Connect with us

Eveniment

Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale. Exemplul nodului Gilău, de pe Autostrada Transilvania

Stefania Heinz

Published

on

Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale. Exemplul nodului Gilău, de pe Autostrada Transilvania

Asociația Pro Infrastructura susține că tot mai multe accidente rutiere au loc din cauza configurării „primitive” ale benzilor de circulație.
„Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale în nodurile de autostradă. Recent, la fiecare 1-2 zile, au avut loc accidente evitabile în nodul Gilău al Autostrăzii A3, lângă Cluj-Napoca. Cauza este configurația primitivă a nodului, cu bretele înguste pe care se circulă în ambele sensuri, în curbă, fără vizibilitate.

Multe noduri de autostradă din țară sunt proiectate astfel, deci vom asista la noi coliziuni frontale. Și mai rău este, de exemplu, la nodul dintre autostrăzile A1 și A6 de lângă Balinț care se „laudă” deja cu morți. Multe din cazurile de circulație pe contrasens pe autostradă sunt cel mai probabil provocate de intrarea pe contrasens în nod din cauza insuficientei separări a fluxurilor de trafic”, transmite Asociația Pro Infrastructura.

„Cum am ajuns aici? Prostie și lene. Prostia CNAIR și IPTANA de a proiecta nodurile astfel, în stilul anilor 1930. Oriunde conduceți în lumea civilizată veți vedea că sensurile de intrare și ieșire sunt pe accese (drumuri) diferite sau pe bretele bidirecționale largi, care au cel puțin un marcaj foarte clar și, de obicei, au parapet de beton între fluxurile de trafic.

Iar lenea responsabililor CNAIR și DRDP Cluj duce la consemnarea pasivă a accidentelor aproape zilnice din nodul Gilău. Totuși, se zvonește că se vor desena niște săgeți menite să reamintească direcția de circulație. În opinia noastră însă, măsura este prea „moale” pentru că șoferii ignoră săgețile, la fel ca linia continuă, deseori uzată și murdară.

Un alt factor este și diferența dintre viteza de autostradă și cea de DN. Viteza excesivă contribuie la tăierea curbei, pe contrasens. Dar eroarea umană trebuie prevenită de infrastructură!

E remarcabil că inclusiv Poliția Rutieră recomandă administratorului drumului instalarea separării fizice dintre sensuri, dar DRDP Cluj ignoră situația de mai bine de un an. Această gașcă, subordonată CNAIR, condusă ca-n vremurile de tristă amintire pre-democratice, este vârf de lance în menținerea României pe ultimul loc la siguranță rutieră în Europa.

O altă găselniță a DRDP Cluj: lărgirea pe furiș la 4 benzi a DN1C Cluj-Dej, fără separarea de sensuri, printr-un proiect de „curățare de șanțuri”. Cu alte cuvinte, liber cu 120 la oră prin sate. Pietoni, săriți! Șoferi, poftiți la ruleta rusească: șansele să fiți loviți într-un accident fără vina voastră sunt maxime.

Cerem creșterea siguranței în nodurile de autostrăzi prin lărgirea bretelelor, mai ales pe zona din curbă, și instalarea parapetelor din beton între fluxurile de trafic. Nu vă mai ascundeți după normativ, îl puteți adapta realității! De asemenea, solicităm proiectanților să „deseneze” de la bun început toate bretelele bidirecționale cu separarea fizică a sensurilor”, mai menționează sursa citată.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom