Connect with us

Transport

Atac în trafic: Șofer de autobuz agresat de un călător în timpul mersului. Victima a solicitat ajutorul la 112.

Anamaria Ioana

Published

on

Un șofer de autobuz din Sibiu a fost agresat în timp ce se afla la volan de unul dintre călătorii pe care îi transporta. Incidentul a fost raportat de bărbat prin apel la numărul de urgență 112. Potrivit polițiștilor, între cei doi ar fi existat un conflict mai vechi. Ambele părți implicate, atât victima, cât și presupusul agresor, au depus plângeri penale în legătură cu incidentul.

Incidentul a avut loc luni dimineață, în jurul orei 09:00, pe Calea Dumbrăvii din municipiul Sibiu. Conform relatărilor, șoferul conducea un minibus electric în trafic atunci când un călător a început să îl agreseze fizic. În confruntarea care a urmat, șoferul s-a apărat cu pumnii și picioarele, simultan cerând ajutor prin apelul la numărul de urgență 112.

Echipajele de poliție sosite la fața locului au constatat că între șoferul mijlocului de transport în comun și unul dintre pasageri, motivat de neînțelegeri anterioare, s-a iscat un conflict care a escaladat în agresiuni reciproce. Din fericire, nu au fost necesare intervenții medicale.

Incidentul este în prezent sub anchetă, fiind investigat și de către reprezentanții companiei de transport public local din Sibiu. Raluca Racz, purtător de cuvânt al Tursib, a confirmat că șoferul implicat a acționat conform procedurilor, alertând autoritățile prin apelul la numărul de urgență 112.

Având în vedere că ambele părți implicate au depus plângeri, poliția a deschis două dosare penale pentru “loviri și alte violențe”, iar investigațiile continuă pentru a stabili responsabilitățile în acest incident.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Stiri

🚇 Începe construcția puțului de lansare a „cârtițelor” pentru metroul din Cluj-Napoca. Primele săpături în iulie

Alex Campian

Published

on

Proiectul metroului din Cluj-Napoca intră într-o nouă etapă: în luna iulie vor începe lucrările la puțul de lansare a utilajelor gigant de tip „cârtiță” (TBM – Tunnel Boring Machine), care vor săpa primele tuneluri subterane din oraș.


⚙️ Săpături complexe pentru viitorul metrou din Cluj

Anunțul a fost făcut de primarul Emil Boc, care a explicat că lucrările ar fi trebuit să înceapă mai devreme, însă terenul a necesitat consolidări suplimentare cu piloni forțați pentru a asigura stabilitatea dealului din zona viitorului puț.

„După ce se va construi puțul de lansare, vor intra în subteran utilajele ‘cârtiță’. Este o lucrare inginerească extrem de complicată, cu multe provocări tehnice”, a declarat edilul.


📍 Unde vor merge „cârtițele”

Primăria precizează că tunelurile vor fi săpate până în zona Câmpului, conform traseului prevăzut în prima fază a proiectului. În paralel, se lucrează și la proiectarea celor șapte stații de metrou care vor fi realizate în această etapă.


🚧 Metroul din Cluj – un proiect ambițios

Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură urbană din România, estimat la peste 2 miliarde de euro, finanțat în parte din fonduri europene. Primele lucrări efective în teren – cum ar fi săpăturile tunelurilor – vor reprezenta un pas important pentru locuitorii orașului.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Cluj-Napoca introduce semaforizare inteligentă cu senzori și AI pentru fluidizarea traficului

Alex Campian

Published

on

Semaforizare inteligentă cu AI la Cluj pentru trafic fluid

Municipiul Cluj-Napoca face un pas important spre transformarea în „oraș inteligent”, prin implementarea unui sistem de semaforizare bazat pe Inteligență Artificială, parte din proiectul european ZERO-MOVE – Zero Emission Mobility Initiatives. Noul sistem va utiliza senzori, algoritmi avansați, tehnologie 5G și IoT, cu scopul de a monitoriza și optimiza traficul rutier în timp real.

Tehnologie de ultimă generație pentru mobilitate urbană sustenabilă

Cu un buget de aproape 300.000 de euro, finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, Clujul va instala sisteme inteligente de semaforizare în intersecții cheie și la intrările în oraș. Acestea vor culege date despre fluxul de trafic, viteza și tipul vehiculelor, transmițându-le în timp real către o rețea care va regla automat semafoarele pentru a reduce ambuteiajele și timpul petrecut în trafic.

Introducerea sistemului „Green Wave” pentru reducerea emisiilor

Una dintre componentele inovatoare este sistemul „green wave”, ce permite sincronizarea semafoarelor astfel încât șoferii să întâmpine mai puține opriri în trafic. Această abordare va duce la o reducere semnificativă a emisiilor poluante, contribuind la un aer mai curat și la o mobilitate urbană eficientă.

Cooperare internațională pentru orașe verzi

Cluj-Napoca derulează acest proiect în parteneriat cu orașele Pécs (Ungaria) și Velenje (Slovenia), în cadrul unei inițiative coordonate de Pécs, cu un buget total de 1,5 milioane de euro. Obiectivul: dezvoltarea unor modele replicabile de transport urban durabil la nivel european.

În Cluj, proiectul este susținut de Centrul de Inovare și Imaginație Civică, care va desfășura campanii de conștientizare, ateliere și consultări publice privind mobilitatea verde – promovând mersul pe jos, ciclismul și transportul public.

Un model pentru viitorul mobilității în Europa

ZERO-MOVE își propune să creeze o Coaliție pentru Mobilitate Durabilă și un Policy Lab pentru testarea și reglementarea politicilor de transport urban, inclusiv pentru transportul de marfă. Modelul dezvoltat va putea fi adaptat în alte orașe europene care urmăresc reducerea emisiilor și creșterea eficienței traficului.

Proiectul are o durată de 18 luni și va transforma Clujul într-un exemplu de mobilitate urbană modernă, sustenabilă și digitalizată, aliniat cu obiectivele climatice ale Uniunii Europene.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom