Administrație
Circulație pe două benzi pe sens pe Calea Moților-Calea Mănăștur. Proiectul culoarului prioritizat pentru transportul public pe direcția Mănăștur-Mărăști depinde de un alt proiect, cel al metroului din Cluj.
Autoturisme în trafic pe Calea Mănăștur-Calea Moților/foto: monitorulcj.ro
Lucrările de extindere a arterei Calea Moților – Mănăștur au fost încheiate la partea de carosabil, iar de vineri, 1 septembrie, se circulă pe patru benzi.
Potrivit intenției Primăriei, pe direcția Mănăștur-Moților urmează să fie realizat un culoar dedicat mijloacelor de transport public. Astfel, Calea Moților trebuie să dispună de câte o bandă pe sens, dedicată autobuzelor. Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, deocamdată circulația se va desfășura pe patru benzi, urmând ca proiectul benzilor dedicate de autobuz să fie decis în urma concluziilor studiului de trafic pentru metrou.
„Decizia este că se va circula pe 2 benzi pe fiecare sens, pentru că trebuie să sincronizăm proiectul cu studiul de trafic pentru metrou. Când s-a conturat ideea de a face benzi dedicate de autobuz, nu era ideea proiectului de metrou conturată. CITEȘTE ȘI:
Încep lucrările la METROUL din Cluj. „La 1 septembrie, s-a dat ordinul de începere”. Opt ani pentru realizarea proiectului.După studiul de trafic, care ne va arăta și rutele alternative, vom decide. Nu am abandonat nicio secundă proiectul benzilor dedicate, dar o decizie va fi luată după finalizarea studiului de trafic”, a declarat, vineri, viceprimarul Clujului Dan Tarcea, în cadrul unei intervenții la un post local de radio.
Proiectul de extindere a Căii Moților-Calea Mănăștur va fi încheiat în decembrie 2023. În urmă cu o săptămână, circulația rutieră a fost deschisă pe toate cele patru benzi, însă lucrările continuă la zonele pietonale și în zona străzilor Mărginașă și Uzinei Electrice.Căile Moților și Mănăștur vor beneficia în final de benzi dedicate transportului în comun, dar și de un sistem de semaforizare integrat.
Prioritate pentru transportul publicLa începutul verii, edilul Emil Boc anunța că proiectul culoarului de transport public dedicat, pe direcția Mănăștur-Mărăști, va fluidiza substanțial traficul. „Sper ca după finalizarea străzilor Mărginașă și Fabricii de Bere, să avem un culoar, din Mănăștur până în Mărăști, de transport public prioritizat”, a explicat atunci primarul Emil Boc.De altfel, ideea a fost avansată și în cadrul unei conferințe de presă susținute în primăvara acestui an. Astfel, proiectul benzilor dedicate pentru transportul public urmează să fie concretizat după încheierea în integralitate a lucrărilor de extindere pe axa Moților-Mănăștur, cel mai probabil din 2024. „Obiectivul nostru este ca transportul public să aibă prioritate în oraș. Sugrumarea din zona fostei Fabrici de Bere reprezenta un impediment substanțial pentru a putea veni cu o linie dedicată de transport public. Cel mai probabil, după finalizarea acestui tronson, anul viitor, să putem trece la implementarea unei linii dedicate pentru transportul în comun pe axa Mănăștur – Mărăști”, explica primarul Emil Boc în cadrul unei conferințe de presă susținute în Mai 2023. Proiectul de extindere a Căii Moților-Calea Mănăștur prevede următoarele investiții:Patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur, cu o lățime de trei metri liniari, iar la intersecția cu strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;Trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 ml;Patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;Patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 ml;Trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 și 5 ml;Piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 ml.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link