Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Orasul Tau

O elevă în vârstă de 14 ani din Cluj a fost resuscitată în clasă după ce a suferit un incident de înec cu jeleu. Echipa de salvatori a găsit-o pe bancă, în stare de inconștiență.

Published

on

În școala din Geaca, județul Cluj, o elevă în vârstă de 14 ani a fost salvată în urma unui incident de înec cu jeleu. Cu ajutorul medicului de familie din localitate și a asistentei școlii, fata a fost resuscitată și ulterior tratată de echipajul SMURD.

În sala de curs, copila a fost readusă la viață prin manevrele de resuscitare efectuate de echipajul SMURD. La sosirea lor, eleva era inconștientă, dar datorită intervenției rapide, semnele vitale i-au revenit.

“Angajații ISU Cluj au fost solicitați miercuri să intervină în cazul unei eleve de 14 ani care s-a înecat cu un jeleu la Școala Gimnazială Geaca. La fața locului au fost trimise echipajul SMURD din cadrul Punctului de Lucru Mociu, un echipaj SAJ din cadrul Spitalului Municipal Gherla și elicopterul SMURD din Punctul Aeromedical Jibou. 

În momentul sosirii la fața locului, salvatorii au găsit eleva întinsă pe bancă în stare de inconștiență. Acesteia îi erau aplicate manevrele de resuscitare de bază de către medicul de familie din cabinetul medical din sat și asistenta medicală din cadrul școlii. Echipajele medicale SMURD și SAJ au acționat cu echipamentele speciale pentru a asigura eliberarea căilor aeriene și aplicarea manevrelor de resuscitare. În scurt timp, semnele vitale au revenit, iar victima a fost preluată de către echipajul elicopterului SMURD și transportată la UPU Copii”, au transmis reprezentanții ISU Cluj.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Femeie în stop cardiac, într-o biserică din Cluj, salvată de fete de 14 și 22 de ani: “Sunt suficiente două mâini pentru a salva o viață!

Published

on

Două clujence au salvat viața unei femei care a intrat în stop cardio-respirator, în timp ce era într-o biserică. Adolescentele au aplicat manevrele de resuscitare până la sosirea Ambulanței.

Femeie în stop cardiac, într-o biserică din Cluj, salvată de fete de 14 și 22 de ani

Cursurile de prim-ajutor organizate de o asociație din Cluj, în care tinerii au învățat să facă manevre de resuscitare, s-au dovedit a fi salvatoare pentru o femeie care a făcut stop cardio-respirator într-o biserică dintr-un sat clujean.

“Niste fete cu vârste cuprinse între 14 și 22 de ani au salvat viața unui om! Ar putea fi un titlu de știre! Dar nu e! Vorbim despre politicieni, despre Ucraina, despre RCA și multe altele… Cu toate acestea prima propoziție e cat se poate de reală!

In urma cu doua săptămâni, adolescentele despre care scriu erau la o biserică dintr-un sat din județul Cluj, și, spre sfârșitul slujbei, o doamnă ce se afla in biserică a intrat in stop cardio-respirator! Fetele mele au scos-o pe doamna respectivă din biserică și timp de 20 de minute, aceste adolescente minunate au aplicat manevre de resuscitare, menținând victima în viață până la sosirea ambulanței! Au fost felicitate de către personalul de pe ambulanță pentru ceea ce au făcut și le felicit și eu, din suflet! Acea doamnă a supraviețuit exclusiv datorita implicării acestor copii minunați!

De ce scriu despre asta? Pentru că sunt mândru de ele! Și pentru că fetele acestea fac parte din comunitatea TEN-Cluj și au participat la Cursul de prim-ajutor și resuscitare pentru adolescenți pe care l-am organizat la sediul Asociației TEN-CLUJ!

La câteva zile distanță, una dintre ele a acordat prim-ajutor și unui biciclist, victimă a unui accident de circulație! Fetelor va iubesc și sunt mândru de voi! Ați demonstrat că SE POATE! Că sunt suficiente două mâini pentru a salva o viață! Jos pălăria, dragele mele! Ne obligați să mergem înainte și să organizăm cu regularitate aceste cursuri! Sunteți eroinele mele și abia aștept să vă revăd! Mi-ați acordat cel mai frumos premiu pe care l-am primit în viața mea, deși voi ar trebui să fiți premiate! Eu vă premiez cu câte o prăjitură și o pizza maaaaare de tot când ne întâlnim!”,  povestește pe Facebook Andrei Mureșan, unul dintre reprezentanții asociației TEN, unde fetele au învățat să facă manevre de resuscitare.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Chiuveţeni, mon amour! Peste 2000 de celebrități, politicieni, fotbaliști sau șefi din Big Pharma s-ar fi vaccinat ”la chiuvetă”. Imbecilii au devenit ”celebrităţi” şi CEO – ZiardeCluj.ro

Published

on

Chiuveţeni, mon amour! Peste 2000 de celebrități, politicieni, fotbaliști sau șefi din Big Pharma s-ar fi vaccinat ”la chiuvetă”. Imbecilii au devenit ”celebrităţi” şi CEO - ZiardeCluj.ro

Nu întreba ce poate face Ştiinţa pentru tine, ci cum te poţi pişa tu pe ea.Un scandal uriaș a bubuit în Spania, după ce jurnaliștii de la El Periódico de España au dezvăluit faptul că 2000 de celebrități, politicieni, fotbaliști sau șefi din Big Pharma s-ar fi vaccinat ”la chiuvetă”.Totul a pornit de la José María Fernández Sousa-Faro, președintele PharmaMar. Președintele companiei farmaceutice, înființată în urmă cu 36 de ani, care a făcut prima pagină a ziarelor pentru eficacitatea medicamentului său Aplidin împotriva covid, se numără printre cele peste 2.200 de nume de pe lista întocmită de Poliția Națională cu privire la cei vaccinați fals împotriva bolii, informează ElMundo.Conform jurnaliștilor, pe această listă a Poliției Naționale din Spania s-ar afla o mulțime de celebrități, fotbaliști sau politicieni, însă deocamdată numele acestora nu a fost făcut public. Au apărut informații conform cărora pe această listă s-ar afla artistul Omar Montes și tenismenul australian Álex de Miñaur.”Operațiunea Janner”, așa cum este denumită această anchetă a poliției, a condus, între timp, la destructurarea unei întregi rețele de vaccinare ”la chiuvetă”.Asta demonstrează cum s-au întors cu curul în sus valorile morale şi cum ajung “celebrităţi” şi CEO de Big Pharma tot felul de imbecili (susţinuţi de alţi imbecili), în fond nişte analfabeţi funcţionali. “Meritul” lor este agresivitatea, “performanţa” lor este vânzarea de mamă din orice poziţie.

Source link

Facebook Comments Box

Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2023 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate