Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Alex Campian

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Prin judet

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Diana Petrescu

Published

on

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă între 20-23 mai 2025

Compania de Apă Someș S.A. a început pregătirile pentru intervenția programată pe conducta de aducțiune DN 600 Cluj–Gherla–Dej, care va avea loc în perioada 20–23 mai 2025. Lucrările implică spargerea plăcii de beton care acoperă vechile vane de manevră.

📢 Recomandare pentru clienți:
Compania îndeamnă consumatorii să își asigure rezerve suficiente de apă pentru perioada întreruperii. După reluarea furnizării, este posibil ca apa să fie tulbure temporar – se recomandă lăsarea robinetelor deschise până la limpezire. Aceste turbidități nu afectează potabilitatea apei.

📲 Clienții pot primi notificări prin SMS despre întreruperile programate, dacă transmit un număr de telefon mobil pe adresa cassa@casomes.ro.


📍 Zone afectate din municipiul Cluj-Napoca:

🔹 Presiune scăzută a apei (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Cartiere și străzi din Someșeni, Iris, Borhanci și altele, inclusiv:
Traian Vuia, Calea Someșeni, Rodnei, Morii, Fanului, Cornului, Barbu Lăutaru, Ioan Goia, Rozelor, Ghimeșului, Valea Fânațelor, Barcă I-III, Lucernei, Vidrei, și multe altele.

🔹 Furnizare oprită complet (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Zone precum Doinei, Codrului, Breaza, Valea Chintăului, Terra Gardens, B-dul Muncii, străzile cu nume de compozitori (Chopin, Vivaldi, Strauss, etc.), Pădurii, Liliacului, Oașului, Ciucea, Vultureni, și multe altele.


🏘️ Comuna Chinteni:

🔻 Fără apă (20–23 mai):
Pădureni, Satu Lung, Feiurdeni (până la ora 6:00, 23 mai)
Chinteni, Dăușu, Măcicașu, Sânmărtin, Vechea (până la ora 23:00, 23 mai)


🌐 Localități rurale (Sucursala Cluj):

🔻 Fără apă (20 mai, ora 8:00 – 23 mai, ora 20:00):
Aproape 70 de localități, inclusiv: Apahida, Sânnicoară, Dezmir, Cojocna, Căianu Mic, Suatu, Frata, Geaca, Mociu, Jucu, Borșa, Bontida, Iclod, Iclozel, Cornesti, Tioltiur, Ghirolt, etc.


📍 Municipiul Gherla și localități din zonă:

🔻 Gherla:
Fără apă din 21 mai, ora 00:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Gherla):
Fizeșu Gherlii, Nicula, Mintiu Gherlii, Sucutard, Țaga, Sic, Hasdate, Buza, Coasta, Sanmărtin, și altele – cu diferite intervale de întrerupere între 20–23 mai.


📍 Municipiul Dej și zonele limitrofe:

🔻 Dej:
Fără apă din 21 mai, ora 8:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Dej):
Cășeiu, Rugășești, Vad, Cuzdrioara, Mica, Recea Cristur, Chiuiești, Nima, Nireș, Muncel, Boian, Elciu, și alte zeci de sate și cătune – afectate între 20–23 mai, în funcție de zonă.


📩 Pentru notificări în timp real, trimiteți numărul de telefon mobil la: cassa@casomes.ro

💧 Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să luați toate măsurile necesare pentru a trece cu bine peste această întrerupere majoră!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Maria Costea

Published

on

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat

Magie, eleganță și emoții puternice la Cluj-Napoca! Absolvenții claselor a XII-a de la Colegiul Național Unitarian „János Zsigmond” au spus „adio” liceului într-un mod spectaculos: cu un bal de absolvire demn de poveștile regale! 👑

Evenimentul, devenit o adevărată tradiție a colegiului, a avut loc chiar în curtea liceului, transformată pentru o seară într-un cadru de vis. Decorurile rafinate, luminile calde și ținutele impecabile ale absolvenților au creat o atmosferă de basm.

💃 Cu emoțiile la cote maxime, tinerii au dansat valsuri vieneze, în aplauzele părinților, profesorilor și colegilor. Fiecare pas a fost încărcat de semnificație, marcând sfârșitul unei etape și începutul unei aventuri noi în viață.

❤️ Seara a fost nu doar un spectacol vizual, ci și un moment de reflecție și recunoștință — pentru anii petrecuți împreună, pentru lecțiile învățate și prieteniile legate.

📸 Imaginile care surprind eleganța și emoția serii au fost realizate de Varró-Bodoczi Zoltán.

Un bal ca-n povești, pentru niște tineri care au scris deja un capitol memorabil în povestea vieții lor! ✨

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

❗Stația Sigismund Toduță va fi relocată temporar

Alex Campian

Published

on

Compania de Transport Public anunță că stația Sigismund Toduță, aferentă liniei 30 de autobuze, va fi suspendată temporar începând cu data de 20 mai 2025, ca urmare a unor lucrări edilitare desfășurate de Nord Conforest SA în zona Piața 14 Iulie.

Intervențiile presupun închiderea circulației auto pe latura sudică și estică a pieței, iar lucrările vor avea loc în perioada 20.05 – 30.06.2025.

Pe durata acestora, stația va fi relocată provizoriu pe latura vestică a Pieței 14 Iulie, pentru a asigura continuitatea serviciului de transport.

📍 Noua locație este semnalizată corespunzător, iar pasagerii sunt rugați să urmărească indicațiile de la fața locului.

“👉 Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente și vă mulțumim pentru înțelegere! CTP”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite