Connect with us

Eveniment

Cum a fost 2022, în analiza lui Emil Boc. „Un an cu multe realizări pentru Cluj” / De ce întârzie unele proiecte

Stefania Heinz

Published

on

Cum a fost 2022, în analiza lui Emil Boc. „Un an cu multe realizări pentru Cluj" / De ce întârzie unele proiecte

Emil Boc a făcut o retrospectivă a anului 2022 și s-a declarat mulțumit de ce a realizat în acest an, ca primar, pentru locuitorii orașului. Edilul a explicat de ce unele proiecte nu sunt finalizate la timp.
„Întotdeana îți faci planuri, că se vor deschide linii de finanțare pentru pentru diverse proiecte europene, pentru PNRR și care chiar dacă sunt în contract, tu nu mai poți să cheltui banii pentru că n-au plecat la timp procedurile, dar per ansamblu anul acesta ne putem declara mulțumiți de ce am făcut. Am realizat obiective mari”, a spus primarul Clujului la Napoca Live.

Edilul a anunțat că două parcuri au fost reabilitate și sunt gata să îi primească pe clujeni.

„Parcul Farmec este gata. Lumea se poate plimba acolo. La fel și Parcul Ștefan cel Mare, de mâine după-masă. Evident că procedurile finale se vor derula la începutul anului viitor. Dar așa a fost și la Baza Sportivă din Mănăștur. Dacă poți da ceva în folosință oamenilor, nu stai cu gardurile închise dacă nu e făcută recepția. La Parcul Ștefan cel mare au apărut încă două proiecte suplimentare, ca urmare a solicitării celor de la teatru. Partea care e cu scena a apărut ulterior. Nu face parte din proiectul inițial. Se va implementa la începutul anului viitor. Așa e cu unele lucrări. Nu sunt prinse în licitație pentru că apar pe parcurs. Aceea va fi o scenă în aer liber pentru cei de la teatru să poată susține prezentări sau evenimente publice”, a mai spus Emil Boc.

Edilul a enumerat alte câteva dintre obiectivele mari realizate în 2022.

„Baza Sportivă «La Terenuri» este o lucrare majoră și importantă pentru Cluj. Face diferența mare în cartierul Mănăștur. Primăria din Cluj-Napoca e singura din țară care are două baze sportive finalizate și de forță. Am finalizat și creșa de pe strada Meziad, acolo sunt 90 de locuri în plus care au făcut diferența. Bulevardul 21 Decembrie și Grădinița «Floare de Iris» au fost și ele finalizate. La grădiniță avem 225 de locuri care reprezintă un progres”, a detaliat Emil Boc.

Întrebat de câte locuri mai e nevoie în grădinițele din Cluj, Emil Boc a răspuns că „municipalitatea se ocupă de creșe, iar grădinițele sunt în subordinea Inspectoratului Școlar Județean Cluj, ei se ocupă de aceste solicitări.”

„La creșe mai avem nevoie de locuri. E un deficit de 400 de locuri grosso modo, din ce îmi spun colegii noștri. Trebuie să vă gândiți că avem o creșă de peste 100 de locuri în Borhanci, care deja este în licitație pe fondurile din PNRR și mai avem încă două lucrări în pregătire – Creșa din Parcul Feroviarilor și Creșa din Iris”, a anunțat edilul.

De ce întârzie unele proiecte. „Am luat taurul de coarne, pur și simplu i-am scos afară”
Emil Boc a dat vina pe firme pentru întârzierele la proiectele municipalității.

„Problema este incapacitatea firmelor de a duce proiectele până la capăt, am avut și în trecut astfel de probleme, dar noi, la Cluj, spre deosebire de alții, nu am stat cu cangrena în casă, ci am reziliat, iar atunci am terminat unele proiecte, care, dacă nu am fi avut decizia să-i punem la lista rușinii și să-i extragem ca pe o măsea stricată, și acum eram cu lucrările precum Podul Porțelanului sau Turnul Pompierilor neterminate. Am luat taurul de coarne, pur și simplu i-am scos afară. Există mari probleme cu implementarea (proiectelor – n. red.) din perspectiva firmelor”, a mai declarat Emil Boc.

