Connect with us

Eveniment

PROIECT: Pedepse mai dure pentru șoferii care depășesc cu peste 100 km/h viteza legală. Fără permis 180 de zile, amendă și reținerea talonului

Stefania Heinz

Published

on

PROIECT: Pedepse mai dure pentru șoferii care depășesc cu peste 100 km/h viteza legală. Fără permis 180 de zile, amendă și reținerea talonului

Pe lângă suspendarea permisului, potrivit proiectului, șoferii s-ar alege cu o amendă ce ar ajunge la zeci de mii de lei, dar şi cu reţinerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului.
Un proiect de lege depus la Parlament prevede stabilirea unui nou prag de viteză la care să fie sancţionată circulaţia autovehiculelor cu depăşirea cu mai mult de 100 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv, această faptă urmând să fie sancţionată cu suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, pe lângă amenda între 1.305 lei şi 2.900 lei, dar şi cu reţinerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului.

Proiectul, semnat de 28 parlamentari PNL, PSD, UDMR, USR, neafiliaţi, modifică şi completează în acest sens Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

“Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 180 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul ori de tractor agricol sau forestier a faptei de depăşire cu mai mult de 100 km/h viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic. În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârşeşte, într-un interval de şase luni de la data restituirii permisului de conducere, o nouă faptă perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârşirea faptei se majorează de drept cu încă 30 de zile. Perioada de suspendare majorată se comunică în termen de 15 zile de la data aplicării sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce”, prevede proiectul consultat de Agerpes.

De asemenea, depăşirea cu mai mult de 100 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic se sancţionează complementar cu reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului pe o perioadă de 6 luni.

“Poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile. Dacă în perioada de 6 luni de reţinere a certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului, perioadă începută cu ziua imediat următoare celei expirării valabilităţii dovezii înlocuitoare, un agent constatator identifică în trafic autovehiculul care are certificatul de înmatriculare sau de înregistrare reţinut, acesta dispune sancţiunea contravenţională complementară a confiscării autovehiculului care are certificatul de înmatriculare sau de înregistrare reţinut”, mai prevede proiectul.

Totodată, mijlocul de transport confiscat se valorifică în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 274/2007.

Iniţiatorii arată, în expunerea de motive a proiectului, că, prin Ordonanţa Guvernului nr. l/2022, începând cu 27 februarie 2022, a fost introdus în OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice un nou prag de viteză, de peste 70 de km/h faţă de limita legală, încercându-se “temperarea” conducătorilor auto şi implicit a traficului, conştientizarea conducătorilor auto că trebuie să reducă viteza, însă “se pare că această modificare nu a avut rezultatul scontat”.

“De la data intrării în vigoare a acestei ordonanţe, respectiv 27 februarie, şi până la data de 30 august 2022 au fost peste 3.440 de conducători auto care au depăşit cu peste 70 km/h limită de viteză legală, iar numărul de accidente din cauza nerespectării regimului legal de viteză a fost foarte mare, fiind prima cauză a producerii de accidentelor rutiere grave”, menţionează aceştia.

“Viteza excesivă (viteze de peste 100 km/h faţă de normele în vigoare) ar trebui pedepsită mai aspru, deoarece consecinţele acţiunii voite ale conducătorului auto, în situaţia apariţiei unui accident rutier, sunt întotdeauna grave şi au drept rezultat, în cele mai multe cazuri, decesul unor participanţi la trafic. Fiecare conducător auto trebuie să conştientizeze că rezultate acţiunii sale de a conduce cu viteză de peste 100 km/h faţă de normele în vigoare nu vor avea consecinţe numai asupra sa, ci pot avea consecinţe şi asupra familiei sale. De asemenea, foarte mulţi conducători auto nu realizează amploarea gravităţii consecinţelor la care se expun în cazul unui impact la viteză ridicată, acestea mărindu-se în mod proporţional cu viteza. O viteză chiar şi cu câţiva km/h mai puţini poate face diferenţa dintre evitarea sau nu a unui accident ori dintre viaţă şi moarte”, mai arată iniţiatorii.

Ei au mai apreciat că este necesară crearea unei noi trepte în aplicarea sancţiunilor, respectiv depăşirea cu peste 100 km/h a limitei legale de viteză, şi deoarece “caracteristicile tehnicii auto s-au schimbat foarte mult în ultimii ani, în sensul că pot avea viteze de peste 200 km/h şi într-un timp foarte scurt”.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom