Connect with us

Prin Oras

Deocamdată Putin a fost înfrânt, dar Ucraina va pierde – ZiardeCluj.ro

Alex Campian

Published

on

Deocamdată Putin a fost înfrânt, dar Ucraina va pierde - ZiardeCluj.ro

Ucraina a pierdut oameni. Şi va mai pierde. Teritorii şi bunuri a pierdut deja şi va mai pierde. Bunurile vor fi înlocuite, sunt înlocuibile, oamenii nu. Ce-ai omorât, omorât rămâne.Din păcate, Ucraina va pierde mult prea mult teritorial, la cum se „dezvoltă” războiul şi se relevă ipocrizia non-liderilor Occidentali.Dacă ar exista Justiţie, Schroeder ar trebui să înfunde puşcăria, nu fotoliul de sconsilier special la petrolul şi gazul rusesc, pentru modul în care a subminat independenţa energetică a Germaniei – şi prin aceasta a Uniunii Europene. Şi ar trebui să o ia cu el de mânuţă şi pe madam Merkel. „Să salvăm Planeta. Să închidem exploataţiile de cărbune. Să închidem centralele atomice. Să facem gazoducte”. „Mutti” a amuţit, nu miorlăie un cuvânt despre războiul de agresiune al Rusiei din Ucraina.Şi avem un lanţ întreg de înţelegeri subterane pe bani mânjiţi de petrol şi sânge, puţind a gaz rusesc între non-liderii occidentali şi regimul criminal al lui Putin. „Just business” – pe viaţa civililor din Cecenia, Georgia, Osetia, Azerbaijan, Siria şi de pe oriunde în lumea aceasta au trecut „Cavalerii Apocalipsei” putiniste.Banii s-au scurs din buzunarele celor asasinaţi în propriile case, în buzunarele şi afacerile non-liderilor Occidentali. Cu bandiţii nu faci afaceri. Cu teroriştii nu negociezi. Ori asta au făcut trei decenii non-liderii Occiidentali: au negociat cu teroristul numărul 1 al Planetei şi s-au făcut nu numai preş la picioarele acestuia, vânzându-şi libertatea energetică, dar s-au lăsat şi infiltraţi la cel mai înalt nivel în construcţiile „democratice” pe care ni le-au vândut nouă, est-europenilor: Uniunea Europeană, NATO. Lege şi Ordine.Acum, când apelăm la Lege şi Ordine, aflăm că Viktor Orban, Emanuel Macron, Olaf Scholtz şi mulţi alţii, au agendele sincronizate cu ale lui Putin.Când se apelează la Lege şi Ordine, aflăm că Erdogan are de plătit nişte poliţe interne.Cum să pui cu botul pe labe un terorist, criminal, violator şi lipsit de scrupule, când nu ai unitate şi coordonare în acţiuni?Când, din raţiuni care mie, personal, îmi scapă, Mircea Geoană a ajuns „numărul doi” în NATO. Da, Mister Dă Buleni, „Prostănacul” lui Ion Iliescu, cu două anchete DNA făcute pierdute la activ şi despre care aflăm dintr-o „telegramă diplomatică” scursă prin presa vremii.Citez (de la americani citire): „Un și mai mare mister este modul cum abordează Geoană Rusia. Geoană l-a criticat public pe Băsescu pentru o poziție prea dură față de Moscova, cu argumentul că Guvernul României trebuie să nu permită ca disputele din politica externă pe anumite subiecte să împiedice un dialog pe alte chestiuni.Deși Geoană se confruntă cu critici după dezvăluirea a două vizite secrete la Moscova în 2009, campania sa n-a fost afectată de subiect. Călătoria cea mai recent dezvaluită a implicat faptul că Geoană s-a dus la Moscova cu avionul oligarhului Sorin Ovidiu Vântu”.Citez şi din altă telegramă: „Alegerile prezidențiale din România: Candidatul favorit Mircea Geoană – cu mare experiență în politica externă, dar puțină substanță”.Mircea Geoană, cel despre care „agenţii 007 ai Majestăţii Sale” afirmau, în 2008, că este un „Woobly”, adică un „instabil”. Dacă un „prostănac” „instabil” e bun pentru NATO, e bun și pentru România în 2024?! „Licuriciul” să ne trăiască!Cu din aceştia ne opunem Rusiei şi lui Putin?Ce nu înţeleg non-liderii Occidentali este faptul că Rusia în sine este o mistificare la care se lucrează de sute de ani. Istoria Rusiei e plină de mistificări încă de la inceputul ei. Istoricii rusi nu recunosc că primele state ruse au fost înființate de vikingi (varegi). De fapt rușii au fost până prin secolele XVI-XVII sclavii tuturor vecinilor lor: vikingi, bulgari, khazari, polonezi, mongoli, tătari, cazaci şamd. Popor de sclavi, rușii au rămas cu dorința măririi. Mărirea lor ca imperiu s-a bazat pe slăbirea şi slăbiciunile altor popoare. Aşa și-au consolidat puterea iar imperiul lor a ajuns la dimensiunile cunoscute, subjugând o multime de națiuni, o bună parte dintre ele fiind și in zilele noastre sub jugul lor, altele dispărând definitiv. Pe românește se spune „s-a văzut țiganul împărat”.Toate aceste războaie de cucerire (invazii şi anexări teritoriale) sunt prezentate de istoriografia oficială sovieto-ruso drept „eliberări”: „eliberararea” Basarabiei în 1812, 1940 și 1944, „eliberarea” Finlandei, „eliberarea” Poloniei în secolul XVIII, 1939 și 1944, „eliberarea” Letoniei, Lituaniei și Estoniei în 1940, „eliberarea” Europei de Est în 1944, „eliberarea” Ucrainei şamd. Dorința ce mai mare a imperialismului rus si sovietic a fost  să „elibereze” Constantinopolul și să obțină cu această ocazie accesul neîngrădit la Marea Mediterană. Spre norocul lumii întregi nu au reusit.Toate aceste „eliberări” au urmat acelaşi tipar, de mai bine de 100 de ani. Pentru „eliberarea” Basarabiei, de exemplu, de sub jugul „imperialismului” românesc, pe teritoriul Ucrainei de azi, sovieticii au înființat în perioada interbelică o falsă republică autonomă moldovenească. Transnistria de azi este o parte a acelei republici.După 1990 și destrămarea Uniunii Sovietice puterea Rusiei a scăzut însă tupeul rusilor nu. Treptat influența rușilor în fostul spațiu ex-sovietic a revenit iar amenintările către noile state independente rebele au crescut. După o perioadă de acalmie, Rusia a continuat „eliberările”, iar Transnistria, Georgia, Osetia, Cecenia, Abhazia, Crimeea (şi portul Sevastopol), Lugansk-ul, Donbas-ul sunt printre ultimele teritorii „eliberate” de aceştia.Rusia încearcă să-și recâștige dominația asupra fostelor republici sovietice și din Europa de Est. Pentru a realiza acest lucru apelează la toate mijloacele permise si nepermise. Să luăm exemplul României. Avem mulţimea de slugi care au trecut incognito pe la Moscova să dea raportul, care fac lobby pe față, sau care, prin toate mijloacele media, susțin poziţia politică și „istorică” a Rusiei.Scopul Rusiei pe termen scurt este unul singur: SĂ SE MENŢINĂ CA MARE PUTERE A ZONEI DE EST A EUROPEI. Pe termen lung Rusia nu a renunțat la vechea sa dorință de a alunga nord-americanii din Europa și dominarea Vechiului Continent.De aceea Europa a fost invadată de capital rusesc (fie direct, fie prin prepuși). Altă tactică aplicată este „mituirea”greilor din UE: Germaniei îi livreaza gaze la prețuri de rahat, din Franța cumpără portelicoptere de miliarde de euro. Yaht-uri de lux de ici, de colo…Ce sunt restul statelor din UE pentru ruși? Rahat cu perje – nişte pete colorate pe o hartă pe care încă nu scrie mare: RUSIA.Dmitri Rogozin, fost emisar al Kremlinului în Trasnistria şi fost ambasador la ONU, zicea, pe când se amplasa Scutul de la Deveselu, că România se comportă ca „un câine care se cacă în curtea noastră”. Păi dacă România este considerată încă „curtea noastră”, cam ce cred rușii despre Republica Moldova sau fostele republici sovietice?Sincer, poziția Rusiei nici nu mă interesează. Rușii sunt ruși și nu te aştepți la nimic bun de la ei. Însă mă interesează foarte mult poziția susținătorilor români ai Rusiei.Rusia prin compania de stat Gazprom ne vindea (ne mai vinde?) la prețul cel mai scump din Europa gazele naturale. Este motivul pentru care ne-am orientat la un moment dat către Azerbaijan pentru o nouă sursă de gaze naturale. Bineînțeles că Rusia și mafia românească din energie nu au văzut cu ochi buni această orientare. Şi nu m-aș mira ca proiectul să fi fost abandonat sau alterat de interpuşi. La fel și exploatările  de gaz de șist au fost blocate (doar sunt americane). Chiar și așa avem și noi resurse importante de gaz care acoperă jumătate din consum. Nu suntem chiar așa de dependenți de gazele rusești ca alte țări care nu au gaz nici pentru încărcat brichete.Piața rusă a fost pierdută de mult de firmele românești pentru că produsele nu mai erau competitive. Pe piața rusă România trebuie să se bată acum și cu produsele rusesti, și cu cele occidentale, și cu cele ale asiaticilor și cu cele ale statelor satelite Rusiei vândute la preț de dumping. Ce exportă România? În primul rând Dacia. Ei bine Dacia se fabrică și în Rusia numai că se numește Renault (Logan, Duster etc). Cereale? Au și rușii. Lemn? Au și rușii.  Bunuri de larg consum? Probabil au o imagine, în Rusia, la fel ca bunurile lor la noi.Iar noi, ce să fi cumpărat din Rusia mai bun calitativ decât din UE? Câte drujbe rusești se mai vând la noi? Câte televizoare color rusești? Câte Kashtanuri sau Mayakuri, sau ce dracu firme de produse electronice or mai avea? Câte autoturisme Lada? Câte ceasuri Pobeda? Câte aparate foto Zenit sau Kiev? Nici măcar produsele militare rusești nu mai au căutare (acum se vede şi de ce). Suntem sătuli de ele pană în gât și am plantat destule MIG-uri pe ogoarele Patriei.Concluzia este una singură: șansele ca bunurile românesti să pătrundă pe piata rusească sunt exact aceleași ca bunurile rusești să intre pe cea românească. Adică zero. Rămân în cărți doar resursele energetice, minereurile și echipamentele industriale care, dacă sunt competitive, se pot achizitiona și de o parte și de cealaltă indiferent cine conduce România sau Rusia. Iar gazele se vor importa numai cât este nevoie.Şi cu asta cred că am explicat şi cum rămâne cu „embargoul” non-liderilor Occidentali asupra Rusiei. Foamea la ruşi nu este foame cât timp există o lăcustă, un fir de iarbă, o scoarţă de copac de ros. Hrăniţi, ca slugi, sute de ani, cu lături şi picioare în burtă, ruşii înţeleg numai de bâtă şi cnut. Singurele „vorbe” pe care le aud sunt pumnii peste rât. Neamuri de slugi, numai la şuturi în burtă reacţionează şi devin atenţi.Cu telefoane de la Macron şi Scholtz, Ucraina va pierde teritorial. Apoi Rusia va lua o pauză, îşi va linge rănile, va găsi alţi lacomi pe care să-i mituiască, apoi se va năpusti peste casele şi curţile altora.Va deveni o cutumă să te trezeşti cu tancul rus la poartă.Hai, toată lumea, mâinile sus, c-o intrat pe poartă tancul rus!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom