Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Alex Campian

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

Stefania Heinz

Published

on

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a festivalului Lights On Romania, care va transforma centrul orașului într-un loc de poveste. Tema din acest an, The Other Christmas Market (Celălalt Târg de Crăciun), va aduce în prim-plan peste 10 instalații de artă contemporană, ce combină luminile, culorile și mesajele sociale.

Evenimentul, desfășurat pe străzile Mihail Kogălniceanu și Emmanuel de Martonne, este accesibil gratuit publicului și promite o experiență unică, cu lucrări semnate de artiști din România, Austria, Italia, Norvegia, Marea Britanie și Franța.

Atracția principală: cel mai mare glob de zăpadă din România

Unul dintre punctele forte ale ediției este lucrarea I love you, o reinterpretare spectaculoasă a statuii “Spectrul” a artistului român Ciprian Mureșan, realizată de arhitectul-artist francez Jacques Rival. Instalația, un glob de zăpadă de dimensiuni impresionante, este o premieră națională, aducând o nouă perspectivă asupra artei contemporane. După ce a fost prezentată la festivaluri legendare precum cele din Sydney, Lyon și Durham, Jacques Rival ajunge acum la Cluj, marcând un moment de referință pentru arta luminii din România.

Călătorie printr-un val de lumină: instalația Submergence

O altă atracție de neratat este Submergence, o lucrare captivantă a studioului britanic Squidsoup, formată din peste 65.000 de LED-uri interconectate, suspendate la 4 metri înălțime. Instalația creează o atmosferă fascinantă, oferind o evadare din realitate și invitând publicul într-o incursiune senzorială unică. După succesul răsunător la Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, Squidsoup aduce magia luminilor pe strada Mihail Kogălniceanu din Cluj-Napoca.

Reflecție prin artă și lumină

Toate lucrările din cadrul Lights On Romania 2023 sunt gândite pentru a încuraja o reflecție profundă asupra temelor actuale, folosind lumina ca limbaj universal. Târgul de Crăciun alternativ promite să îmbine farmecul sărbătorilor cu provocările societății moderne, oferind vizitatorilor nu doar spectacole vizuale, ci și mesaje pline de substanță.

Un eveniment de neratat

Lights On Romania continuă să redefinească spațiul urban al Clujului, transformându-l într-o galerie de artă contemporană în aer liber. Indiferent dacă ești un iubitor de artă, lumină sau pur și simplu cauți o atmosferă de sărbătoare diferită, acest eveniment este un must-see al sezonului de iarnă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Diana Petrescu

Published

on

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând un scuter și un SUV. Incidentul s-a produs în jurul prânzului, iar martorii spun că impactul a fost unul violent, scuteristul fiind aruncat câțiva metri pe carosabil.

Din primele informații, se pare că șoferul SUV-ului nu a acordat prioritate scuteristului, care circula regulamentar. Echipajele de urgență au intervenit rapid la fața locului, iar victima, un bărbat în vârstă de aproximativ 30 de ani, a fost transportată la spital pentru investigații suplimentare. Potrivit medicilor, acesta a suferit mai multe leziuni, dar este în stare stabilă.

Poliția a demarat o anchetă pentru a stabili circumstanțele exacte ale accidentului. Autoritățile reamintesc tuturor participanților la trafic importanța respectării regulilor de circulație și a conducerii preventive, mai ales în zonele aglomerate.

Strada București, o arteră intens circulată din Cluj-Napoca, este adesea scena unor evenimente rutiere neplăcute din cauza neatenției și vitezei excesive.

**Recomandări pentru șoferi și motocicliști:**
– Acordați prioritate acolo unde este cazul;
– Reduceți viteza în apropierea intersecțiilor;
– Fiți atenți la motocicliști și bicicliști, care sunt mai vulnerabili în trafic.

Pentru mai multe informații despre acest incident sau alte știri din Cluj, rămâneți alături de noi.

#accident #bucuresti #scuterist #suv #conducerepreventiva #cluj #iLoveYouCluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Ceea ce în alte zone ale țării poate fi trecut la capitolul minuni, la Cluj-Napoca e normalitate

Stefan Petre

Published

on

Cluj-Napoca continuă să ne inspire prin gesturile simple, dar pline de empatie și respect ale comunității sale. Un șofer de autobuz al Companiei de Transport Public (CTP) a fost surprins deschizând rampa mobilă pentru a ajuta o persoană în scaun rulant să urce în mijlocul de transport. Acest gest de normalitate într-o lume în care accesibilitatea ar trebui să fie o prioritate pentru toți este dovada unui oraș care respectă diversitatea și include toți cetățenii săi.

Momentul a fost imortalizat de Mihai Miclăuș, iar fotografia a devenit virală, aducând un val de aprecieri pentru gestul șoferului, dar și pentru modul în care Clujul abordează nevoile persoanelor cu dizabilități. În timp ce în alte părți ale țării accesul facil pentru persoanele în scaun rulant rămâne încă o provocare, la Cluj-Napoca aceste acțiuni sunt parte dintr-o normalitate firească. Prin gesturi ca acestea, comunitatea transmite un mesaj de solidaritate și înțelegere, arătând că orașul are un spațiu pentru fiecare.

Felicităm și noi acest șofer pentru empatie și dedicație și ne dorim să vedem cât mai multe astfel de inițiative! Clujul dă un exemplu pozitiv pentru întreaga țară, demonstrând că respectul pentru toți cetățenii este o valoare pe care trebuie să o cultivăm peste tot.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite