Connect with us

Sport

Boc explică de ce a reziliat contractul de pe Kogălniceanu: „Arhitectul nu voia să respecte cerințele clujenilor. Constructorul aștepta din iunie după el”

Stefan Petre

Published

on

Primăria Cluj-Napoca a reziliat contractul cu proiectantul pentru modernizarea zonei străzii Mihail Kogălniceanu / Foto: monitorulcj.ro

Administrație

Emil Boc spune că a fost „obligat” să rezilieze contractul de modernizare a zonei străzii Mihail Kogălniceanu pentru că arhitectul nu voia să respecte cerințele civicilor clujeni.

Primăria Cluj-Napoca a reziliat contractul cu proiectantul pentru modernizarea zonei străzii Mihail Kogălniceanu / Foto: monitorulcj.ro

  


Cerințele pe care clujenii le-au cerut, însă proiectantul nu le-a respectat (după spusele primarului Emil Boc) sunt legate de scandalurile privind copacii de pe strada Universității, păstrarea soclului de la grupul statuar Școala Ardeleană și păstrarea locației bustului lui Emil Racoviță. 


Primarul spune că arhitectul nu s-a conformat și că de fiecare dată se prezenta cu „planșe care nu corespundeau acestor soluții”. Din acest motiv, Emil Boc s-a simțit „obligat” să rezilieze contractul.CITEȘTE ȘI:
Petiție pentru păstrarea arborilor de pe străzile Kogălniceanu și Universității: „Relocarea nu este o soluție”
Emil Boc: „Nu se atinge nimeni de arborii de pe Kogălniceanu” 


„Aici am fost obligați să reziliem contractul cu arhitectul… proiectantul lucrării. De ce? Pentru că acest proiect, care a fost rezultat în urma unui concurs de soluții, a fost analizat pe multiple fațete de către opinia publică, pe trei componente:  soclul de la Școala Ardeleană: proiectantul a conceput fără soclu, ceea ce a deranjat foarte multă lume. În urma ascultării vocilor din cetate și a deciziei luate de Primărie, am decis, în concordanță cu ceea ce opinia publică a solicitat, repunerea pe soclu a grupului statuar Școala Ardeleană. a doua problemă a fost legată de copacii de pe universității: proiectantul dorea să fie relocați arborii de pe strada Universității. Am făcut dezbateri publice aproape o lună de zile. Am ascultat fiecare voce, fiecare părere (…) cu excepția a doi copaci, mai mici, toți ceilalți am decis să fie păstrați pe locație. a treia problemă era bustul lui Emil Racoviță: proiectantul dorea ca acel bust să fie eliminat complet, punct de vedere pe care nu l-am împărtășit și nu l-am dorit. După care proiectantul a spus să-l amplasăm undeva, pe o stradă lăturalnică, paralelă cu școala – un lucru pe care iar nu l-am acceptat.CITEȘTE ȘI:
Emil Boc: „Grupul Statuar „Școala Ardeleană” va avea exact forma soclului pe care a avut-o anterior”. Dezbateri aprinse în Comisia de Monumente
Grupul statuar „Școala Ardeleană” și bustul savantului „Emil Racoviță” vor fi reamplasate în forma originală. Boc: „Respectându-ne reciproc, vom fi întotdeauna CLUJ!”În rest, lucrarea este de calitate. Celelalte lucruri care sunt acolo, sunt bune pentru că au fost produsul unui concurs de soluții, dar arhitectul Macalik nu a dorit să se conformeze acestor solicitări pe care în mod constant Primăria, în urma dezbaterilor publice, le-a făcut. Având în vedere faptul că trecuseră vreo 2 luni de la avizul Comisiei de Monumente, care a avizat depunerea soclului statuii conform dezbaterii cu opinia publică… pur și simplu nu a dorit să se conformeze! De fiecare dată mergea la monumente cu planșe care nu corespundeau acestor soluții pe care Comisia de Monumente le-a avizat. Am fost nevoiți, în consecință, ca prin neîndeplinirea acestor obligații legale… că până la urmă orașul este al clujenilor, nu al arhitecților (arhitecții sunt instrumente prin care facem cea mai bună variantă a orașului, iar ei trebuie să țină cont de ceea ce dorește orașul). Nu poți, dacă orașul vrea să păstreze copacii, tu să vii să-mi spui că nu păstrezi copacii așa cum au cerut cetățenii. Nu poți să vii să pui la infinit numai eu am dreptate. Repet, respect munca domnului arhitect, respect ceea ce a făcut dar pentru faptul că nu a reușit să se conformeze acestor solicitări ale orașului, am fost nevoit să reziliem contractul. Am obținut un nou aviz de la Comisia de Monumente, în urma angajării unui alt proiectant, care să corespundă acestor cerințe și cu privire la arbori, la soclu și cu privire la bustul lui Emil Racovița”, a explicat primarul Clujului, în cadrul unei emisiuni radio.



CITEȘTE ȘI:
Boc, despre grupul statuar de pe Kogălniceanu: „După ce am ieșit public, s-au trezit toți. Rectorul UBB a fost primul care m-a sesizat” Constructorul, „ținut în șah” de proiectant, pe KogălniceanuEdilul consideră că este important de evidențiat că acest contract a fost reziliat cu proiectantul, nu constructorul, ca să nu existe confuzie între cetățeni. Proiectul merge mai departe, însă cu alt proiectant. 


El susține că, din iunie, constructorul a fost „ținut în șah” de proiectant:„Nu a fost reziliat contractul de realizare și modernizare de pe Kogălniceanu. Aia este firma de la Târgu Mureș care are contract. Aici mulți au căzut într-o capcană. Avem constructor! Avem om care realizează, doar că așteaptă proiectul să i se spună cum să facă. El așteaptă din iunie să știe cum face cu copacii, cu bustul, cu soclul de la Școala Ardeleană. Constructor avem, el doar a fost ținut în șah de către proiectant. Proiectantul Macalik nu a vrut să se conformeze cu aceste trei lucruri. Deci am reziliat partea de proiect cu proiectantul pentru viitor, de aici înainte, pentru realizarea spațiului care a mai rămas pe Kogălniceanu. Constructor avem. Nu există risc să pierdem fonduri, bani europeni. Încă suntem în grafic pentru realizarea lucrării. Din 29 iunie am fost amânați”, a mai transmis Emil Boc.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite