Connect with us

Sport

GOTO nu va folosi parcările de lângă terminalele Aeroportului Cluj până la sentința pe fond

Stefan Petre

Published

on

Instanța obligă GOTO să nu amenajeze parcări aproape de terminalele Aeroportului Cluj / Foto: Facebook - Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

Actualitate

Instanța a decis, din nou. Ordonanța președințială care a oprit GOTO Parking să folosească parcările de lângă terminale a rămas definitivă.

Instanța obligă GOTO să nu amenajeze parcări aproape de terminalele Aeroportului Cluj / Foto: Facebook – Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

  Conducerea Aeroportului Cluj a reclamat în septembrie că GoTo Parking permite parcarea mașinilor foarte aproape de terminal, contrar prevederilor legale, și a cerut instanței printr-o ordonanță președințială să nu permită firmei să utilizeze locurile de parcare aflate la mai puțin de 30 de metri de terminale, din motive de siguranță. Instanța a decis să oblige firma GoTo Parking să înceteze exploatarea locurilor respective de parcare până la soluționarea acțiunii de fond ce face cazul unui dosar aflat pe rolul Judecătoriei Cluj-Napoca.GoTo Parking ne-a transmis atunci că se vor conforma deciziei provizorii, dar că o vor ataca în instanță. Așa au și făcut, însă instanța a decis luni, 25 septembrie, să respingă cererea de suspendare a deciziei de desființarea a „parcărilor problemă”. Cei de la GoTo Parking transmiteau, pe 12 septembrie, că „măsurile luate de către aeroport sunt nelegale și abuzive”. Cu toate acestea, instanța a dat câștig de cauză Aeroportului Cluj și în 25 septembrie. Pe 16 octombrie, instanța din Cluj-Napoca a respins încă o dată un apel făcut de firma GoTo Parking, ca soluție „definitivă”,până la soluționarea procesului pe fond. CITEȘTE ȘI:
Economie la bugetul local. Proiectul Park&Ride-ului de la Aeroport, finanțat prin fonduri europene  „Soluție: nefondat. 
Respinge ca nefondat apelul declarat de apelanta GOTO PARKING S.R.L., în contradictoriu cu intimata AEROPORTUL INTERNAȚIONAL AVRAM IANCU CLUJ R.A., împotriva sentinței civile nr. 4158/12.09.2023 (…) pe care o menține în întregime. Definitivă. Pronunțată azi, 16.102023, prin punerea soluției la dispoziția părților prin intermediul grefei instanței”, se arată în soluția instanței.Risc suplimentar, în contextul războiului din IsraelAstfel, GoTo este obligat, în continuare, să „înceteze exploatarea locurilor de parcare amplasate la mai puțin de 30 de metri de terminalele Aeroportului”. Întrebat despre disputa cu GoTo, directorul general al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a explicat pentru monitorulcj.ro ce s-a întâmplat și cum pot fi puse în pericol viețile cetățenilor care trec prin aeroport sau lucrează acolo.  Ciceo a evidențiat că, în contextul conflictului din Israel, există chiar un risc suplimentar la care sunt supuși călătorii și angajații:CITEȘTE ȘI:
Un avion cu 155 de ucraineni, evacuați de România din Israel, a aterizat pe Aeroportul Cluj „A rămas definitivă decizia instanței privind ordonanța președințială. Li se interzice celor de la GoTo să amenajeze parcări la mai puțin de 30 de metri de terminal. Este a doua instanță care constată că este obligatorie această măsură. Prin faptul că GoTo nu a respectat distanța de 30 de metri a pus în pericol securitatea pasagerilor și angajaților aeroportului, a creat o îngrijorare foarte mare în rândul angajaților aeroportului și celor care lucrează în terminal pentru că exista un risc suplimentar să moară în cazul unei explozii sau să fie accidentați. Ce aeroportul a scos în evidență e că din cauza războiului din Israel există un risc suplimentar. Noi avem zboruri cu Israelul și cu atât mai mult trebuie respectate strict aceste reguli. Aeroportul are obligația să impună aceste măsuri, GoTo Parking are un contract cu Consiliul Județean Cluj prin care sunt obligați să respecte aceste măsuri și vom lua toate măsurile astfel încât clujenii care vin în aeroport să fie în siguranță. Este mult mai bine să luăm preventiv măsuri, să nu așteptăm un Colectiv sau o Crevedia. Vom lupta în continuare și nu vom permite să fie în pericol pasagerii sau cei care conduc.Este procesul pe fond, dar, după cum spuneam, suntem uimiți cum își permite în țara asta o firmă să nu respecte reguli internaționale privind siguranța și securitatea. În mod real, GoTo prin nerespectare a pus în pericol pasagerii și pe toți clujenii care au trecut prin aeroport și, bineînțeles, angajații”, a explicat David Ciceo pentru monitorulcj.ro.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite