Connect with us

Sport

Emil Boc: „În 2004, Clujul era un oraș cenușiu, prăbușit, pe care nimeni nu-l căuta. Azi se bate cu Capitala”

Stefan Petre

Published

on

Clujul în anul 2001 în poza de sus și Clujul acum în poza de jos / Foto: Amintiri din Vechiul Cluj - Radu Rusu

Actualitate

Emil Boc spune că situația traficului din Cluj este similară cu ale altor orașe europene. Primarul a vorbit despre Clujului anilor 2004, cum s-a dezvoltat și cum se va dezvolta în continuare prin proiectele de infrastructură, dar nu numai.

Clujul în anul 2001 în poza de sus și Clujul acum în poza de jos / Foto: Amintiri din Vechiul Cluj – Radu Rusu

  Emil Boc a vorbit la o emisiune radio despre traficul din Cluj de la orele de vârf, pe care dimineața poți să-l eviți doar dacă te trezești foarte devreme și pornești de acasă înainte să înceapă aglomerația.  El spune că acest lucru este specific „tuturor aglomerărilor urbane” și că din acest motiv trebuie pus accentul pe transportul în comun:„Acest fenomen este specific tuturor aglomerărilor urbane. Ce pot face toate orașele europene, ceea ce facem și noi, este să încurajăm transportul public astfel încât cât mai mult cetățeanul să fie tentat să lase mașina acasă și să folosească mijloacele alternative. În Europa, deja e de 20 de ani: au metrou, tren metropolitan, au toate centurile făcute. Noi, din nefericire, am fost pe partea mai înapoiată a istoriei în ultimii 50 de ani. Regimul comunist ne-a ținut  pe loc în materie de evoluție de infrastructură. Și noi, bineînțeles la Cluj, hai să spunem că avem un avantaj în comparație cu alte regiuni din România”, a spus Emil Boc.
CITEȘTE ȘI:
Stadiul marilor proiecte ale Clujului. Hidrocentrala Tarnița-Lăpuștești aduce în județ peste un miliard de euro Boc: În 2004, Clujul se uita la Timișoara ca la Vestul autenticÎntrebat de ce nu s-au făcut până acum mai multe proiecte de infrastructură, edilul a susținut că nu toate se pot face în același timp și a arătat cum s-a schimbat Clujul în ultimii 20 de ani, dar și cum urmează să se schimbe în următorii ani, în special din punct de vedere al infrastructurii rutiere. Emil Boc descrie Clujul anilor 2004 ca un oraș „cenuși, prăbușit, pe care nimeni nu îl căuta”.„Răspunsul este foarte clar că: toate se pot face pe rând. Dacă nici la Cluj nu s-a făcut… gândiți-vă, proiectul Autostrăzii Transilvania, care este o adevărată centură a Clujului – peste 1 miliard de euro. Gândiți-vă la centura Vâlcele-Apahida, un proiect de mai multe sute de milioane de euro. Gândiți-vă la prelungirea Bulevardului Muncii până la Apahida. Ce ar fi însemnat dacă nu era această prelungire, cu tot traficul? Cine-i de rea credință să spună că nu se face, nu o să-i pot demonstra altceva. Dar de aceea Clujul este pe primul, loc de aceea a recuperat. Unde era Clujul la nivelul anilor 2004? Un oraș cenușiu, prăbușit, pe care nimeni nu-l căuta. Nu ca astăzi – este orașul care se bate cu Capitala și depășește la multe componente. A depășit Timișoara la care noi ne uitam prin anii 2004 ca la Vestul autentic. Clujul a depășit tot ce se putea depăși. Și este un oraș de referință în Uniunea Europeană și ați văzut, Banca Mondială a spus că este orașul cu cea mai bună calitate a vieții din România și dacă românii ar decide să se mute undeva în țară, s-ar muta la Cluj. Acestea sunt realități și le vedem.
CITEȘTE ȘI:
Boc, despre drumul de legătură la Autostrada Transilvania: „Iată că se lucrează! Nu va mai veni prin Cluj traficul care aglomerează orașul” Viața ne arată că am făcut ceea ce trebuie prin ceea ce este Clujul astăzi. Iar faptul că avem proiecte de peste 4 miliarde de euro: de la conectarea Clujului la autostradă, care la sfârșitul anului viitor/începutul anului 2025, este gata lucrarea și care va decongestiona masiv traficul din Cluj. Ce să mai vorbim de centuri care una e în execuție, cealaltă este în licitație de depunere a termenelor, metroul este în lucru, finalizarea documentației pentru trenul metropolitan se apropie, pasajul de la Tăietura Turcului este licitat și este în execuție, împreună cu proiectul de cale ferată. Spitalul Regional de Urgență – iar investiții peste 600 milioane de euro. Amintiți-vă că am fost acela care am dat terenul de la Unitatea Militară din Florești ca să poată face un loc important unde să ajungă oamenii să-și salveze viețile”, a explicat Emil Boc.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom