Connect with us

Sport

Emil Boc: „În 2004, Clujul era un oraș cenușiu, prăbușit, pe care nimeni nu-l căuta. Azi se bate cu Capitala”

Stefan Petre

Published

on

Clujul în anul 2001 în poza de sus și Clujul acum în poza de jos / Foto: Amintiri din Vechiul Cluj - Radu Rusu

Actualitate

Emil Boc spune că situația traficului din Cluj este similară cu ale altor orașe europene. Primarul a vorbit despre Clujului anilor 2004, cum s-a dezvoltat și cum se va dezvolta în continuare prin proiectele de infrastructură, dar nu numai.

Clujul în anul 2001 în poza de sus și Clujul acum în poza de jos / Foto: Amintiri din Vechiul Cluj – Radu Rusu

  Emil Boc a vorbit la o emisiune radio despre traficul din Cluj de la orele de vârf, pe care dimineața poți să-l eviți doar dacă te trezești foarte devreme și pornești de acasă înainte să înceapă aglomerația.  El spune că acest lucru este specific „tuturor aglomerărilor urbane” și că din acest motiv trebuie pus accentul pe transportul în comun:„Acest fenomen este specific tuturor aglomerărilor urbane. Ce pot face toate orașele europene, ceea ce facem și noi, este să încurajăm transportul public astfel încât cât mai mult cetățeanul să fie tentat să lase mașina acasă și să folosească mijloacele alternative. În Europa, deja e de 20 de ani: au metrou, tren metropolitan, au toate centurile făcute. Noi, din nefericire, am fost pe partea mai înapoiată a istoriei în ultimii 50 de ani. Regimul comunist ne-a ținut  pe loc în materie de evoluție de infrastructură. Și noi, bineînțeles la Cluj, hai să spunem că avem un avantaj în comparație cu alte regiuni din România”, a spus Emil Boc.
CITEȘTE ȘI:
Stadiul marilor proiecte ale Clujului. Hidrocentrala Tarnița-Lăpuștești aduce în județ peste un miliard de euro Boc: În 2004, Clujul se uita la Timișoara ca la Vestul autenticÎntrebat de ce nu s-au făcut până acum mai multe proiecte de infrastructură, edilul a susținut că nu toate se pot face în același timp și a arătat cum s-a schimbat Clujul în ultimii 20 de ani, dar și cum urmează să se schimbe în următorii ani, în special din punct de vedere al infrastructurii rutiere. Emil Boc descrie Clujul anilor 2004 ca un oraș „cenuși, prăbușit, pe care nimeni nu îl căuta”.„Răspunsul este foarte clar că: toate se pot face pe rând. Dacă nici la Cluj nu s-a făcut… gândiți-vă, proiectul Autostrăzii Transilvania, care este o adevărată centură a Clujului – peste 1 miliard de euro. Gândiți-vă la centura Vâlcele-Apahida, un proiect de mai multe sute de milioane de euro. Gândiți-vă la prelungirea Bulevardului Muncii până la Apahida. Ce ar fi însemnat dacă nu era această prelungire, cu tot traficul? Cine-i de rea credință să spună că nu se face, nu o să-i pot demonstra altceva. Dar de aceea Clujul este pe primul, loc de aceea a recuperat. Unde era Clujul la nivelul anilor 2004? Un oraș cenușiu, prăbușit, pe care nimeni nu-l căuta. Nu ca astăzi – este orașul care se bate cu Capitala și depășește la multe componente. A depășit Timișoara la care noi ne uitam prin anii 2004 ca la Vestul autentic. Clujul a depășit tot ce se putea depăși. Și este un oraș de referință în Uniunea Europeană și ați văzut, Banca Mondială a spus că este orașul cu cea mai bună calitate a vieții din România și dacă românii ar decide să se mute undeva în țară, s-ar muta la Cluj. Acestea sunt realități și le vedem.
CITEȘTE ȘI:
Boc, despre drumul de legătură la Autostrada Transilvania: „Iată că se lucrează! Nu va mai veni prin Cluj traficul care aglomerează orașul” Viața ne arată că am făcut ceea ce trebuie prin ceea ce este Clujul astăzi. Iar faptul că avem proiecte de peste 4 miliarde de euro: de la conectarea Clujului la autostradă, care la sfârșitul anului viitor/începutul anului 2025, este gata lucrarea și care va decongestiona masiv traficul din Cluj. Ce să mai vorbim de centuri care una e în execuție, cealaltă este în licitație de depunere a termenelor, metroul este în lucru, finalizarea documentației pentru trenul metropolitan se apropie, pasajul de la Tăietura Turcului este licitat și este în execuție, împreună cu proiectul de cale ferată. Spitalul Regional de Urgență – iar investiții peste 600 milioane de euro. Amintiți-vă că am fost acela care am dat terenul de la Unitatea Militară din Florești ca să poată face un loc important unde să ajungă oamenii să-și salveze viețile”, a explicat Emil Boc.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom