Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Alex Campian

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Emil Boc, mesaj fără precedent înainte de alegeri: „Să nu mă trimiteți la Putin după bani!”

Stefania Heinz

Published

on

Sursa: Facebook/EmilBoc

Contract de 1,1 miliarde € semnat pentru Centura Metropolitană. Boc: UE ne dă, Rusia ne-a luat!”

Primarul Emil Boc a lansat un apel exploziv către clujeni cu doar câteva zile înainte de alegeri, într-un mesaj video care a făcut deja valuri pe rețelele sociale. Acesta a anunțat semnarea contractului pentru Centura Metropolitană a Clujului, un proiect uriaș de infrastructură, în valoare de peste 1,1 miliarde de euro, bani proveniți din fonduri europene.

Dragi clujeni, luni am semnat la București contractul pentru realizarea centurii metropolitane a Clujului! Asta ne va ajuta scăpăm de aglomerația infernală din trafic”, a declarat Boc, având în fundal chiar clădirea Comisiei Europene.

Dar avertismentul său a venit cu o turnură neașteptată și un umor tăios:

nu trimiteți la Putin la Moscova îmi dea bani de centură, nu duc. Și dacă m-duce, tot nu mi-ar da, n-are. Și chiar de ar avea, nu ne-ar da. ei sunt obișnuiți ia, nu dea. Ne-au luat Basarabia, ne-au luat tezaurul. Acum vor Ucraina. Mâine, cine știe ce mai vor!

Primarul a comparat direct atitudinea Uniunii Europene cu cea a Rusiei, subliniind beneficiile apartenenței României la familia europeană:

UE te primește în casă și te omenesc cu fonduri europene. Rusia ne-a dat cincizeci de ani de comunism.

Mesajul lui Boc este clar: fiecare vot contează, iar miza este una reală – continuarea proiectelor de dezvoltare cu bani europeni.

Într-un ton personal, dar și strategic, Boc a încheiat cu o notă care îmbină tradiția cu ironia:

Unii înjură, alții zâmbiți. Eu spun ce mi-a zis mama: nu ziceți nu v-am spus. E serioasă treaba. Dumnezeu dea gândul cel bun!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Pe podium la 75 de ani! Vasile Șerban, exemplul viu că vârsta e doar un număr

Stefania Heinz

Published

on

Performanță extraordinară pentru România la Campionatul European de culturism și fitness: Vasile Șerban, în vârstă de 75 de ani, a urcat din nou pe podium, câștigând medalia de bronz într-o competiție extrem de disputată.

Anunțul a fost făcut de Gabriel Toncean, președintele Federației Române de Culturism și Fitness (FRCF), care a transmis un mesaj emoționant:

„Așa cum am promis de ceva timp, la 75 de ani (!!), nea Vasile Șerban a urcat din nou pe podiumul Campionatului European. Cu o formă fizică de invidiat și o determinare de fier, a demonstrat că pasiunea și munca nu au termen de expirare.”

Cu o carieră remarcabilă și o voință rar întâlnită, Vasile Șerban este dovada vie că limitele sunt doar mentale. În ciuda vârstei, se antrenează zilnic, urmează o disciplină strictă și continuă să inspire generații întregi de sportivi.

Reușita sa este nu doar o victorie personală, ci și un semnal clar că performanța nu ține cont de vârstă, ci de dedicare, curaj și perseverență.

Federația Română de Culturism și Fitness îl consideră un adevărat simbol al longevității active și al spiritului de competiție pur.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Bătrân de 70 de ani, lovit de o basculantă în Cluj-Napoca. A fost transportat de urgență la spital

Alex Campian

Published

on

Un accident rutier a avut loc astăzi în Cluj-Napoca, unde un bărbat în vârstă de 70 de ani a fost lovit de o basculantă. Incidentul s-a petrecut în cursul zilei, în zona [poți adăuga zona dacă e cunoscută].

Potrivit primelor informații, victima traversa strada în momentul impactului. La fața locului au intervenit de urgență echipaje de poliție și o ambulanță.

Bărbatul a fost preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri. Starea sa de sănătate urmează să fie evaluată de medici.

Polițiștii au demarat o anchetă pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs accidentul. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite