Connect with us

Prin Oras

Deocamdată Putin a fost înfrânt, dar Ucraina va pierde – ZiardeCluj.ro

Alex Campian

Published

on

Deocamdată Putin a fost înfrânt, dar Ucraina va pierde - ZiardeCluj.ro

Ucraina a pierdut oameni. Şi va mai pierde. Teritorii şi bunuri a pierdut deja şi va mai pierde. Bunurile vor fi înlocuite, sunt înlocuibile, oamenii nu. Ce-ai omorât, omorât rămâne.Din păcate, Ucraina va pierde mult prea mult teritorial, la cum se „dezvoltă” războiul şi se relevă ipocrizia non-liderilor Occidentali.Dacă ar exista Justiţie, Schroeder ar trebui să înfunde puşcăria, nu fotoliul de sconsilier special la petrolul şi gazul rusesc, pentru modul în care a subminat independenţa energetică a Germaniei – şi prin aceasta a Uniunii Europene. Şi ar trebui să o ia cu el de mânuţă şi pe madam Merkel. „Să salvăm Planeta. Să închidem exploataţiile de cărbune. Să închidem centralele atomice. Să facem gazoducte”. „Mutti” a amuţit, nu miorlăie un cuvânt despre războiul de agresiune al Rusiei din Ucraina.Şi avem un lanţ întreg de înţelegeri subterane pe bani mânjiţi de petrol şi sânge, puţind a gaz rusesc între non-liderii occidentali şi regimul criminal al lui Putin. „Just business” – pe viaţa civililor din Cecenia, Georgia, Osetia, Azerbaijan, Siria şi de pe oriunde în lumea aceasta au trecut „Cavalerii Apocalipsei” putiniste.Banii s-au scurs din buzunarele celor asasinaţi în propriile case, în buzunarele şi afacerile non-liderilor Occidentali. Cu bandiţii nu faci afaceri. Cu teroriştii nu negociezi. Ori asta au făcut trei decenii non-liderii Occiidentali: au negociat cu teroristul numărul 1 al Planetei şi s-au făcut nu numai preş la picioarele acestuia, vânzându-şi libertatea energetică, dar s-au lăsat şi infiltraţi la cel mai înalt nivel în construcţiile „democratice” pe care ni le-au vândut nouă, est-europenilor: Uniunea Europeană, NATO. Lege şi Ordine.Acum, când apelăm la Lege şi Ordine, aflăm că Viktor Orban, Emanuel Macron, Olaf Scholtz şi mulţi alţii, au agendele sincronizate cu ale lui Putin.Când se apelează la Lege şi Ordine, aflăm că Erdogan are de plătit nişte poliţe interne.Cum să pui cu botul pe labe un terorist, criminal, violator şi lipsit de scrupule, când nu ai unitate şi coordonare în acţiuni?Când, din raţiuni care mie, personal, îmi scapă, Mircea Geoană a ajuns „numărul doi” în NATO. Da, Mister Dă Buleni, „Prostănacul” lui Ion Iliescu, cu două anchete DNA făcute pierdute la activ şi despre care aflăm dintr-o „telegramă diplomatică” scursă prin presa vremii.Citez (de la americani citire): „Un și mai mare mister este modul cum abordează Geoană Rusia. Geoană l-a criticat public pe Băsescu pentru o poziție prea dură față de Moscova, cu argumentul că Guvernul României trebuie să nu permită ca disputele din politica externă pe anumite subiecte să împiedice un dialog pe alte chestiuni.Deși Geoană se confruntă cu critici după dezvăluirea a două vizite secrete la Moscova în 2009, campania sa n-a fost afectată de subiect. Călătoria cea mai recent dezvaluită a implicat faptul că Geoană s-a dus la Moscova cu avionul oligarhului Sorin Ovidiu Vântu”.Citez şi din altă telegramă: „Alegerile prezidențiale din România: Candidatul favorit Mircea Geoană – cu mare experiență în politica externă, dar puțină substanță”.Mircea Geoană, cel despre care „agenţii 007 ai Majestăţii Sale” afirmau, în 2008, că este un „Woobly”, adică un „instabil”. Dacă un „prostănac” „instabil” e bun pentru NATO, e bun și pentru România în 2024?! „Licuriciul” să ne trăiască!Cu din aceştia ne opunem Rusiei şi lui Putin?Ce nu înţeleg non-liderii Occidentali este faptul că Rusia în sine este o mistificare la care se lucrează de sute de ani. Istoria Rusiei e plină de mistificări încă de la inceputul ei. Istoricii rusi nu recunosc că primele state ruse au fost înființate de vikingi (varegi). De fapt rușii au fost până prin secolele XVI-XVII sclavii tuturor vecinilor lor: vikingi, bulgari, khazari, polonezi, mongoli, tătari, cazaci şamd. Popor de sclavi, rușii au rămas cu dorința măririi. Mărirea lor ca imperiu s-a bazat pe slăbirea şi slăbiciunile altor popoare. Aşa și-au consolidat puterea iar imperiul lor a ajuns la dimensiunile cunoscute, subjugând o multime de națiuni, o bună parte dintre ele fiind și in zilele noastre sub jugul lor, altele dispărând definitiv. Pe românește se spune „s-a văzut țiganul împărat”.Toate aceste războaie de cucerire (invazii şi anexări teritoriale) sunt prezentate de istoriografia oficială sovieto-ruso drept „eliberări”: „eliberararea” Basarabiei în 1812, 1940 și 1944, „eliberarea” Finlandei, „eliberarea” Poloniei în secolul XVIII, 1939 și 1944, „eliberarea” Letoniei, Lituaniei și Estoniei în 1940, „eliberarea” Europei de Est în 1944, „eliberarea” Ucrainei şamd. Dorința ce mai mare a imperialismului rus si sovietic a fost  să „elibereze” Constantinopolul și să obțină cu această ocazie accesul neîngrădit la Marea Mediterană. Spre norocul lumii întregi nu au reusit.Toate aceste „eliberări” au urmat acelaşi tipar, de mai bine de 100 de ani. Pentru „eliberarea” Basarabiei, de exemplu, de sub jugul „imperialismului” românesc, pe teritoriul Ucrainei de azi, sovieticii au înființat în perioada interbelică o falsă republică autonomă moldovenească. Transnistria de azi este o parte a acelei republici.După 1990 și destrămarea Uniunii Sovietice puterea Rusiei a scăzut însă tupeul rusilor nu. Treptat influența rușilor în fostul spațiu ex-sovietic a revenit iar amenintările către noile state independente rebele au crescut. După o perioadă de acalmie, Rusia a continuat „eliberările”, iar Transnistria, Georgia, Osetia, Cecenia, Abhazia, Crimeea (şi portul Sevastopol), Lugansk-ul, Donbas-ul sunt printre ultimele teritorii „eliberate” de aceştia.Rusia încearcă să-și recâștige dominația asupra fostelor republici sovietice și din Europa de Est. Pentru a realiza acest lucru apelează la toate mijloacele permise si nepermise. Să luăm exemplul României. Avem mulţimea de slugi care au trecut incognito pe la Moscova să dea raportul, care fac lobby pe față, sau care, prin toate mijloacele media, susțin poziţia politică și „istorică” a Rusiei.Scopul Rusiei pe termen scurt este unul singur: SĂ SE MENŢINĂ CA MARE PUTERE A ZONEI DE EST A EUROPEI. Pe termen lung Rusia nu a renunțat la vechea sa dorință de a alunga nord-americanii din Europa și dominarea Vechiului Continent.De aceea Europa a fost invadată de capital rusesc (fie direct, fie prin prepuși). Altă tactică aplicată este „mituirea”greilor din UE: Germaniei îi livreaza gaze la prețuri de rahat, din Franța cumpără portelicoptere de miliarde de euro. Yaht-uri de lux de ici, de colo…Ce sunt restul statelor din UE pentru ruși? Rahat cu perje – nişte pete colorate pe o hartă pe care încă nu scrie mare: RUSIA.Dmitri Rogozin, fost emisar al Kremlinului în Trasnistria şi fost ambasador la ONU, zicea, pe când se amplasa Scutul de la Deveselu, că România se comportă ca „un câine care se cacă în curtea noastră”. Păi dacă România este considerată încă „curtea noastră”, cam ce cred rușii despre Republica Moldova sau fostele republici sovietice?Sincer, poziția Rusiei nici nu mă interesează. Rușii sunt ruși și nu te aştepți la nimic bun de la ei. Însă mă interesează foarte mult poziția susținătorilor români ai Rusiei.Rusia prin compania de stat Gazprom ne vindea (ne mai vinde?) la prețul cel mai scump din Europa gazele naturale. Este motivul pentru care ne-am orientat la un moment dat către Azerbaijan pentru o nouă sursă de gaze naturale. Bineînțeles că Rusia și mafia românească din energie nu au văzut cu ochi buni această orientare. Şi nu m-aș mira ca proiectul să fi fost abandonat sau alterat de interpuşi. La fel și exploatările  de gaz de șist au fost blocate (doar sunt americane). Chiar și așa avem și noi resurse importante de gaz care acoperă jumătate din consum. Nu suntem chiar așa de dependenți de gazele rusești ca alte țări care nu au gaz nici pentru încărcat brichete.Piața rusă a fost pierdută de mult de firmele românești pentru că produsele nu mai erau competitive. Pe piața rusă România trebuie să se bată acum și cu produsele rusesti, și cu cele occidentale, și cu cele ale asiaticilor și cu cele ale statelor satelite Rusiei vândute la preț de dumping. Ce exportă România? În primul rând Dacia. Ei bine Dacia se fabrică și în Rusia numai că se numește Renault (Logan, Duster etc). Cereale? Au și rușii. Lemn? Au și rușii.  Bunuri de larg consum? Probabil au o imagine, în Rusia, la fel ca bunurile lor la noi.Iar noi, ce să fi cumpărat din Rusia mai bun calitativ decât din UE? Câte drujbe rusești se mai vând la noi? Câte televizoare color rusești? Câte Kashtanuri sau Mayakuri, sau ce dracu firme de produse electronice or mai avea? Câte autoturisme Lada? Câte ceasuri Pobeda? Câte aparate foto Zenit sau Kiev? Nici măcar produsele militare rusești nu mai au căutare (acum se vede şi de ce). Suntem sătuli de ele pană în gât și am plantat destule MIG-uri pe ogoarele Patriei.Concluzia este una singură: șansele ca bunurile românesti să pătrundă pe piata rusească sunt exact aceleași ca bunurile rusești să intre pe cea românească. Adică zero. Rămân în cărți doar resursele energetice, minereurile și echipamentele industriale care, dacă sunt competitive, se pot achizitiona și de o parte și de cealaltă indiferent cine conduce România sau Rusia. Iar gazele se vor importa numai cât este nevoie.Şi cu asta cred că am explicat şi cum rămâne cu „embargoul” non-liderilor Occidentali asupra Rusiei. Foamea la ruşi nu este foame cât timp există o lăcustă, un fir de iarbă, o scoarţă de copac de ros. Hrăniţi, ca slugi, sute de ani, cu lături şi picioare în burtă, ruşii înţeleg numai de bâtă şi cnut. Singurele „vorbe” pe care le aud sunt pumnii peste rât. Neamuri de slugi, numai la şuturi în burtă reacţionează şi devin atenţi.Cu telefoane de la Macron şi Scholtz, Ucraina va pierde teritorial. Apoi Rusia va lua o pauză, îşi va linge rănile, va găsi alţi lacomi pe care să-i mituiască, apoi se va năpusti peste casele şi curţile altora.Va deveni o cutumă să te trezeşti cu tancul rus la poartă.Hai, toată lumea, mâinile sus, c-o intrat pe poartă tancul rus!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom