Connect with us

Sport

Unul dintre cele mai lungi viaducte de pe A3, aproape de finalizare! Lotul Nădășelu și Zimbor, gata anul viitor? – VIDEO DRONĂ

Stefan Petre

Published

on

Unul dintre cele mai lungi viaducte de pe A3 / Foto: captură video YouTube -  Cristian Marius Man

Administrație

Unul dintre cele mai lungi viaducte de pe Autostrada Transilvania se apropie de fianalizare. Lotul dintre Nădășelu și Zimbor a ajuns la aproape 70% execuție.

Unul dintre cele mai lungi viaducte de pe A3 / Foto: captură video YouTube – Cristian Marius Man

  


Unul dintre cele mai lungi viaducte de pe A3 – Autostrada Transilvaniei se apropie de finalizare, potrivit unor imagini filmate în 14 octombrie 2023 și postate pe YouTube. Este vorba despre viaductul cu o lungime de 740 de metri de la Nădășelu. Ajuns la aproape 70% execuție, lotul dintre Nădășelu și Zimbor de 30 de kilometri ar putea fi finalizat în a doua jumătate a anului 2024, scrie economedia.ro.Cu toate acestea, din cauza faptului că viaductele au fost scoase din contractul inițial, această porțiune riscă să ajungă o nouă „autostradă muzeu”. Graficul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) indică faptul că segmentul dintre Nădășelu și Zimbor va fi gata abia în luna mai a anului 2025.


Constructorul turc Ictas a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Aceasta a fost înregistrată ulterior și în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), în cadrul licitației de un miliard de lei pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, scoase din contractul cu UMB pe Autostrada Transilvania. Este vorba despre licitația privind contractul pentru cele două viaducte de 3,2 kilometri, iar criticile constructorului din Turcia se referă la responsabilitățile și riscurile pe care CNAIR le-ar pune în sarcina ofertanților.Autostrada Transilvania, gata în 2026?Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică, unde sunt alunecări de teren, vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Stadiul fizic a atins un grad de realizare de aproximativ 55% în luna august, iar soluția scoaterii din contract a zonelor problematice de pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești, pentru a fi licitate separat, precum și devierea traseului acestui sector de autostradă și realizarea unor viaducte pe o distanță de 3,2 km se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, potrivit CNAIR.


Valoarea estimată a contractului este de 1,114,273,701 de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Fiind vorba despre un contract finanțat din PNRR, prelungirea licitației ar putea conduce chiar la scoaterea lotului Nădășelu – Zimbor din PNRR.În ceea ce privește segmentul de 12 km Zimbor – Poarta Sălajului, UMB a ajuns la 40% execuție și se află în grafic pentru finalizarea lucrărilor în decembrie 2024, conform economedia.ro.


UMB ar putea finaliza 39 km din cei 42 km de la Nădășelu la Poarta Sălajului, însă Autostrada Transilvania trebuie să fie finalizată în totalitate pentru a respecta termenul inclus în PNRR, adică august 2026.Ca acest lucru să fie posibil, semnarea contractului pentru cele două viaducte de circa 3 km trebuie să fie semnat în primele luni din 2024, având în vedere că durata lucrărilor este de 27 de luni (dintre care 9 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție).


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom