lui Boc, să-l mulțumească pe Bolojan și să nu-l supere pe Falcă

Alex Campian

Published

on

Cîțu l-a aruncat pe Boloș în curtea deciziei lui Boc, să-l mulțumească pe Bolojan și să nu-l supere pe Falcă

Pe ”digitalizarea” României politicienii nu dau doi bani (dar ar furgăsi toți banii). Și nu de ieri, de azi, ci de la primul scandal cu licențe Microsoft de pe vremea lui Năstase. Zilele acestea se vede cel mai bine că nu urmăresc decât să-și pună un băiat în funcție care să le mulgă bănuțul către partipriurile lor. S-a văzut acest lucru din momentul nominalizării nimeniului plagiator Florin Roman în această funcție.Acum discuția, se reduce la nominalizarea de către PNL a lui Marcel Boloș în funcția de ministru al Cercetării și Digitalizării și a faptului că ”se numește un preot la digitalizare”.Vorbim despre pupilul lui Ilie Bolojan care și-a început cariera în administrația publică în 1993, când a fost angajat la Serviciul de Relaţii cu Publicul din Primăria Municipiului Oradea. Apoi a început să se ocupe și să-și facă niște studii superioare – așa cum îi stă bine oricărui individ care vrea să fie acceptat la bani, sau în politica mare a României. În România nu omul sfințește locul, ci diplomele cu care se ”îmbracă” îl sfințesc pe el: cu posture, funcții, bani, recunoaștere. În 95% dintre cazuri, absolut nemeritat. Că se fură și s-a furat, inclusive la obținerea de atestare academică. Dar asta e altă poveste.Potrivit CV-ului, în afară de cariera politică și nevoia stringentă de a fi ocupat acest post de ministru care va ”administra” niște miliarde de euro din PNRR (vreo 20), pe Boloș nu îl recomandă nimic pentru a conduce ministerul Cercetării și digitalizării. Lumea zice că este economist. El s-a făcut și preot pe la 40 de ani. Bravo lui, și Dumnezeu a digitalizat lumea în șase zile…Problema nu ar fi că e preot în timpul liber, duminica si de Sărbători, e dreptul lui, vocația lui. În fond l-am mai avut și pe Ilie Sârbu, socrul lui Ponta, ministru la Agricultură, președinte al Senatului, vicepreședinte al Curții de Conturi – de profesie tot preot.Problema majoră, acoperită cu zgomotul de fond al manelăriei informaționale privind ”preoția” la ”digitalizare”, e faptul că omul a terminat o facultate sub-mediocră din România, în timp ce se spetea ca șef în primăria lui Petru Filip (PSD). De remarcat că anul 1993 este și anul în care își începe cariera politică Ilie Bolojan, ca penelist.Marcel Boloș, neafiliat politic conform declarațiilor sale nici în ziua de azi, a obținut, în 1997, diploma de licență atât ca economist cu specializarea în finanțe-asigurări la Universitatea din Oradea, cât și pe cea de inginer cu specializarea în electromecanică.Nu a profesat nici măcar o zi ca inginer, ca economist, ca cercetător, ca orice în domeniile în care nu numai că este dublu licențiat, ci și doctorat.Ioan Marcel Boloș are un doctorat în contabilitate, obținut în 2005 la Universitatea de Vest Timișoara (altă unitate de prestigiu a învățământului românesc, unde și-a plagiat doar 5% din teza de doctorat și ilustra Kovesi). Într-un alt CV, postat în 2017 pe site-ul ASE Bucuresti, Marcel Boloș scria că are și o diplomă de doctor în Management obținută la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj Napoca (1999-2007).În timp ce muncea de zor în diverse funcții de conducere la Primăria Oradea (până în 2012), Marcel Boloș a urcat treaptă cu treaptă în învățământul superior, iar din 2015 este profesor universitar doctor la catedra de Finanțe Contabilitate de la Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea.În 2012 a ajuns secretar de stat in Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. În perioada 2013-2017 a lucrat în Ministerul Transporturilor, mai întâi ca director general și apoi ca secretar de stat. Din ianuarie 2017 este șef la ADRNV.Boloș a fost acuzat în 2014 de ANI de triplă incompatibilitate, dar în 2017 a câștigat procesul la Înalta Curte, decizia fiind definitivă.Acuzațiile ANI au fost că în 2012 a deţinut concomitent funcţia de director în Primărie cu cea de secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale, iar apoi cu cea de director general adjunct la Ministerul Transporturilor, dar şi că ar fi ocupat această funcţie din Minister în paralel cu cea de director la Institutul Regional pentru Cercetare, Educaţie şi Transfer Tehnologic, unde Boloş nu a fost angajat, însă, niciodată.Probabil că această eroare materială în acuzare a dus la pierderea procesului de către ANI, nu știm, nu acesta este scopul materialului. Ci acela de a arăta că NIMIC altceva, decât amiciția cu Bolojan, nu îl face compatibil cu funcția de la digitalizare.Interesantă este și declarația făcută miercuri de către Florin Cîțu (preluată de Digi24), președintele PNL, cu privier la propunerea de nominalizare a lui Boloș la digitalizare:”Bizar. Eu nu i-am făcut o propunere domnului Boloș. Eu așteptam o propunere din partea colegilor din Ardeal. Vom avea un BPN mâine, aștept propunerea, cu susținerea respectivă, o să fie o numire politică. Mâine (joi – n. red.) voi vedea propunerea colegilor mei din Ardeal”, a declarat Florin Cîțu.Practic a aruncat nominalizarea lui Boloș în curtea lui Emil Boc.De ce să fi făcut acest lucru, din moment ce joi Boloș a fost confirmat în BPN al PNL pentru a ocupa funcția de la Digitalizare?Pentru că ”divide et impera”: joi, un singur vot a fost împotriva confirmării lui Marcel Boloş în funcția de ministru, cel al lui Gheorghe Falcă. Acesta s-a declarat nemulțumit în şedința BPN că Banatul nu are ministru. Florin Cîțu a confirmat că a fost un singur vot contra lui Boloş, fără să detalieze.Practic Cîțu i-a mulțumit pe baronii locali ai PNL din Ardeal (mai ales pe mult prea vocalul în ultima vreme, Bolojan), neridicându-și-l în cap pe încă puternicul Gheorghe Falcă.În rest vom aștepta să vedem cum se va dezvolta Bihorul și cât se va digitaliza Cluj-Napoca.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom