Connect with us

Prin Oras

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Alex Campian

Published

on

Troleibuze noi pentru reclamă și autobuze second hand pentru zona metropolitană

Chiar dacă pare a fi o glumă, administrația Boc nu a ezitat să-și facă reclamă cu troleibuzele noi care urmează să fie introduse pe traseele din oraș, uitând intenționat să amintească de autobuzele second hand pe care le achiziționează pentru zona metropolitană, acolo unde locuiesc cetățeni „de mâna a doua”. În condițiile în care tot mai mulți clujeni sunt nevoiți să-și achiziționeze sau să închirieze o locuință în cuca măcăii, așa numita „zonă metropolitană” a Clujului, de fapt zone dormitor, dotate exclusiv cu blocuri fără alte utilități, permise de altfel de Serviciul de Habarnism, pardon, Urbanism din cadrul administrației Boc, edilul clujean nu pierde nici o ocazie de a-și face reclamă cu noile achiziții în materie de transport public, troleibuze ce vor deservi exclusiv zona de centru a municipiului Cluj-Napoca – eventual și cartierul Zorilor sau măcar împrejurimile străzii Louis Pasteur, denumită mai nou și „strada primarului virtual” – dar omite cu bună știință să pomenească de cei peste 300.000 de euro aruncați pentru hârburile second hand ce trebuie să aducă la muncă și să ducă înapoi la culcare, în blocurile dormitor, clujenii care locuiesc în zona periferică a orașului „comoară”.„Am achiziționat 50 de troleibuze, 34 au deja recepția făcută. Anul viitor vor intra în circulație, după ce se înmatriculează. La începutul anului viitor vom anunța noi trasee, vor apărea trasee noi. Acum se lucrează la CTP, m-au informat. Le-am spus să valideze fiecare traseu pe care le propun. Deci, veți vedea trasee noi de troleibuz. Felicit echipa domnului Neag, nu degeaba sunt cea mai bună echipă de transport public din România”, declara edilul clujean la finalul lui 2019, la un post de radio prietenos, mai degrabă a batjocură decât a informare. Nu de alta, dar cele 50 de troleibuze trebuiau să intre în circulație în anul 2019, conform bugetului alocat, nu să fie în testare pe noile trasee din 2020. Cât despre echipa domnului Neag, la care face referire Boc, probabil se referă la controlorii CTP, despre a căror lipsă de educație am scris în repetate rânduri. Sau poate Emil Boc face trimitere la marea echipă a „famigliei” Neag, din aceeași Companie de Transport Public…CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarășiÎn schimb, fără a face prea multă gargară pe seama unei achiziții atât de reprobabile, din bani publici, la finalul lui octombrie 2019, Primăria spărgea peste 300.000 de euro pentru autobuze second hand. Care trebuie să acopere zona periferică a orașului. CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”Haideți că le știți… Sunt autobuze din alea de tip vechi, care mai circulă și acum prin Cluj, la care francezii au renunțat în anii 80. Din păcate, nu e nici o glumă.Iar în vreme ce Consiliul local aproba noul regulament pentru taximetre, care prevede ca toate mașinile de taxi să fie cel puțin euro 5, cele 10 autobuze la mâna a doua achiziționate de Primăria Cluj-Napoca sunt Euro 3.Mai mult chiar, noile autobuze, care sunt de fapt vechi, achiziționate din bani publici, vor acoperi zona metropolitană a Clujului:acest aspect relevă modul în care administrația locală împarte zonele din oraș, cartierele și periferiile în zone ecologice, zone zero și zone unde poluarea nu trezește interesul nimănui.Astfel, în centrul municipiului Cluj-Napoca circulă autobuze electrice, pentru că aici locuiesc baștanii orașului, iar în cartierele mărginașe și zona metropolitană locuiesc cetățeni „de mâna a doua”, care pot circula cu autobuze second hand. „Floreștiul este parte a Clujului, eu pe cei din Florești îi consider clujeni, la fel ca și cei din Baciu sau din Apahida care lucrează în Cluj, sunt ai noștri și contribuie la ceea ce înseamnă dezvoltarea Clujului. Nu avem competență administrativă asupra Baciului, Floreștiului sau Apahidei. Noi avem o lege din 1968 de pe vremea lui Ceasușescu de organizare administrativ teritorială, dar asta nu înseamnă că nu putem gândi în termeni metropolitani”, decara recent Emil Boc la un post de radio local.Ce înseamnă pentru municipalitatea clujeană a „gândi în termeni metropolitani”?Potrivit caietului de sarcini, autobuzele cumpărate la mâna a doua trebuie să aibă o vechime de utilizare de cca 8 ani, capacitate de transport a 150 de persoane – să aibă unde se înghesui cetățenii de la periferie, iar emisiile poluante nu trebuie să depășească limitele Euro 3.Cu alte cuvinte, poluare cât încape…„Autobuzele vor trebui să aibă o durată de funcționare de cel puțin 8 ani, fără a fi nevoie de reparații ample. Autobuzele vor fi echipate cu motoare turbo diesel. Din punct de vedere al emisiilor poluante acestea nu trebuie să depășească valorile limită prevăzute de normele Euro 3. Motoarele trebuie să fie în stare bună de funcționare și să se încadreze în consumurile specifice de combustibil, ulei, să fie curate, fără pierderi sau scurgeri de ulei ori alte lichide, să aibă o funcționare corespunzătoare, fără trepidații, șocuri bătăi sau alte zgomote. Scaunele pentru pasageri să fie fără rupturi, fisuri și vor avea tapițeria curată, fără tăieturi, rupturi, zone descusute sau dezlipite”, se menționează în caietul de sarcini.Astfel, autobuzele cumpărate de municipalitate la mâna a doua nu trebuie să aibă anul de fabricație anterior anului 2005, cu o lungime totală între 17 și 18 metri, iar viteza maximă va fi 70 km/h.Oricum, în condițiile traficului inuman din Cluj-Napoca, viteza nici n-ar mai trebui să reprezinte un criteriu. Valoarea contractului pentru cele 10 autobuze second hand este de 1.515.000 lei.Astfel, administrația locală continuă să facă reclamă din cele câteva autobuze electrice care circulă exclusiv prin zona centrală, dar în același timp cumpără autobuze second-hand pentru cetățenii din zona metropolitană, unde poluarea nu încape în nici un fel de socoteală, întrucât cetățenii sunt „de mâna a doua”. Taximetrele vor trebui să fie dotate cu motor euro 5, iar autobuzele aflate în circulație pot fi sustrase oricărui regulament și oricărei legi privind poluarea, astfel încât motorul acestora poate fi și euro 3.
Iar asta în condițiile în care ultimul tip de motor adoptat este euro 6. Prin urmare, nu puteți decât să vă uitați cu jind la autobuzele electrice care circulă a reclamă prin zona centrală a orașului, eventual din cartierul primarului Boc până în centru, ca să nu aibă probleme șeful Neag cu șeful Boc, în rest numai publicitate.Pentru cetățeni periferici, pardon, metropolitani, bune sunt și autobuzele second…
 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Două orașe din România intră în topul celor mai fericite orașe din lume. Vezi care sunt!

Dani Muresan

Published

on

Cluj-Napoca și Brașov se află în topul fericirii mondiale, alături de alte 250 de orașe de pe glob

Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, a obținut recunoaștere internațională, fiind unul dintre primele două orașe din România incluse în prestigiosul clasament al fericirii. Potrivit unui studiu global care a evaluat 250 de locații, Cluj-Napoca s-a clasat pe locul 195, în timp ce Brașovul a ocupat poziția 220. Această realizare reflectă eforturile susținute ale administrației locale și ale comunității în îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Factorii Fericirii: Cetățeni, Guvernare și Mediu

Clasamentul a luat în considerare cinci domenii esențiale care influențează fericirea: cetățenii, guvernarea, mediul, economia și mobilitatea. Cluj-Napoca a excelat în mai multe dintre aceste categorii, datorită inițiativelor locale menite să creeze un mediu urban plăcut și funcțional pentru toți locuitorii.

Cetățeni implicați și comunități unite: Clujenii se bucură de un simț puternic al comunității, alimentat de diverse evenimente culturale, sportive și sociale. De la festivaluri internaționale de muzică, cum ar fi Untold și Electric Castle, la târguri de Crăciun și piețe tradiționale, orașul oferă oportunități numeroase de a socializa și de a crea legături.

Guvernare transparentă și participativă: Administrația locală a implementat numeroase proiecte de consultare publică și bugetare participativă, permițând locuitorilor să aibă un cuvânt de spus în dezvoltarea orașului. Proiectele de infrastructură și renovările spațiilor publice sunt adesea discutate și ajustate în funcție de feedbackul comunității.

Un mediu curat și verde: Cluj-Napoca pune un accent deosebit pe protejarea mediului înconjurător. Parcurile bine întreținute, spațiile verzi și proiectele de urbanism sustenabil contribuie la o calitate a vieții ridicată. În plus, inițiativele de reciclare și campaniile de educare ecologică au avut un impact pozitiv asupra mentalității locuitorilor.

Economia și Mobilitatea: Motoare ale Dezvoltării

O economie vibrantă: Cluj-Napoca se bucură de o economie dinamică, susținută de un sector IT înfloritor, centre de afaceri moderne și un ecosistem antreprenorial în plină expansiune. Prezența universităților de prestigiu și a centrelor de cercetare contribuie, de asemenea, la atragerea și reținerea talentelor tinere.

Mobilitate eficientă: Orașul a făcut pași importanți în îmbunătățirea infrastructurii de transport. Investițiile în rețelele de transport public, pistele de biciclete și zonele pietonale au făcut ca deplasarea prin oraș să fie mai accesibilă și mai sustenabilă. Proiectele recente de extindere a transportului public electric demonstrează angajamentul Clujului pentru un viitor verde.

 

Un Model de Succes pentru România

Performanța Clujului în acest clasament al fericirii demonstrează că orașul este un model de urmat pentru alte regiuni din România. Prin promovarea unui mediu prietenos cu locuitorii și susținerea inițiativelor inovatoare, Cluj-Napoca se afirmă ca un lider al fericirii urbane.

În contextul în care orașele din Danemarca, Elveția și Germania domină primele locuri ale clasamentului, includerea Clujului pe această listă prestigioasă este o confirmare a progresului semnificativ făcut de comunitatea locală. Această realizare nu este doar un motiv de mândrie, ci și o invitație pentru alte orașe din România să aspire la standarde similare de bunăstare și fericire.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Drum blocat la Coada Lacului Tarnița: Om înecat

Stefania Heinz

Published

on

Astăzi, la Coada Lacului Tarnița, traficul a fost blocat aproximativ 30 de minute, conform declarațiilor polițiștilor prezenți la fața locului. Blocajul a fost cauzat de un incident tragic, în care un tânăr a fost raportat ca posibil înecat în lac.

Update 17:11 – Traficul a fost reluat parțial, dar se estimează că blocajul va mai dura încă o oră.

Update 17:26 – Din păcate, tânărul a decedat.

Victima a intrat din nou în stop cardio-respirator înainte ca elicopterul de salvare să decoleze. Din păcate, de această dată manevrele de resuscitare nu au mai avut succes, fiind declarat decesul tânărului.

Situația tragică a generat un val de emoții printre cei prezenți, iar autoritățile continuă să gestioneze traficul și să investigheze circumstanțele exacte ale incidentului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Șoferul unui Lamborghini Negru, Amendat pentru Parcarea Ilegală în Fața Bisericii Greco-Romane de pe Strada Eroilor

Stefania Heinz

Published

on

Într-o dimineață obișnuită de joi, liniștea Străzii Eroilor a fost perturbată de o situație neobișnuită care a atras atenția locuitorilor și trecătorilor deopotrivă. Un Lamborghini negru, un simbol al luxului și al opulenței, a fost găsit parcat ilegal chiar în fața Bisericii Greco-Romane, o locație cunoscută pentru importanța sa spirituală și istorică în comunitate.

Detaliile Incidentului
Incidentul a avut loc în jurul orei 10 dimineața, când mai mulți locuitori au observat mașina de lux parcată într-un loc interzis. Parcarea în fața bisericii este strict interzisă din respect pentru lăcașul de cult și pentru a asigura accesul liber al credincioșilor și al vizitatorilor. Din păcate, proprietarul Lamborghini-ului nu a ținut cont de aceste reguli și a ales să-și lase mașina exact în acel loc.

Intervenția Autorităților
Poliția locală a fost sesizată rapid de către martori și a intervenit prompt. O patrulă de poliție s-a deplasat la fața locului și a constatat contravenția. După verificarea numărului de înmatriculare și a documentelor mașinii, șoferul a fost identificat și contactat. Acesta a fost informat despre încălcarea regulilor de parcare și i s-a aplicat o amendă substanțială conform legislației în vigoare.

Reacția Comunității
Incidentul a stârnit diverse reacții în rândul comunității locale. Unii locuitori s-au declarat revoltați de lipsa de respect arătată față de biserică și față de regulile comunității. „Nu contează cât de scumpă este mașina ta, regulile sunt aceleași pentru toată lumea. Este vorba de respect față de ceilalți și față de locurile sacre”, a declarat un locuitor al Străzii Eroilor.

Pe de altă parte, au existat și voci care au subliniat necesitatea unor măsuri mai stricte pentru a preveni astfel de incidente în viitor. „Poate ar trebui să fie instalate bariere sau semne mai vizibile pentru a descuraja parcarea ilegală. Este regretabil că astfel de situații continuă să apară”, a comentat un alt cetățe

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite