Connect with us

Sport

Benzi dedicate pentru autobuz pe Calea Moților. Dan Tarcea: „Trebuie sa sincronizam proiectul cu studiul de trafic pentru metrou”

Stefan Petre

Published

on

Autoturisme în trafic pe Calea Mănăștur-Calea Moților/foto: monitorulcj.ro

Administrație

Circulație pe două benzi pe sens pe Calea Moților-Calea Mănăștur. Proiectul culoarului prioritizat pentru transportul public pe direcția Mănăștur-Mărăști depinde de un alt proiect, cel al metroului din Cluj.

Autoturisme în trafic pe Calea Mănăștur-Calea Moților/foto: monitorulcj.ro

  


Lucrările de extindere a arterei Calea Moților – Mănăștur au fost încheiate la partea de carosabil, iar de vineri, 1 septembrie, se circulă pe patru benzi.  


Potrivit intenției Primăriei, pe direcția Mănăștur-Moților urmează să fie realizat un culoar dedicat mijloacelor de transport public. Astfel, Calea Moților trebuie să dispună de câte o bandă pe sens, dedicată autobuzelor. Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, deocamdată circulația se va desfășura pe patru benzi, urmând ca proiectul benzilor dedicate de autobuz să fie decis în urma concluziilor studiului de trafic pentru metrou. 


„Decizia este că se va circula pe 2 benzi pe fiecare sens, pentru că trebuie să sincronizăm proiectul cu studiul de trafic pentru metrou. Când s-a conturat ideea de a face benzi dedicate de autobuz, nu era ideea proiectului de metrou conturată. CITEȘTE ȘI: 
Încep lucrările la METROUL din Cluj. „La 1 septembrie, s-a dat ordinul de începere”. Opt ani pentru realizarea proiectului.După studiul de trafic, care ne va arăta și rutele alternative, vom decide. Nu am abandonat nicio secundă proiectul benzilor dedicate, dar o decizie va fi luată după finalizarea studiului de trafic”, a declarat, vineri, viceprimarul Clujului Dan Tarcea, în cadrul unei intervenții la un post local de radio. 


Proiectul de extindere a Căii Moților-Calea Mănăștur va fi încheiat în decembrie 2023. În urmă cu o săptămână, circulația rutieră a fost deschisă pe toate cele patru benzi, însă lucrările continuă la zonele pietonale și în zona străzilor Mărginașă și Uzinei Electrice.Căile Moților și Mănăștur vor beneficia în final de benzi dedicate transportului în comun, dar și de un sistem de semaforizare integrat.



Prioritate pentru transportul publicLa începutul verii, edilul Emil Boc anunța că proiectul culoarului de transport public dedicat, pe direcția Mănăștur-Mărăști, va fluidiza substanțial traficul. „Sper ca după finalizarea străzilor Mărginașă și Fabricii de Bere, să avem un culoar, din Mănăștur până în Mărăști, de transport public prioritizat”, a explicat atunci primarul Emil Boc.De altfel, ideea a fost avansată și în cadrul unei conferințe de presă susținute în primăvara acestui an. Astfel, proiectul benzilor dedicate pentru transportul public urmează să fie concretizat după încheierea în integralitate a lucrărilor de extindere pe axa Moților-Mănăștur, cel mai probabil din 2024. „Obiectivul nostru este ca transportul public să aibă prioritate în oraș. Sugrumarea din zona fostei Fabrici de Bere reprezenta un impediment substanțial pentru a putea veni cu o linie dedicată de transport public. Cel mai probabil, după finalizarea acestui tronson, anul viitor, să putem trece la implementarea unei linii dedicate pentru transportul în comun pe axa Mănăștur – Mărăști”, explica primarul Emil Boc în cadrul unei conferințe de presă susținute în Mai 2023. Proiectul de extindere a Căii Moților-Calea Mănăștur prevede următoarele investiții:Patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur, cu o lățime de trei metri liniari, iar la intersecția cu strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;Trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 ml;Patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;Patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 ml;Trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 și 5 ml;Piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 ml.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom