Connect with us

Actualitate

Un moment istoric pentru Cluj-Napoca: încep lucrările la Spitalul Regional de Urgență. Centura metropolitană are startul lucrărilor în teren tot aici, pe 24 mai!

Dani Muresan

Published

on

Astăzi a avut loc ceremonia de spargere a solului pentru Spitalul Regional de Urgență Cluj, care a însemnat începerea efectivă a lucrărilor la acest obiectiv. La eveniment au participat și președintele PNL, domnul Nicolae Ciucă, primarul Municipiului Cluj-Napoca, domnul Emil Boc, președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, președintele PNL Cluj, domnul europarlamentar Daniel Buda, secretarul general al Guvernului, domnul Mircea Abrudean, viceprimarul Municipiului Cluj-Napoca, domnul Dan Tarcea și primarul comunei Florești, domnul Bogdan Pivariu.

Ce se întâmplă astăzi la Cluj reprezintă un moment istoric nu doar pentru comunitatea noastră, ci și pentru întreaga Transilvanie. În egală măsură, demonstrează capacitatea noastră de a munci împreună: guvernare locală,universități, cetățeni și, nu în ultimul rând, forțe politice responsabile. Mă bucur că am putut fi, acum mulți ani, acela care a semnat Hotărârea de Guvern prin care acest teren de 7 hectare, din Florești, a fost dat pentru realizarea Spitalului Regional de Urgență. De asemenea, mă bucur că, în calitate de primar al Clujului, împreună cu colegii mei, am reușit să schimbăm proiectul metroului, cu aprobarea Guvernului și a Uniunii Europene, ca lucrările să înceapă de aici, din Florești, pentru a putea asigura un al treilea acces suplimentar la Spitalul Regional de Urgență.

Vinerea viitoare, în 24 mai, vom deschide lucrările la primul tronson al centurii metropolitane de la cluj, care are ca menire principală lărgirea de la patru la șase benzi a drumului Cluj-Florești pentru a asigura în primul rând accesul direct la Spitalul Regional de Urgență pentru ambulanțe, dar și pentru transportul public dedicat.

Avem în această zonă proiecte de peste 3 miliarde de euro în lucru. Aceste proiecte sunt meritul capacității noastre de a lucra împreună.
La Cluj am demonstrat că atunci când este vorba despre interesul public major ne dăm mâna. Doresc să mulțumesc și Universității de Medicină și Farmacie pentru că ne-a oferit motivul pentru care să realizăm acest spital: degeaba dorești, dacă nu nu ai și resursa umană capabilă să facă posibil un asemenea spital regional de urgență” a declarat primarul Municipiului Cluj-Napoca, domnul Emil Boc.

Cred că trebuie să vorbim puțin despre ce se întâmplă astăzi aici. S-a vorbit destul în toți acești ani. Este un proiect așteptat de foarte mulți ani. Este o responsabilitate a noastră, a tuturor, indiferent de formațiunea politică, să ne ocupăm de accesul la servicii medicale performante. Este un gest de recunoaștere față de truda medicilor și profesorilor din România. Clujul merită acest lucru cu prisosință. Nu de multe ori am auzit că cel mai bun medic din zonă este acceleratul de Cluj. Îi felicit pe toți cei care s-au implicat în acest proiect”, a declarat președintele PNL, fost premier al României, domnul Nicolae Ciucă.

O să vorbesc puțin pentru că eu sunt un om al faptelor. Aș spune că acest teren are o istorie lungă, poate chiar o telenovelă. Ani de zile ne-am chinuit să rezolvăm problema terenului. În 2018 am reușit să-l predăm Ministerului Sănătății. Acum este un nou început. Mă bucur că am ajuns aici. Le mulțumesc mai marilor de la București pentru că au înțeles că această colaboare între cele două partide responsabile este cheia în a reușit în multe proiecte regionale. Oamenii așteaptă de la noi fapte și lucruri concrete. Consiliul Județean va continua să se implice în infrastructura de la acest proiect”, a precizat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

Suntem la un moment istoric, debutul lucrărilor la Spitalul Regional de Urgență. Cu fiecare pas și fiecare etapă parcursă punem bazele pentru a edifica acest spital. Medicii noștri vor salva vieți aici. Spitalul Regional de Urgență înseamnă acces la servicii medicale de calitate și, cel mai important, înseamnă speranță. Vreau să vă asigur că primăria Florești este un partener de nădejde. Dumnezeu să ne binecuvânteze pe toți, să ne țină sănătoși și să implementăm cu succes acest proiect”, a declarat primarul comunei Florești, domnul Bogdan Pivariu.

Contractul, cu o valoare licitată de 52.277.047,79 lei (fără TVA), presupune lucrări de organizare de șantier, excavare grosieră a pământului, devierea rețelelor de utilități și amenajarea căilor temporare de acces precum și construcția unei incinte etanșe de pereți mulați și ziduri de sprijin din piloți forați.

La finalizare, Spitalul Regional de Urgență Cluj va avea o suprafață construită totală de 184.013 mp, din care 176.638 clădirea principală, structurată pe 8 niveluri S+P+5E+Eth, heliport. Suprafața terenului pe care va fi construit viitorul spital este de 143.064 mp.
Spitalul va avea o structură modernă, la standarde europene, din punct de vedere arhitectural, medical, al echipamentelor și a tehnologiei IT. În proiectul spitalului sunt prevăzute 22 săli de operație, 4 săli de nașteri și 849 de paturi (106 paturi vor fi pentru îngrijiri critice, inclusiv terapie internsivă, terapie intensivă de urgență și terapie intersivă de urgență și îngrijiri a arșilor).

Material comandat de Partidul Național Liberal Cluj, Cod Mandatar Financiar 21240015

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Atenție, șoferi! Parcarea din Piața Mihai Viteazul complet închisă

Alex Campian

Published

on

Reabilitare parcare Piața Mihai Viteazul Cluj-Napoca | Închidere temporară iunie–iulie 2025

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat că parcarea la sol din Piața Mihai Viteazul va intra într-un amplu proces de reabilitare. În cadrul lucrărilor va fi instalat un sistem modern de control al accesului, plată și monitorizare video.

Lucrările vor începe pe data de 3 iunie 2025 și vor dura până pe 14 iulie 2025, perioadă în care parcarea va fi complet închisă.

„Parcarea din Piața Mihai Viteazul va intra într-un proces de reabilitare. Vor fi implementate soluții moderne pentru acces, plată și supraveghere video. Pentru finalizarea acestor lucrări, este necesară închiderea temporară a parcării între 03.06.2025 și 14.07.2025”, au transmis reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom