Connect with us

Prin Oras

13 lucruri FASCINANTE despre Cluj-Napoca.

Calin Roman

Published

on

Din ce în ce mai mulți străini se arată interesați de Cluj, atât din punct de vedere istoric, cât și cultural sau datorită evenimentelor care adună anual sute de mii de turiști.

Site-ul theculturetrip.ro a găsit și a expus 13 motive pentru care Clujul este fascinant.

„Nu atât de cunoscut ca municipiul București, Cluj-Napoca este o cutie plină de comori în România, care și-a câștigat locul ca un centru economic, cultural și al inovației, atât la nivel național, cât și internațional. Azi, Cluj este unul dintre cele mai efervescente orașe europene, cu un mediu multicultural care atrage atât turiști, cât și emigranți. De ce este Clujul atât de captivant? Aici sunt câteva motive”, este începutul articolului.CLUJ-NAPOCA ARE O VECHIME DE 2.000 DE ANI

Cuvântul „Napoca” din denumirea orașului a fost numele citadelei romane construite pe teritoriul municipiului în urmă cu mai bine de 2.000 de ani. După ce au luptat cu dacii și au cucerit teritoriul regatului lor, romanii s-au așezat și au construit o citadelă în locul în care acum este centrul orașului. In secolele 1 și 2, Napoca a fost capitala noii provincii romane și unul dintre cele mai importante orașe din estul Imperiului Roman.UN ORAȘ CU TREI NUME

Cu toate că numele orașului este Cluj-Napoca, localnicii îi spun simplu ”Cluj”. Dar dacă privim plăcuțele de la intrare, trei nume vor fi dezvăluite: Cluj, Jolozsvar și Klausenburg. Kolozvar este versiunea în limba maghiară, în timp ce Klausenburg este varianta nemțească.

Cluj nu este denumit „Inima Transilvania” datorită poziției sale geografice, ci pentru rolul în dezvoltarea istorică și economică a regiunii. În secolul 18 și începutul secolului 19, când Transilvania făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, Clujul era capitala provinciei imperiului, un titlu neoficial pe care orașul în deține și în ziua de azi.

CAPITALA TINERETULUI

În anul 2015, Cluj a fost Capitala Europeană a Tineretului. Mai multe manifestații și evenimente au fost organizate de-a lungul anului, inclusiv prima ediție a festivalului UNTOLD, care a pus orașul pe harta tineretului. Fiind și al doilea centru universitar din țară, Clujul nu încetează să surprindă.

CLUJ ARE O STRADĂ PLINĂ DE BARURI

O treime din populația Clujului este formată de studenți proveniți din toată țara și Europa, atrași de studiul variat, de vivacitatea orașului și de toate oportunitățile pe care le oferă. Locul lor preferat în oraș este strada Piezisa, un drum plin de baruri unde puteți savura o băutură mult mai puțin decât în ​​centrul orașului.

ORAȘUL ARTISTIC AL VIITORULUI

Cluj a fost inclus pe lista internațională orașelor artistice al viitorului.

PREMIERĂ MONDIALĂ ÎN CLUJ

Aici se găsește prima cafenea cu design kinetic steampunk cu un design unic în lume.

CLUJ ARE PROPRIUL SĂU PREPARAT LOCAL

Dacă întrebi localnicii ce mâncare tradițională ar recomanda, primul răspuns va fi Varză a la Cluj.

PRAF DE MUMIE ȘI AFRODISIACE VECHI DE SECOLE

Dacă ești student la medicină sau doar pasionat de remedii vechi, este un loc pe care nu trebuie să îl ratezi: Muzeul Farmaciei, care îi introduce pe vizitatori în lumea leacurilor din secolul 16 până în secolul 19, când praful de mumie era una dintre principalele tratamente pentru boli. De asemenea, poți învăța cum se prepara elixirul dragostei.

CEL MAI PRIETENOS ORAȘ DIN EUROPA

Un sondaj al Comisiei Europene privind prezența străinilor și dacă este bun pentru oraș, a clasat Cluj printre primii participanți. Clujul a înregistrat cea mai mare rată de acord cu 91% dintre localnicii săi având o perspectivă pozitivă asupra străinilor care vin sau locuiesc în oraș.

CEL MAI CURAT AER DIN EUROPA

Cluj a ocupat primul loc în rândul a 100 de orașe mai mari din Uniunea Europeană în ceea ce privește calitatea aerului. Conform cercetărilor publicate de revista franceză We Demain în 2014, Cluj-Napoca și Edinburgh sunt singurele două orașe mari în care numărul mediu de zile de poluare a aerului care depășește nivelurile normale este zero.

UN CLUSTER IT INOVATIV

Cu mai mulți ingineri IT pe cap de locuitor decât SUA, China, India sau Rusia, România se dezvoltă într-o destinație foarte atractivă pentru companiile IT. Cluj IT a fost infiintata in 2012, o companie bazata pe cluster creata ca o retea de companii IT si organizatii conexe. Scopul lor este creșterea competitivității și a creșterii în cazul serviciilor IT și al produselor utilizând produse și produse inovatoare.

CEA MAI MARE SALĂ POLIVALENTĂ DIN SUD-ESTUL EUROPEI

Deschisă în 2014, Sala Polivalentă este cea mai mare și mai modernă de acest gen din sud-estul Europei. Poate găzdui mai mult de 7.000 de persoane pentru evenimente sportive și aproximativ 10.000 pentru un concert. De la deschidere, James Blunt, Julio Iglesias, Eros Ramazzotti, Lara Fabian și Moderne au susținut concerte în Sala Polivalentă.

source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Etapă importantă pentru metroul din Cluj: Mașinile de forat au trecut testele și urmează să fie livrate la Cluj – Video

Diana Petrescu

Published

on

Sursa: LinkedIn / Gülermak Heavy Industries Construction & Contracting Co. Inc

Compania turcească Gulermak, câștigătoarea licitației pentru construirea metroului din Cluj, a publicat recent pe LinkedIn un videoclip în care prezintă mașinile de forat tuneluri (TBM – Tunnel Boring Machines) pe care le va folosi pentru acest proiect ambițios.

Compania Gulermak, în calitate de Antreprenor, declarăm faptul că ne continuăm proiectele fără a încetini. Testele de recepție în fabrică a două tuneluri tip EPM (Earth Pressure Balance) achiziționate pentru proiectul Metrou România – Cluj au fost finalizate cu succes în perioada 26 august – 02 septembrie”, se arată în comunicatul postat de companie.

Ce sunt TBM-urile?

TBM-urile, sau mașinile de forat tuneluri, sunt utilaje de mare capacitate, utilizate pentru săparea tunelurilor subterane. Aceste echipamente sunt esențiale pentru construirea tunelurilor destinate transportului rutier, feroviar, metroului sau pentru rețelele de apă și canalizare. În cazul metroului din Cluj, TBM-urile vor fi folosite pentru a săpa tunelurile pe care vor circula trenurile subterane.

Emil Boc: „Metroul din Cluj se face!”

Primarul Emil Boc a confirmat recent că proiectul metroului din Cluj continuă indiferent de provocările legate de sursele de finanțare, fie că este vorba despre Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fie alte fonduri europene. În cadrul unei intervenții radio, Boc a subliniat că discuțiile dintre Guvernul României și Comisia Europeană privind fondurile PNRR sunt de ordin tehnic și nu afectează implementarea proiectului la nivel local.

Numai cine nu muncește nu are greutăți în implementarea proiectelor. Dar atunci când ai determinare și știi ce ai de făcut, în mod evident lucrurile merg mai departe”, a declarat primarul, asigurând că acest proiect este tratat de autoritățile române drept unul de interes național.

Facebook Comments Box

Continue Reading

Prin Oras

IULIUS prezintă RIVUS, proiectul de reconversie urbană la Cluj-Napoca: o fostă platformă industrială transformată în spațiu comunitar cu concepte inovatoare de cultură, timp liber și shopping.

Alex Campian

Published

on

Grupul IULIUS lansează RIVUS, cel mai recent proiect de reconversie și regenerare urbană din Cluj-Napoca, aprobat recent de Consiliul Local prin Planul Urbanistic Zonal. Numele RIVUS, derivat din latină și semnificând „râu”, subliniază legătura cu râul Someș. Proiectul transformă 14 hectare de fostă platformă industrială într-un spațiu multifuncțional, oferind comunității acces interactiv la râul Someș. Conceptul arhitectural pune accent pe valorificarea râului, cu un design fluid, elemente naturale și principii de sustenabilitate. Investiția, estimată la peste jumătate de miliard de euro de către IULIUS și Atterbury Europe, va include retail, birouri, cultură, entertainment și un parc, totalizând o suprafață închiriabilă de 165.000 mp. Află mai multe despre acest proiect amplu de reconversie urbană pe www.rivus.ro și pe rețelele de socializare: www.instagram.com/rivuscluj_ și www.facebook.com/rivuscluj.

Conceptul proiectului RIVUS, realizat de renumita firmă de arhitectură olandeză UNStudio, recunoscută la nivel global, reflectă dorințele și nevoile comunității locale. Astfel, RIVUS va integra:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 145.000 mp (integrând atât mall-ul – 120.000 mp, cât și facilitățile de retail complementare), într-un concept mixed-use care completează experiența de shopping cu servicii și facilități publice și de timp liber
  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere regionale și naționale
  • Peste 30 de restaurante-concept și cafenele cu orientare spre râul Someș
  • Fresh Market pentru producătorii autohtoni
  • Un nou parc și spații verzi amenajate de peste 52.000 mp
  • Grădină japoneză pe acoperiș
  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale și office
  • Centru de live arts și sală de spectacole
  • Concepte de entertainment în premieră regională, pentru toate vârstele
  • Cele mai noi tehnologii cinematografice, pentru prima dată în Transilvania, și open air cinema
  • Spații de birouri premium și green – 15.000 mp GLA
  • Investiții în conectivitate și mobilitate alternativă

„RIVUS simbolizează fluxul constant de viață, energie și dezvoltare, elemente care alcătuiesc fundamentul proiectului nostru, care pune accent pe armonia dintre spațiul construit și cel natural, creând astfel simbioza ideală. Propunerea noastră pentru fosta platformă Carbochim are o componentă naturală pronunțată, care constă în amenajarea malurilor râului Someș, întregirea culoarului verde-albastru din zona de nord a orașului și crearea de la zero a unei grădini urbane spectaculoase, care se va întinde pe o treime din suprafața întregului proiect. RIVUS exprimă perfect viziunea noastră și avem convingerea că va deveni, într-un mod natural, nu doar o destinație favorită, ci și un nou reper al Clujului modern, vibrant, sustenabil. Proiectul RIVUS a demarat prin relocarea și retehnologizarea fabricii Carbochim, care acum se află pe o traiectorie nouă, cu perspective de dezvoltare. În prezent, pregătim terenul pentru noul proiect, prin dezmembrarea fostelor hale și ne bucurăm că am înaintat în procesul de autorizare”, a spus Sorin Guttman, Manager RIVUS.

RIVUS Cluj-Napoca va fi primul proiect realizat de UNStudio în România, marcând o premieră pentru celebrul birou de arhitectură olandez în țara noastră.

Proiectul RIVUS aduce în premieră în România arhitecții renumiți de la UNStudio, cunoscuți pentru portofoliul lor impresionant, care include proiecte emblematice precum Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Lyric Theatre Complex din Hong Kong, metroul din Doha și Podul Erasmus din Rotterdam.

Conceptul arhitectural al RIVUS pune accent pe valorificarea râului Someș, vizând crearea unei legături între noua dezvoltare, oraș și malul râului, care este în prezent inaccesibil. Designul este inspirat de fluiditatea și caracterul natural al râului, imaginat ca un joc de picături concentrice în apă, traduse în proiect sub forma unor piațete publice cu lumină și vegetație, atât în spațiile interioare, cât și în cele exterioare, cum ar fi grădinile. Liniile fluide ale râului sunt reflectate și în fațada exterioară a clădirilor, în timp ce materialele naturale, precum lemnul și piatra, au fost alese pentru a asigura o integrare armonioasă a vegetației, creând un echilibru estetic și funcțional între interior și exterior.

Suntem foarte conștienți de potențialul pe care regenerarea urbană îl are pentru orașe. În acest sens, este esențial să căutăm noi modalități de reamenajare a zonelor urbane existente, în așa fel încât să poată oferi ceva înapoi orașului ca întreg, să reactiveze și să însuflețească spațiile și zonele care s-au perimat de-a lungul anilor. Proiectarea pentru consolidarea și susținerea comunităților înseamnă să creezi locuri care aduc oamenii laolaltă”, a declarat Ben van Berkel, fondator și arhitect principal UNStudio.

„Sunt foarte mândru că avem ocazia să realizăm la Cluj primul nostru proiect din România. Este foarte interesant să vedem că putem conecta această veche zonă industrială la Parcul Armătura, amenajat recent. Dorim să aducem și oamenii din zona Carbochim înapoi spre apă, pentru a continua centura verde de-a lungul râului”, a spus Arjan Dingsté, Director și Senior Architect UNStudio.

RIVUS va deveni cea mai mare destinație de entertainment și shopping din România, oferind o combinație unică de concepte culturale, opțiuni de petrecere a timpului liber și branduri în premieră națională. Această dezvoltare multifuncțională va aduce un mix inovator de experiențe pentru comunitate, consolidându-se ca un punct de atracție major în peisajul urban din Cluj-Napoca.

RIVUS se conturează ca cel mai amplu lifestyle center din România, devenind un epicentru al entertainmentului și shoppingului din țară. În RIVUS Mall, vizitatorii vor găsi branduri internaționale mult așteptate și magazine reprezentative pentru marii retaileri din diverse segmente precum home&deco, health&sports, fashion și divertisment. De asemenea, proiectul pune un accent deosebit pe susținerea producătorilor și antreprenorilor locali, creând un spațiu în care fiecare membru al comunității se va regăsi. Cu funcțiuni dedicate familiilor și o ofertă extinsă de peste 400 de magazine, RIVUS va deveni principala destinație pentru modă, lifestyle și entertainment.

RIVUS aduce în premieră națională soluții inovatoare de petrecere a timpului liber, inclusiv prima sală de spectacole integrată într-un centru comercial și un centru de arte performative, RIVUS Live Arts, care va fi gestionat în parteneriat cu mediul cultural clujean și amplasat în fosta hală cu arcade a Carbochim. Clădirea administrativă din cărămidă roșie a fostului sit industrial va fi, de asemenea, păstrată și transformată în RIVUS Hub, un spațiu dedicat birourilor și serviciilor.

Proiectul pune un accent special pe familii, incluzând spații de joacă, concepte de divertisment în premieră națională, tehnologii cinematografice avansate, cinema în aer liber, concepte educaționale, facilități pentru sport și wellness, și un hub medical ce va acoperi multiple discipline.

RIVUS va deveni, de asemenea, o platformă de promovare a producătorilor locali și un punct de întâlnire al gastronomiei și atmosferei vibrante, prin includerea unui concept Fresh Market și a 30 de locații-concept, restaurante și cafenele tematice, toate cu terase amplasate în noua grădină creată de la zero.

Pe lângă componentele de retail și entertainment, dezvoltarea include și aproximativ 15.000 mp de spații office premium, care vor sprijini extinderea companiilor multinaționale la nivel local, oferind oportunități de creștere profesională și contribuind la consolidarea economică a regiunii.

RIVUS Garden contribuie la crearea unei conexiuni verzi de 14 hectare în nordul Clujului

RIVUS Garden va reprezenta ancora verde a proiectului, aducând în inima orașului un parc de 52.000 mp, realizat în colaborare cu peisagiști locali și internaționali. Acest parc se va adăuga la spațiile verzi deja modernizate din proximitate, cum sunt parcurile Armătura și Feroviarilor, creând o rețea verde care va contura râul Someș cu aproximativ 14 hectare de spații amenajate pentru promenadă și recreere.

În RIVUS Garden, vizitatorii vor putea admira peste 700 de arbori maturi, cu vârste de până la 60 de ani și înălțimi de până la 13 metri, inclusiv copaci recuperați de pe fosta platformă industrială, alături de peste 100.000 de plante decorative de diverse dimensiuni. Clădirea principală de retail va fi prevăzută cu fațade înierbate și un acoperiș verde, care va integra, de asemenea, o grădină japoneză, contribuind la un peisaj armonios și sustenabil.

Continuând tradiția proiectelor similare dezvoltate la Iași și Timișoara, IULIUS acordă o atenție deosebită conectivității urbane. În parteneriat cu Municipalitatea, compania și-a asumat investiții semnificative în infrastructura orașului, incluzând construcția unui nou pod rutier peste Someș, două poduri pietonale, modernizarea unor străzi din apropiere și implementarea de soluții pentru sistematizarea traficului. De asemenea, proiectul va sprijini mobilitatea urbană prin amenajarea unei infrastructuri velo, aliniate la strategia autorităților locale.

RIVUS va beneficia de aproximativ 4.800 de locuri de parcare, atât subterane, cât și supraterane, dintre care 900 vor fi echipate cu stații de încărcare pentru mașini electrice, și de 2.500 de spații pentru parcarea bicicletelor, facilitând astfel accesul eco-friendly.

Investiția va fi realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe și se află în faza de obținere a autorizației de construire. Prima etapă a lucrărilor, care implică dezmembrarea fostelor hale industriale, este aproape finalizată, aceasta desfășurându-se independent de procesul de avizare și autorizare a noului proiect.

 

Despre IULIUS

Compania IULIUS este dezvoltator și operator real estate specializat în proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 25 de ani. Portofoliul său include peste 310.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), rețeaua națională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava) și proiectele Family Market din Iași (Miroslava și Bucium). Centrele comerciale sunt lidere de piață la nivel regional și înregistrează anual peste 70 de milioane de vizite. Compania IULIUS deţine şi 15 clădiri de birouri, la Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara, cu o suprafață totală de peste 242.000 mp, în care sunt prezente peste 80 de companii și unde lucrează peste 27.000 de angajați.

www.rivus.ro

Facebook Comments Box

Continue Reading

Orasul Tau

Cel mai cunoscut Youtuber de travel din România, impresionat de Cluj-Napoca: “New York-ul din Ardeal, orașul de 5 stele cu cei mai faini români” – Video

Maria Costea

Published

on

Sursa: YouTube/BackPackYourLife

Cătălin Stănciulescu, cunoscut sub numele de BackPackYourLife, și cel mai popular Youtuber de travel din România, a făcut recent o vizită la Cluj-Napoca, stârnind un val de entuziasm în rândul fanilor săi. Cu peste 600.000 de abonați pe canalul său, Cătălin și-a împărtășit impresiile despre oraș într-un nou videoclip intitulat sugestiv: “Cluju-i fruncea! Șocat de New York-ul din Ardeal, orașul de 5 stele cu cei mai faini români”.

Youtuber-ul a organizat o întâlnire cu fanii în Piața Unirii, una dintre cele mai emblematice locații din inima orașului. În videoclipul său, Cătălin a descris cu entuziasm experiența sa la Cluj, fiind surprins de frumusețea și eleganța orașului:

Sunt clădiri pe care le vezi dinafară și, evident, sunt clădiri istorice și intri și nu te aștepți la ce o să vezi. M-au fascinat acest tip de clădiri. Aici totul este curat și luminos. Aveți un oraș frumos. Mă șochează cât de frumos este centrul și cât de minunate sunt luminile. Aici sunt foarte mișto și taximetriștii.

Comentariile sale pline de apreciere la adresa orașului au captat atenția fanilor, dar și a locuitorilor din Cluj-Napoca. Cu referințe la arhitectura impresionantă și atmosfera vibrantă a orașului, Cătălin a subliniat cât de mult îl impresionează “New York-ul din Ardeal“, făcând aluzie la energia și dinamismul capitalei Transilvaniei.

Cluj-Napoca se bucură de o reputație excelentă în rândul turiștilor, iar recenziile pozitive ale unor influenceri precum BackPackYourLife contribuie la consolidarea imaginii orașului ca destinație de top în România.

 

Facebook Comments Box

Continue Reading

Cele mai citite