Edilul este îngrijorat de faptul că ar putea apărea în continuare la licitații firme neserioase care nu vor duce proiectele până la capăt.

„Din nefericire, ne așteptăm ca situația să se înrăutățească pentru că în întreaga Uniune Europeană sunt fondurile din PNRR, sunt foarte multe lucrări, iar atunci firmele care mai erau din UE și făceau lucrări și în afara țării lor, acum multe vor face lucrări în țările lor, deoarece vor avea bani din PNRR. Din acest motiv, ne așteptăm să apară firmele proaste la licitații, cele care nu duc la bun sfârșit (proiectul – n. red.). Aceasta este marea problemă pe care o văd eu”, a spus primarul Emil Boc.

Boc dă vina pe proiectanți
Primarul municipiului Cluj-Napoca a afirmat faptul că nu întocmirea caietelor de sarcini este problema. 

„Problema este a proiectanților. În multe chestiuni nu proiectează cum trebuie, iar dupa aceea, în implementare, te trezești că găsești o conductă care nu era prevăzută în plan, iar atunci trebuie să oprești lucrările pentru a muta acea conductă de gaz sau magistrală. Pe de altă parte, apar și soluții care nu sunt fezabile în implementare, iar atrunci trebuie să oprești proiectul și ră refaci partea de proiectare, să o adaptezi la ceea ce ai găsit în teren. Aceasta este o altă problemă constatată în implementare. La Cluj, în proporție de 70-80% se respectă termenele de finalizare pentru proiecte. Și lipsa forței calificate de muncă reprezintă o problemă. Așa se scuză firmele. Dar atunci când te-ai angajat, știi ce capacitate ai. Dacă știi că nu poți, nu te bagi. Dacă te-ai băgat, trebuie să duci proiectul până la capăt, deoarece dacă tot timpul facem ceva la modul «No, lasă, că om vedea când om termina, la anul… și la mulți ani», eu nu accept așa ceva la Cluj. Firmele care nu termină la timp au o prelungire legală, poate mai apar probleme legate de vreme, dar când e vorba de incapacitate administrativă înseamnă că acea firmă are o problemă majoră”, a explicat edilul.

Emil Boc a fost întrebat dacă nu cumva aceste probleme s-a rezolva dacă cei responsabili din primărie „ar sta cu biciul” pe aceste firme.

„Fiecare proiect are un supervizor angajat și plătit de statul român. Dincolo de ce are primăria, fiecare proiect are un diriginte de șantier și un supervizor, care trebuie să stea în teren și să vegheze la respectarea lucrărilor. Așa se fac lucrările de infrastructură, iar atunci primăria doar coordonează susținerea financiară și implementarea problemelor legate de avize sau alte demersuri. Acolo există un supervizor plătit care să se ocupe”, a mai spus Emil Boc.

„Firmele care nu termină la timp proiectele plătesc penalizări”
Acesta a susținut că primăria a făcut o selecție foarte riguroasă a firmelor. Iar cele neserioase au fost trecute pe „lista neagră”.

„Două treimi dintre lucrări sunt în grafic și se termină la timp. Există și unele în prelungire. Firmele care nu termină la timp proiectele plătesc penalizări. Acele amenzi sunt legale, nu au ce comenta. Se trag din factură, practic e mai ieftin proiectul”, a mai zis primarul.

A trecut frumos Crăciunul. Am fost la Catedrală la slujbă și când am ieșit îmi spuneam că, dacă nu aș ști în ce dată suntem și m-aș uita afară, cu siguranță aș spune că e Paștele. Așa soare era în ziua de Crăciun. Până la urmă, tot răul spre bine. Chiar dacă nu e zăpadă cum ne-am dorit țoți, facem economie la factura de gaz, pentru că, oricum, vin prețuri mari – Emil Boc 
 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom