Connect with us

Social

Un antreprenor clujean a relatat dezastrul prin care a trecut fiind blocat pe aeroportul din Munchen, ca Boc: „Este peste puterea mea de înțelegere”

Stefan Petre

Published

on

Un antreprenor clujean a relatat dezastrul prin care a trecut fiind blocat pe aeroportul din Munchen, ca Boc: „Este peste puterea mea de înțelegere”

Un antreprenor clujean a povestit experiența dezastruoasă pe care a avut-o după ce a rămas blocat, ca și primarul Clujului, pe aeroportul din Munchen, din cauza zăpezii. Amintim că, oamenii au ajuns vineri seară pe aeroport, cu o întârziere de două ore, iar după aterizare au mai fost ținuți în avion încă trei ore și jumătate.Toți au dormit pe unde au apucat și nu au avut apă sau mâncare. Antreprenorul clujean a avut noroc de un angajat român al Lufthansa care l-a ajutat să o scoată la capăt, după mai multe tentative eșuate de a comunica cu angajații ai companiei care „aveau un accent indian atât de puternic încât nu înțelegea ce spun”.
„Probabil ca ati citit sau vazut deja stirea cu romanii blocati pe aeroportul din Munchen, MUC pe numele lui. Eu am fost unul dintre cei dati jos din avionul de Cluj in noaptea de 30 noiembrie, avion in care se afla si Emil Boc, primarul Clujului. Ce ati vazut la TV nu descrie suficient de bine realitatea. Deci, la ora 22.00 am fost imbarcati in cursa operata de Air Dolomiti, o companie din grupul Lufthansa. Eu veneam dupa un zbor lung de la Abu Dhabi, aveam vreo 12 ore de calatorie  deja. Pilotul ne-a anuntat ca mai avem de asteptat vreo 80 de minute sa se curete pista. Dupa vreo doua ore de asteptare am vazut in aplicatia Lufthansa ca zborul s-a anulat. Abia cand o doamna din avion i-a spus stewardesei ca aplicatia arata ca nu mai zburam ne-au anuntat ca asa e si ca aeroportul s-a inchis si asteptam autobuzul sa ne duca la terminal. Apoi am aflat ca o sa mai avem de asteptat ca nu au soferi. Dupa inca vreo 20 de minute a aparut si autobuzul condus de un neamt suparat ca trebuie sa faca asta. Am ajuns inapoi in terminal. O mare de oameni pentru ca anulasera toate cursele care trebuiau sa plece, toti in cautarea unui oficial care sa le spuna ce au de facut. In aeroport nu era nimeni de la Lufthansa sau altcineva care sa ajute pasagerii. NIMENI! Am juns in zona benzilor de bagaje incercand sa vad unde imi e valiza. In tot acest timp incercam pe aplicatie, in chat, sa contactez serviciul clienti al Lufthansa. Am primit numarul in coada de asteptare 164. Asta se intampla pe 12.40. In jurul orei 2, nu mai retin exact, am reusit sa vorbesc cu cineva pe chat care mi-a mutat zborul in cel de la 11.00. Dar nu putea sa emita biletul pentru ca bagajele erau checked in in zborul anulat si trebuia sa vorbesc la ghiseu. Dar care ghiseu, cu cine, ca nu era nimeni in aeroport? Doar pasageri. Am incercat sa rezolv problema sunand la numarul Lufthansa. Acolo a raspuns in engleza unul cu un cu un accent indian asa de puternic incat nu înțelegai ce spune. Nu mi-a rezolvat problema. Pe la 3.30 m-am culcat pe niste scaune in zona benzilor de bagaje. In jurul aeroportului nu mai era niciun loc la vreun  hotel. Am dormit iepureste vreo ora si jumatate din bucati de 5 si 10 minute. Pe la 5 am ajuns la ghisee. Cozi imense, pasageri disperati sa prinda un loc in avioanele care plecau in ziua respectiva. Am reusit sa vorbesc la un ghiseu sa-mi faca check out la bagaje, apoi conform discutiei telefonice de noaptea trecuta am sunat la linia de suport Lufthansa sa-mi emita biletul. Acolo altul cu accent indian, mai puternic decat primul care m-a luat la rost ca am intarziat la avion si ca el trebuie sa verifice ca zborul a fost anulat si nu l-am pierdut eu. Apoi mi-a spus ca nu figurez in sistem si sa-mi sun agentia de turism care a emis biletul ca el nu are ce sa faca. Si in momentul ala mi-a sarit tandara si am ridicat tonul somând-ul sa-mi emita biletul. Mi-a inchis telefonul. Auzind discutia a venit la mine un angajat Lufthansa care m-a intrebat in engleza ce s-a intamplat. Mi-a cerut pasaportul si apoi a inceput sa vorbeasca romaneste. M-a condus la acelasi ghiseu unde facusem check-out la bagaje unde o fata tanara si neplictisita, dupa ce a cautat prin mai multe sisteme mi-a gasit rezervarea si mi-a emis boarding pass-ul. Intre timp Lufthansa mi-a sters din aplicatie orice urma a zborurilor anterioare sau existentei biletului meu de avion. Tot ce am scris mai sus a durat mai bine de o ora. La imbarcare sistemul a dat eroare, nu a citit boarding pass-ul si era sa fac infarct. Mi-a deschis poarta angajata de la ghiseu care imi verificase datele inainte. Eu am fost printre norocosii care au prins loc in avionul de ieri care a plecat cu doua ore intarziere dar a ajuns la Cluj. Altii, care nu au stiut ce sa faca, nu au avut noroc. La Cluj, bagajele noastre, ale tuturor celor care au avut zborul anulat nu au ajuns. In viata mea nu am vazut asa proasta organizare si lipsa de empatie din partea unei companii precum in cazul aeroportului din Munchen si a Lufthansa. Inteleg ca trebuie sa inchizi aeroportul din cauza vremii, dar sa nu ai pe cineva care sa faca anunturi la megafon spunand ce au de facut pasagerii sau sa nu ai niste afise sau anunturi pe tabele elctronice care impanzesc aeroportul, în care sa scrie exact ce ai de facut, este peste puterea mea de intelegere. Sau, de ce nu, sa te anunte aplicatia. Angajatii Lufthansa au avut grija insa sa ne anunte din 10 in 10 minute ca ei pleaca acasa la 23.00 chiar daca era o situatie deosebita in aeroport.Per total, experienta a fost oribila de la un cap la altul”, a transmis Bogdan Maioreanu, pe o rețea de socializare. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Social

Facebook închide chat-urile comunităților de grup. O decizie care lovește direct în utilizatori

Alex Campian

Published

on

Facebook mai bifează o decizie care pare luată dintr-un birou steril, departe de modul real în care oamenii folosesc platforma. Chat-urile comunităților de grup, una dintre puținele funcții cu adevărat utile pentru comunicarea rapidă, sunt închise treptat, fără explicații clare și fără alternative funcționale.

Este o mutare care lovește direct în administratori, moderatori și membri activi. Practic, Facebook taie un canal esențial de dialog și se așteaptă ca utilizatorii să se adapteze în tăcere.

O funcție care chiar funcționa, eliminată fără scrupule

Chat-urile de grup nu erau un moft. Erau spațiul unde comunitățile trăiau cu adevărat. Acolo se rezolvau probleme urgente, se coordonau acțiuni, se oferea ajutor imediat. Închiderea lor transformă grupurile în simple panouri de afișaj, lente și impersonale.

Meta nu a prezentat un motiv solid pentru această decizie. Nici o explicație tehnică, nici o strategie coerentă. Doar o funcție dispărută. Într-o platformă deja sufocată de reclame, conținut reciclat și algoritmi opaci, această mutare pare încă un pas greșit.

„Nu sunt deloc mulțumit de asta” și nu sunt singurul

Frustrarea este generalizată. Administratorii de grupuri se trezesc cu instrumente mai puține și responsabilități mai mari. Membrii pierd comunicarea rapidă și sentimentul de apartenență. Messenger-ul clasic nu este o soluție, iar postările în grup nu pot înlocui un chat activ.

Facebook ignoră un adevăr simplu: comunitățile nu se construiesc prin like-uri, ci prin dialog. Iar dialogul tocmai a fost amputat.

Facebook continuă să-și saboteze propriile comunități

În loc să îmbunătățească funcțiile care țin oamenii conectați, Facebook pare hotărât să le elimine. Este aceeași rețetă veche: schimbări impuse de sus, testate pe utilizatori, fără consultare și fără respect pentru cei care țin platforma vie.

Închiderea chat-urilor comunităților nu este doar enervantă. Este o decizie proastă, care arată o ruptură tot mai mare între Facebook și utilizatorii săi. Dacă direcția rămâne aceeași, nu chat-urile vor fi singurele care dispar. Vor dispărea și comunitățile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Lume

Australia spune STOP social media pentru copiii sub 16 ani. Meta aplică măsura imediat

Alex Campian

Published

on

Adolescenții sub 16 ani din Australia vor rămâne fără conturi pe majoritatea platformelor sociale, potrivit Euronews, după ce Meta a început oficial procesul de identificare și ștergere a profilurilor aparținând minorilor. Măsura este una fără precedent la nivel global și vine în contextul în care Australia finalizează implementarea unei noi legi ce intră în vigoare pe 10 decembrie, menită să limiteze expunerea tinerilor la conținut online considerat riscant.

Noua legislație obligă platformele digitale să introducă proceduri avansate de verificare a vârstei, inclusiv tehnologii biometrice și sisteme automate de detectare a conturilor suspecte. Meta este prima companie care aplică efectiv regulile, vizând platforme precum Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp, iar măsura afectează și alte rețele populare în rândul tinerilor, precum Snapchat, TikTok, Reddit și X.

Oficialii australieni susțin că această intervenție este necesară în contextul creșterii cazurilor de cyberbullying, expunere la conținut violent, dependență digitală și a riscurilor asociate interacțiunilor cu necunoscuți în mediul online. Ministrul Comunicațiilor a declarat că protejarea tinerilor este o prioritate națională și că platformele care nu se conformează vor risca amenzi severe.

Organizațiile pentru drepturile civile avertizează însă asupra efectelor secundare, inclusiv posibile probleme privind confidențialitatea datelor, supravegherea digitală sau erori ale algoritmilor care ar putea șterge conturi legitime ale adolescenților de peste 16 ani. În ciuda criticilor, guvernul australian afirmă că legislația va fi ajustată pe parcurs, în funcție de modul de aplicare și feedbackul primit.

Implementarea deciziei Meta reprezintă primul pas major în direcția unei reglementări mai stricte a mediului online pentru tineri, iar autoritățile din alte țări analizează deja modelul australian ca posibil precedent legislativ.

Sursa: Euronews.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

Vacanță magică pentru elevii clujeni în 2025-2026: cea mai lungă pauză a anului școlar

Alex Campian

Published

on

Atmosfera sărbătorilor de iarnă va fi și mai specială pentru elevii clujeni în anul școlar 2025-2026 conform digi24.ro, care se bucură de cea mai lungă vacanță din întregul an educațional. Perioada 20 decembrie 2025 – 7 ianuarie 2026 aduce 19 zile consecutive de relaxare, tradiții, colinde și momente petrecute în familie, fiind o adevărată invitație la bucurie și spirit festiv.

O pauză lungă, perfectă pentru sărbători

Vacanța de iarnă începe chiar în ajunul sărbătorilor, pe 20 decembrie 2025, când elevii încheie cel de-al doilea modul de cursuri și intră în atmosfera feerică a Crăciunului. Aceștia vor reveni la școală abia pe 8 ianuarie 2026, după ce se bucură de Crăciun, Anul Nou și de zilele tradiționale de Bobotează și Sfântul Ioan.

Cu aproape trei săptămâni de odihnă, elevii au timp să își încarce bateriile, să călătorească sau să se bucure de vacanțele de familie la munte sau bunici.

Revenire cu energie în modulul trei

Cursurile reîncep joi, 8 ianuarie 2026, odată cu debutul celui de-al treilea modul educațional. Acesta se desfășoară până în februarie, data exactă de final depinzând de decizia fiecărui inspectorat școlar.

Vacanța de schi – februarie 2026: zăpadă, distracție și peisaje de poveste

După magia sărbătorilor, elevii vor avea parte și de mult așteptata vacanță de schi, stabilită flexibil între 9 februarie și 1 martie 2026, în funcție de județ.

Iată perioada fiecărei regiuni, ca să-ți poți planifica deja concediul de iarnă:

9–15 februarie 2026

  • Bistrița-Năsăud

  • Cluj

  • Timiș

16–22 februarie 2026

  • Bihor, Sălaj, Arad, Hunedoara, Caraș-Severin

  • Vâlcea, Gorj, Olt, Dolj, Mehedinți

  • Argeș, Brașov, Dâmbovița, Teleorman, Prahova

  • Ilfov, București

  • Buzău, Ialomița, Călărași, Tulcea, Iași

23 februarie – 1 martie 2026

  • Satu Mare, Maramureș, Suceava, Botoșani

  • Alba, Sibiu, Mureș, Harghita, Covasna

  • Neamț, Bacău, Vrancea, Galați, Vaslui

  • Brăila, Constanța, Giurgiu

O perioadă ideală pentru pârtii, drumeții și o gură de aer proaspăt de munte!

Calendarul următoarelor module

  • 8 ianuarie – 6/13/20 februarie 2026

  • 16/23 februarie sau 2 martie – 3 aprilie 2026

  • 15 aprilie – 19 iunie 2026

Următoarele vacanțe ale anului școlar

  • Vacanța de Paște / primăvară: 4 – 14 aprilie 2026

  • Vacanța de vară: 20 iunie – 6 septembrie 2026

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom