Connect with us

Actualitate

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Dani Muresan

Published

on

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație și o gestionare eficientă a rețelelor termice ale orașului. În dispeceratul modernizat al companiei, echipele de intervenție monitorizează non-stop parametrii centralelor și ai punctelor termice, asigurând astfel o furnizare constantă și sigură de căldură și apă caldă pentru locuitorii Clujului.

Tehnologia SCADA: Monitorizare în timp real și intervenții rapide

Sistemul SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition) implementat în cadrul Termoficare Napoca permite monitorizarea continuă a tuturor echipamentelor și centralelor termice din oraș. Prin acest sistem, toate datele sunt colectate automat și transmise în timp real printr-o rețea securizată către dispecerat. Aceste informații includ valori critice, cum ar fi presiunea, temperatura și starea echipamentelor, asigurând că orice fluctuație este depistată imediat, iar echipele pot interveni rapid pentru a preveni avarii majore.

În plus, dispecerii au capacitatea de a controla și ajusta de la distanță echipamentele, optimizând funcționarea centralelor și reducând pierderile energetice. Automatizarea proceselor, posibilă datorită tehnologiei moderne, permite o gestionare eficientă a fluxurilor de energie și o reacție imediată în caz de disfuncționalități.

Modernizarea rețelei de termoficare: Investiții în digitalizare și sustenabilitate

Termoficare Napoca, în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca, a inaugurat recent primul parc fotovoltaic al societății, amplasat pe strada Plevnei. Acest proiect are ca scop reducerea consumului de electricitate din surse convenționale, scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și optimizarea proceselor prin utilizarea energiei solare.

Prin această inițiativă, compania devine un „prosumator”, adică un producător și consumator de energie în același timp. Energia produsă de parcul fotovoltaic este utilizată direct în procesele de funcționare ale sistemului de termoficare, contribuind semnificativ la sustenabilitatea și eficiența operațiunilor.


Eficiență economică și confort pentru clujeni

Datorită acestor îmbunătățiri, clujenii beneficiază de un sistem de termoficare sigur, eficient și capabil să reacționeze rapid la orice problemă. Automatizarea și digitalizarea nu doar că reduc costurile de operare și pierderile de energie, dar asigură și o furnizare continuă, minimizând riscul de întreruperi neprevăzute.

Ne asigurăm că parametrii centralelor sunt în limitele optime 24 de ore din 24. Astfel, suntem pregătiți să intervenim rapid și eficient pentru a menține confortul  Clujenilor”, a declarat un reprezentant al Termoficare Napoca.

Perspective pentru viitor

Termoficare Napoca continuă să investească în modernizarea și extinderea rețelei sale, având ca obiectiv pe termen lung reducerea emisiilor și creșterea eficienței energetice. Termoficare Napoca își propune să transforme întreg sistemul de termoficare într-un model de eficiență și sustenabilitate, asigurând un climat confortabil pentru toți clujenii, indiferent de sezon.

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Atenție, șoferi! Parcarea din Piața Mihai Viteazul complet închisă

Alex Campian

Published

on

Reabilitare parcare Piața Mihai Viteazul Cluj-Napoca | Închidere temporară iunie–iulie 2025

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat că parcarea la sol din Piața Mihai Viteazul va intra într-un amplu proces de reabilitare. În cadrul lucrărilor va fi instalat un sistem modern de control al accesului, plată și monitorizare video.

Lucrările vor începe pe data de 3 iunie 2025 și vor dura până pe 14 iulie 2025, perioadă în care parcarea va fi complet închisă.

„Parcarea din Piața Mihai Viteazul va intra într-un proces de reabilitare. Vor fi implementate soluții moderne pentru acces, plată și supraveghere video. Pentru finalizarea acestor lucrări, este necesară închiderea temporară a parcării între 03.06.2025 și 14.07.2025”, au transmis reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom