Connect with us

Sport

Primăria va taxa șoferii pentru încarcarea mașinilor electrice, din 2024. Ce tarife vor plăti clujenii?

Stefan Petre

Published

on

Șoferii clujeni vor plăti pentru încărcarea mașinilor electrice la stațiile Primăriei / Foto: Emil Boc - Facebook

Administrație

Din 2024, șoferii clujeni vor plăti taxe pentru a-și încărca mașinile electrice la stațiile publice ale Primăriei.

Șoferii clujeni vor plăti pentru încărcarea mașinilor electrice la stațiile Primăriei / Foto: Emil Boc – Facebook

  


Luni, 4 decembrie, pe masa consilierilor locali din Cluj-Napoca se va afla un proiect de hotărâre pentru aprobarea tarifului de reîncărcare la stațiile publice aflate în administrarea Primăriei Cluj-Napoca. 


Dacă până acum șoferii clujeni își încărcau mașinile electrice gratuit la aceste stații, din 2024 vor avea de plătit taxe.„Se aprobă începând cu 01.01.2023 tariful de reîncărcare la stațiile electrice, aflate în administrarea Serviciului Public de Interes local pentru administrarea parcărilor, în cuantum de 1,04 lei/KW (fără TVA) și de 1,24 lei/KW (cu TVA 19%)”, se arată în proiectul de hotărâre.


În urmă cu mai bine de cinci ani, prin Hotărârea nr. 986/2017 cu modificările și completările ulterioare, a fost instituită gratuitatea utilizării stațiilor electrice, ca politică de încurajare a transportului alternativ cu vehicule nepoluante. Acum, însă, administrația locală arată că, odată cu creșterea prețului la energie electrică și a înmulțirii numărului de stații de încărcare din municipiu, se impune renunțarea la gratuitate, din rațiuni financiare.Doar anul acesta, Serviciul Public a plătit peste 2,7 milioane de lei pentru energia electrică consumată în perioada ianuarie-iulie.



CITEȘTE ȘI:
Noi reguli pentru utilizarea trotinetelor electrice: RCA obligatoriu, vârsta minimă – 16 ani și examen din legislația rutieră Va rămâne gratuită reîncărcarea trotinetelor și bicicletelor electrice, ca politică de promovare a transportului alternativ, nepoluant, declara viceprimarului Dan Tarcea pentru monitorulcj.ro în luna octombrie. 



Cât a cheltuit Primăria cu încărcarea mașinilor clujenilor?În anul 2018, când a fost instituită gratuitatea, în urma analizei efectuate s-a constatat că la acel moment consumul pentru cele două statii de reîncărcare existente a fost de 3970 kWh la tariful de 2.119,03 lei. În anul 2019, pentru două stații de reîncărcare, consumul a fost de 47701 kWh la tariful de 30.298 lei, iar în anul 2020, pentru patru stații de reîncarcare electrică, consumul a fost de 96132 kWh la tariful de 60.477 lei. În anul 2021, pentru 18 stații de reîncărcare electrică, consumul a fost de 281844 kWh la tariful de 191.954 lei, iar în anul 2022, pentru 22 stații de reîncărcare electrică, consumul este de 760971 kWh la tariful de 1.036.648 lei.Costurile au crescut exponențial de la an la anLa nivelul anului 2022, suma prevăzută în bugetul Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcărilor pentru consumul de energie electrică a fost de 750.000 lei. Avand în vedere liberalizarea prețuirilor la energia electrică și costurile cu consumul aferente stațiilor de încărcare electrică, suportate de către Serviciul Public de interes local pentru administrarea parcărilor conform Hotărârii nr. 973/2018, în cursul anului a fost nevoie de mai multe rectificări bugetare pentru suplimentarea sumelor, astfel că la sfârșitul anului 2022 costurile pentru energie electrică au fost în cuantum de 1.127.000 lei, sumă ce reprezintă consumul pentru perioada ianuarie-octombrie 2022.La nivelul anului 2023 s-a prevăzut în bugetul Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcărilor suma de 2.500.000 lei pentru achitarea costurilor cu energia electrică. Din cauza creșterii costurilor cu aceasta reprezentând în principal contravaloarea serviciilor de reîncarcare aferente stațiilor publice pentru vehicule electrice, costuri care sunt suportate din bugetul Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcărilor, a fost necesară rectificarea bugetului, iar la data de 31.08.2023 valoarea bugetului pentru încălzit, iluminat a fost de 5.790.435 lei. Până la data de 31.08.2023 a fost achitată suma de 2.769.085 lei, reprezentând contravaloarea energiei electrice consumată până în luna iulie 2023.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite