Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a mai făcut un pas legal pentru ”metroul lui Boc”: a anunţat deschiderea procedurii de transparenţă decizională pentru exproprieri. Vezi care e marele câștigător

Published

on

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a mai făcut un pas legal pentru ”metroul lui Boc”: a anunţat deschiderea procedurii de transparenţă decizională pentru exproprieri. Vezi care e marele câștigător

Luni, 4 decembrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunţat deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre de Guvern privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național.
Ce ne-a sărit în ochi din scurta descriere a proiectului este următorul aspect (cităm):
Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 283.182.098,36 lei, aferentă unui număr de 486 imobile, în suprafață totală de  418.188 mp., construcții în suprafață totală de 58.402 mp., împrejmuiri în suprafață totală de 5.209,28 ml., masa lemnoasă în cantitate de 22,68 mc., astfel cum este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.
Suma de 283.182.098,36 lei, aferentă despăgubirii imobilelor, reprezentând terenuri fără investiții prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul proiect, pentru localitățile Cluj-Napoca și Florești din județul Cluj, rezultă din raportul de evaluare întocmit de către evaluatorul autorizat, membru atestat ANEVAR, Chelaru Ștefan Dragoș, având legitimația nr. 11297, valabilă pe anul 2023, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a acesteia.
Este chiar culmea cum se vor acorda 283 de milioane de lei despăgubiri pentru exproprierea a peste 400 de obiective (mai precis: 486 conform anexei 2 din sursa citată), când Boc tocmai ce a alocat suma de 300 de milioane de lei numai pentru exproprieri la un parc!
Și, pe sărăcia asta, cu 4 rânduri de alegeri în față, de unde scoate guvernul 56 de milioane de euro numai pentru exproprieri? Poate îi împrumută Boc?
CITEȘTE ȘI:

Apoi, la 486 de obiective de expropriat, credem că procesele cu cei nemulțumiți vor dura ani de zile.
Dar, studiind anexa 2, printre mulți pierdanți, găsim și un mare câștigător: UAT Municipiul Cluj-Napoca cu 53 de poziții la expropriere. Statul îi plătește primăriei, apoi va da în administrare municipalității aceleași terenuri pentru operarea metroului. Dacă OSĂ se facă ceva și nu ne apucă șoricelul lui Boc de cașcaval cam prin anul 2050.

De restul citiți și aplaudați: mândră corabia, meșter Cârmaciul.
Astfel, în conformitate cu dispozițiile legale în materie de expropriere, raportul de evaluare se întocmește avându-se în vedere expertizele întocmite şi actualizate de camerele notarilor publici, potrivit art. 111, alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 4 alin (4)  lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean şi local, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora „expertul evaluator […] este obligat să se raporteze la expertizele întocmite şi actualizate de camerele notarilor publici, potrivit art. 111, alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.”
Prin prezentul act normativ se propune aprobarea:
1) amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, conform anexei nr. 1 la proiectul de act normativ;
2) declanșării procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere a lucrării de utilitate publică de interes național „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.
3) listei proprietarilor de imobile proprietate privată supuse exproprierii, situate pe raza localităților Cluj-Napoca și Florești din județul Cluj, așa cum rezultă  din evidențele unităților administrativ – teritoriale, precum şi a sumelor individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor în valoare de 283.182.098,36 lei,  pentru un număr de 486 imobile, reprezentând teren în suprafață totală de 418.188 mp., construcții în suprafață totală de 58.402 mp., împrejmuiri în suprafață totală de 5.209,28 ml., masa lemnoasă în cantitate de 22,68 mp., astfel cum rezultă din anexa nr. 2 la proiectul de act normativ.
4) listei imobilelor proprietate publică a statului care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.
5) listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică, „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”,  prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.
Întreaga suprafață de teren ce urmează a fi afectată de executarea lucrărilor preconizate este inclusă în coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Afaceri Cluj

Magia Sărbătorilor Prin Ochiul Aristic al Decoratiunilor Handmade de la Andra Sally Art

Published

on

Cu sosirea lunii decembrie, atmosfera magică a sărbătorilor de iarnă începe să își facă simțită prezența, transformând totul într-un colț de poveste plin de lumini strălucitoare și căldură familială. Printre cele mai încântătoare elemente care contribuie la această atmosferă feerică se numără decoratiunile de Crăciun. În acest context, Andra Sally Art se distinge prin creațiile sale handmade, aducând în casele noastre farmecul unic al ornamentelor, soldățeilor și casuțelor de Crăciun, realizate cu pasiune și migală manuală.

Magia Decoratiunilor de Crăciun Handmade

Decoratiunile de Crăciun reprezintă elementul central al fiecărei case în perioada sărbătorilor. Prin intermediul ornamentelor și decorurilor, transformăm spațiul nostru într-o scenă desprinsă dintr-un basm de iarnă. Andra Sally Art aduce o abordare aparte prin creațiile sale handmade, unde fiecare detaliu este realizat cu grijă și atenție la calitate.

Ornamente Pline de Personalitate

Ornamentele de Crăciun handmade de la Andra Sally Art nu sunt doar simpli înlocuitori ai ornamentelor obișnuite. Ele sunt opere de artă mici, fiecare purtând amprenta creativității și originalității. De la globuri sclipitoare la steluțe din lemn gravate manual, fiecare ornament are o poveste de spus și aduce o notă de autenticitate și căldură în decorul sărbătorilor.

Soldaței Pline de Farmec

Printre personajele clasice ale Crăciunului, soldățeii ocupă un loc special. Realizați cu pricepere și pasiune, soldațeii handmade de la AndraSallyArt sunt adevărate bijuterii decorative. Fiecare detaliu, de la uniforma fin decorată până la expresiile delicate ale fețelor, demonstrează măiestria și atenția acordată fiecărui element.

Casuțe de Crăciun – Magia Detaliilor Lucrate Manual

Casuțele de Crăciun sunt, fără îndoială, niște simboluri încărcate de magie și tradiție. Andra Sally Art aduce un suflu proaspăt acestui element tradițional prin casuțele handmade, lucrate manual cu pricepere. Materialele alese cu grijă și atenția la detalii transformă fiecare casuță într-o mică operă de artă, aducând un farmec aparte fiecărui colț de masă sau pervaz.

Andra Sally Art – Povestea din Spatele Creațiilor

Andra Sally Art nu este doar un brand de decoratiuni de Crăciun, ci și o poveste pasionată și creativă. Andra, artistul din spatele brandului, aduce în fiecare creație o doză unică de emoție și inspirație. Fiecare obiect este realizat cu dragoste și devotament pentru a aduce bucurie și magie în casele celor care își aleg decoratiunile de Crăciun de la Andra Sally Art.

Cumpărături Online la andrasallyart.ro – Descoperă Farmecul Unic

Pentru cei dornici să aducă magia Andra Sally Art în propria casă, magazinul online andrasallyart.ro este destinația ideală. Acest spațiu virtual devine o poartă către lumea fascinantă a decoratiunilor de Crăciun realizate manual, unde fiecare clic deschide o fereastră spre creativitate și frumusețe.

Fie că alegi să îți împodobești bradul cu ornamente sclipitoare sau să aduci un strop de magie în fiecare colț cu ajutorul casuțelor și soldațeilor, andrasallyart.ro oferă o gamă variată de opțiuni pentru toate gusturile și preferințele.

Concluzie – O Sărbătoare Îmbogățită de Creație și Originalitate

În final, decoratiunile de Crăciun de la Andra Sally Art nu sunt doar obiecte frumoase care împodobesc casele noastre, ci povești conturate în fiecare detaliu. Cu pasiunea și talentul său, Andra reușește să aducă un strop de bucurie și magie în fiecare cămin care alege să își împodobească sărbătorile cu creațiile sale.

Descoperă farmecul unic al sărbătorilor cu decoratiunile de Crăciun handmade de la AndraSallyArt și transformă-ți casa într-un colț de basm autentic și personalizat. Bucură-te de magia sărbătorilor cu creații care îți încălzesc inima și aduc un zâmbet pe chipul celor dragi.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Afaceri Cluj

SanSiro: Excelență în Finisaje și Culori în România

Published

on

În lumea finisajelor și a culorilor, un nume strălucitor în peisajul românesc este San Siro, o firmă cu o istorie îndelungată și o reputație solidă. De la distribuție la producție, San Siro a fost un lider în aducerea pe piața românească a unor branduri de prestigiu precum IVC Italia, Acuarela și produsele decorative Antica Signoria. De la înființarea sa în 1993, San Siro a devenit sinonim cu calitatea și inovația în industria finisajelor din România.

Istorie și Evoluție

Fondată în 1993, SanSiro a început ca o companie dedicată distribuției de materiale de construcții și finisaje. Cu pasiunea pentru culori și texturi de înaltă calitate, firma a devenit rapid un nume respectat în industrie. În timp, San Siro și-a diversificat activitățile, includând producția proprie și dezvoltarea unor parteneriate solide cu branduri italiene de renume.

Parteneriate Strategice cu IVC Italia și Acuarela

San Siro s-a remarcat în piața românească prin parteneriatele sale strategice cu branduri de încredere. Unul dintre aceste parteneriate deosebit de valoroase este cel cu IVC Italia, o companie italiană de prestigiu specializată în producția de vopsele de înaltă calitate. Produsele vopsele IVC Italia aduse de San Siro aduc pe piața românească o gamă variată de opțiuni, de la vopsele lavabile până la soluții profesionale pentru finisarea suprafețelor interioare și exterioare.

O altă colaborare semnificativă a fost încheiată cu Acuarela, un alt nume de referință în industria de vopsele. Prin intermediul San Siro, Acuarela aduce în România soluții inovatoare și culori vibrante, transformând proiectele de design în opere de artă.

Produse Decorative de Excepție: Antica Signoria

Un alt aspect remarcabil al portofoliului San Siro este reprezentat de produsele decorative de la Antica Signoria. Această marcă italiană de prestigiu se remarcă prin produsele sale de înaltă calitate, cum ar fi tencuielile decorative, vopselele texturate și finisajele elegante. Prin intermediul San Siro, Antica Signoria aduce în România un amestec rafinat de tradiție și inovație în domeniul decorativ.

Gama Extinsă de Produse

San Siro impresionează prin varietatea sa extinsă de produse, acoperind toate nevoile legate de finisaje și culori. De la vopselele lavabile pentru interior până la tencuieli decorative pentru exterior, firma oferă o gamă completă pentru proiecte rezidențiale și comerciale. Fie că este vorba despre renovarea unei case sau amenajarea unui spațiu comercial, San Siro pune la dispoziție soluții personalizate și de înaltă calitate.

Inovație și Responsabilitate Ambientală

San Siro se distinge și prin angajamentul său față de inovație și responsabilitatea socială și ambientală. Într-o eră în care durabilitatea este esențială, firma se implică activ în identificarea și implementarea de soluții eco-friendly. Produsele distribuite și produsele proprii sunt selectate cu atenție pentru a respecta cele mai înalte standarde de calitate și pentru a minimiza impactul asupra mediului înconjurător.

Servicii Profesionale și Asistență Tehnică

San Siro nu oferă doar produse de înaltă calitate, ci și servicii profesionale și asistență tehnică pentru clienții săi. Echipa dedicată este pregătită să ofere consultanță și să răspundă la întrebări pentru a asigura că fiecare proiect beneficiază de soluții optime. Asistența tehnică acoperă toate aspectele, de la aplicarea

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2023 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate