Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Alex Campian

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

FOTO – Gest controversat la Târgul de Crăciun din Cluj: Tânăr fotografiat pe statuia lui Matei Corvin

Stefania Heinz

Published

on

Gest controversat la Târgul de Crăciun din Cluj: Tânăr urcat pe statuia lui Matei Corvin pentru o vedere mai bună la concert

Un tânăr a atras atenția publicului din Piața Unirii după ce s-a urcat pe statuia lui Matei Corvin pentru a avea o vizibilitate mai bună la concertul susținut de Zdob și Zdub.

Un martor a declarat pentru Clujenii.ro că tânărul “s-a urcat cu tupeu” pe monument, ignorând normele de conduită publică.

Acest gest este ilegal conform legislației locale și poate atrage sancțiuni din partea poliției locale. Însă, din cauza aglomerației și haosului din timpul evenimentului, incidentul nu a fost gestionat imediat.

Evenimente de acest gen ridică întrebări despre respectul pentru patrimoniul cultural și necesitatea unei supravegheri mai stricte în cadrul evenimentelor publice aglomerate.

Sursa foto: Clujenii.ro

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Accident grav pe strada Câmpului din Cluj-Napoca

Tudor Calinescu

Published

on

Un accident rutier a avut loc joi dimineața pe strada Câmpului, implicând două autoturisme și cauzând rănirea a trei persoane. Conform primelor informații, coliziunea s-a produs din cauza neacordării de prioritate la o intersecție aglomerată. Autoritățile au intervenit rapid la fața locului, iar traficul a fost restricționat temporar pentru efectuarea cercetărilor.

Foto: Levi Zsido Facebook

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca a atins pragul de 3 milioane de pasageri în 2024

Stefania Heinz

Published

on

Cluj-Napoca, 28 noiembrie 2024 – Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca a marcat astăzi o realizare semnificativă, înregistrând 3 milioane de pasageri în anul 2024. Acest prag demonstrează dezvoltarea continuă a aeroportului și importanța sa ca hub de transport aerian în România și Europa de Est.

Un moment simbolic pentru aviația regională

Pasagerul cu numărul 3 milioane a fost întâmpinat festiv de către conducerea aeroportului, reprezentanți ai companiilor aeriene și oficialități locale. Momentul a fost sărbătorit cu un eveniment special organizat în terminalul principal, în prezența presei și a angajaților aeroportului.

Directorul general al Aeroportului Internațional Avram Iancu, David Ciceo, a declarat:
„Această realizare este un simbol al creșterii constante pe care aeroportul nostru o înregistrează. Este rezultatul colaborării eficiente dintre aeroport, autorități și companiile aeriene care operează aici. Continuăm să investim în infrastructură și servicii pentru a oferi pasagerilor noștri o experiență de călătorie de calitate.”

Destinații atractive și trafic în creștere

În 2024, aeroportul clujean a oferit zboruri directe către peste 50 de destinații internaționale și interne, atrăgând astfel un număr tot mai mare de pasageri. Cele mai populare destinații au fost Londra, Milano, și Munchen, iar traficul de vacanță spre destinații turistice precum Grecia și Turcia a cunoscut o creștere semnificativă.

Planuri de dezvoltare

Pentru a face față creșterii traficului, Aeroportul Internațional Avram Iancu continuă implementarea unui amplu proiect de modernizare. Acesta include extinderea terminalului de pasageri, îmbunătățirea infrastructurii de piste și crearea unor facilități eco-friendly, adaptate standardelor internaționale.

Un hub strategic pentru România și Europa de Est

Aeroportul din Cluj-Napoca este al doilea cel mai aglomerat din România, după Aeroportul Henri Coandă din București. Pragul de 3 milioane de pasageri consolidează poziția sa de centru strategic pentru mobilitatea aeriană în regiune și contribuie la dezvoltarea economică a Transilvaniei.

Anul 2024 marchează un moment important în istoria Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca. Performanța de a atinge 3 milioane de pasageri confirmă succesul aeroportului ca lider regional și promite o dezvoltare continuă în anii ce urmează.

Foto: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite