Connect with us

Prin Oras

POPULISME DE 1 DECEMBRIE: Cu o medie de 16 metri executaţi pe zi, după 7 ani ani de mună “disperată”, Autostrada Sibiu-Clu se inaugurează cu un fir lipsă pe 1,5 kilometri

Alex Campian

Published

on

POPULISME DE 1 DECEMBRIE: Cu o medie de 16 metri executaţi pe zi, după 7 ani ani de mună "disperată", Autostrada Sibiu-Clu se inaugurează cu un fir lipsă pe 1,5 kilometri

Circulaţia între Alba Iulia și Aiud (lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda) se deschide marţi pe o distanță de 24 de km, dar cu restricţii pe o distanţă de 1,5 kilometri, care vor fi menţinute până în primăvara anului viitor. Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.Din cei 29 de kilometri, ultimul tronson la care încă se lucrează are circa 25 de kilometri, iar execuția sa a început încă din 2014. Deși deschiderea traficului se face azi (în mod festivist), pe distanţa de 1,5 kilometri (circa 100 de zile lucrătoare în ritmul în care s-a lucrat până acum), se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări.”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată.Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeş-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL şi avea iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă, subliniază Ministerul Transporturilor.”În atribuţiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani”, relatează reprezentanţii ministerului.Aceasta în condiţiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.”Nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, sublinază MT.”Mă bucur că un proiect major de infrastructură, Lotul 2 din Autostrada Sebeş-Turda, este dat în trafic după un an 2020 în care s-au făcut paşi importanţi în implementarea lui. Am eliminat toate blocajele din calea acestui proiect şi i-am impregnat un ritm susţinut de realizare. Dezvoltarea infrastructurii de transport rămâne un obiectiv asumat al Guvernului Nicolae Ciucă şi reprezintă coloana vertebrală pe care se va ridica România. Vom uni prin infrastructură toate regiunile istorice”, a scris, luni seară, pe Facebook, Lucian Bode.De ce a întârziat cinci aniEste un contract semnat în 2014 sau 2015. Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat la Europa FM că ”a fost o idee de-a lui Ponta, cred, în 2013, hai să facem o autostradă între Sebeș – Turda, să ne legăm și noi numele de un proiect. Au scos un studiu slăbuț la licitație, actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă. O parte din întârzieri sunt consecința acestui fapt”.De ce ajunge să dureze 7 ani în loc de 2?”Odată pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă unde nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări de utilități, adică nu e nimic pregătit.Apoi constructorul intră în teren și începe să dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019 și peste problemele financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajungi să dureze un proiect 7 ani în loc de 2”, a spus Cătălin Drulă la Europa FM.Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

RIVUS Cluj-Napoca găzduiește cea mai mare librărie Cărturești și un nou concept de edutainment în premieră națională

Alex Campian

Published

on

Cărturești aduce la Cluj-Napoca, în cadrul proiectului RIVUS, cea mai mare librărie din rețea și un concept revoluționar de edutainment, într-un spațiu de 2.500 mp desfășurați pe două niveluri. Noua locație va reuni, în premieră națională, o selecție vastă de cărți, produse de papetărie, articole home decor, jucării, dar și o cafenea, zone pentru ateliere, expoziții și evenimente dedicate artei și culturii românești.

Proiectul Cărturești din RIVUS va funcționa ca un centru cultural și educațional integrat, conceput ca un „lifestyle hub”, în care cititorii și vizitatorii vor descoperi experiențe interactive și spații de relaxare. De la ateliere creative și educaționale la evenimente de promovare a designerilor și artiștilor locali, noua librărie va deveni un punct de referință în peisajul cultural al Clujului.

„De peste două decenii, Cărturești construiește comunități în jurul cărții. Suntem onorați să fim brand ancoră în RIVUS și să oferim publicului din Cluj o selecție diversă de cărți în română, maghiară și engleză, dar și spații dedicate pasiunilor, evenimentelor și descoperirilor culturale”, a declarat Adrian Păun, Head of Marketing Cărturești.


RIVUS – Reconversie urbană la scară mare

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie industrială din România, dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe, cu o investiție de peste 550 de milioane de euro. Amplasat pe fosta platformă Carbochim, proiectul își propune să transforme un fost spațiu industrial de 14 hectare într-un pol urban modern și vibrant.

Pe lângă cea mai mare suprafață de retail din România (142.000 mp), RIVUS va include peste 400 de magazine, restaurante-concept, cafenele orientate spre râul Someș, un parc de peste 5,2 hectare, spații culturale, birouri premium și facilități de entertainment pentru toate vârstele. Proiectul integrează și soluții verzi – grădină japoneză, acoperișuri înierbate, fațade verzi – alături de peste 700 de copaci maturi și 100.000 de plante decorative.

„Ne dorim ca RIVUS să devină o destinație-experiență pentru întreaga comunitate. Împreună cu Cărturești, lansăm un concept de edutainment în premieră națională, un spațiu dinamic în care lectura, joaca, arta și educația se întâlnesc într-un mod inedit”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS.

Proiectul se află în etapa de autorizare și a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în august 2024. Este primul proiect din România realizat de celebra firmă de arhitectură UNStudio, gândit în colaborare cu comunitatea locală.


Mai multe detalii despre proiect pe
🌐 www.rivus.ro
📸 Instagram: @rivuscluj
📘 Facebook: facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Magia Nopții la Cluj Never Sleeps, surprinsă de fotograful Lucian Nuță

Egon Kilin

Published

on

Weekendul trecut, Clujul a fost din nou cuprins de farmecul nopții, odată cu ediția spectaculoasă Cluj Never Sleeps. Pe strada Iuliu Maniu, locul unde istoria se întâlnește cu energia urbană, trupa Eternal Flames a încins atmosfera cu un show de foc plin de emoție, lumină și adrenalină. 🔥🌙

În mijlocul acestui spectacol vizual impresionant, fotograful Lucian Nuță a reușit să surprindă esența momentului în imagini de o forță rară – cadre care redau nu doar mișcarea flăcărilor, ci și vibrația publicului, conexiunea dintre artiști și oraș, și acel „ceva” magic ce transformă o noapte de vară într-o amintire de neuitat. ✨

📷 Lucian este cunoscut pentru talentul său de a captura momente autentice, iar seria de fotografii de la Cluj Never Sleeps dovedește încă o dată măiestria sa. Fiecare imagine transmite povestea unei nopți în care arta, pasiunea și orașul au bătut la unison.

#cluj #clujulmagic #clujneversleeps #eternalflames #luciannuta #artaînstradă #noapteamagică

Foto: Lucian Nuta

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Petrecere de dimineață până noaptea, pe acoperișul unui bloc din Baciu

Stefania Heinz

Published

on

Într-un cartier liniștit din comuna Baciu, județul Cluj, atmosfera obișnuită de weekend a fost tulburată de o petrecere neobișnuită organizată de un grup de tineri entuziaști. De dimineață până noaptea târziu, acoperișul unui bloc de locuințe s-a transformat într-un adevărat ring de dans și zonă de relaxare în aer liber.

Tinerii au urcat pe acoperiș încă de dimineață, echipați cu boxe portabile, băuturi reci și chef de distracție. Muzica s-a auzit ore în șir, iar atmosfera a fost una de festival improvizat: s-a dansat, s-a cântat și s-au făcut poze pentru rețelele sociale. Între două piese, participanții s-au relaxat la soare, bronzându-se direct pe acoperișul blocului, profitând de vremea frumoasă.

Vecinii au avut reacții împărțite. Unii s-au arătat deranjați de muzica dată la maximum și de zgomotul general, în special spre seară, când petrecerea nu dădea semne că s-ar termina. Alții, mai permisivi, au privit scena cu zâmbetul pe buze, amintindu-și probabil de propria tinerețe.

„Ne bucurăm de vară cât putem. Nu facem rău nimănui, doar ne distrăm între prieteni”, a spus unul dintre participanți.

Până în momentul redactării articolului, nu au fost semnalate intervenții ale autorităților, însă evenimentul a stârnit deja discuții pe grupurile de Facebook ale localnicilor din Baciu, între cei care cer mai multă ordine și cei care apără dreptul la distracție al tinerilor.

Rămâne de văzut dacă astfel de petreceri vor deveni un nou trend al verii în zonă sau doar o întâmplare izolată, alimentată de energia tipică vacanței și de dorința de a evada din rutină.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom