Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Alex Campian

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom