Connect with us

Prin Oras

POPULISME DE 1 DECEMBRIE: Cu o medie de 16 metri executaţi pe zi, după 7 ani ani de mună “disperată”, Autostrada Sibiu-Cluj se inaugurează cu un fir lipsă pe 1,5 kilometri

Alex Campian

Published

on

POPULISME DE 1 DECEMBRIE: Cu o medie de 16 metri executaţi pe zi, după 7 ani ani de mună "disperată", Autostrada Sibiu-Clu se inaugurează cu un fir lipsă pe 1,5 kilometri

Circulaţia între Alba Iulia și Aiud (lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda) se deschide marţi pe o distanță de 24 de km, dar cu restricţii pe o distanţă de 1,5 kilometri, care vor fi menţinute până în primăvara anului viitor. Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.Din cei 29 de kilometri, ultimul tronson la care încă se lucrează are circa 25 de kilometri, iar execuția sa a început încă din 2014. Deși deschiderea traficului se face azi (în mod festivist), pe distanţa de 1,5 kilometri (circa 100 de zile lucrătoare în ritmul în care s-a lucrat până acum), se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări.”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată.Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeş-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL şi avea iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă, subliniază Ministerul Transporturilor.”În atribuţiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani”, relatează reprezentanţii ministerului.Aceasta în condiţiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.”Nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, sublinază MT.”Mă bucur că un proiect major de infrastructură, Lotul 2 din Autostrada Sebeş-Turda, este dat în trafic după un an 2020 în care s-au făcut paşi importanţi în implementarea lui. Am eliminat toate blocajele din calea acestui proiect şi i-am impregnat un ritm susţinut de realizare. Dezvoltarea infrastructurii de transport rămâne un obiectiv asumat al Guvernului Nicolae Ciucă şi reprezintă coloana vertebrală pe care se va ridica România. Vom uni prin infrastructură toate regiunile istorice”, a scris, luni seară, pe Facebook, Lucian Bode.De ce a întârziat cinci aniEste un contract semnat în 2014 sau 2015. Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat la Europa FM că ”a fost o idee de-a lui Ponta, cred, în 2013, hai să facem o autostradă între Sebeș – Turda, să ne legăm și noi numele de un proiect. Au scos un studiu slăbuț la licitație, actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă. O parte din întârzieri sunt consecința acestui fapt”.De ce ajunge să dureze 7 ani în loc de 2?”Odată pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă unde nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări de utilități, adică nu e nimic pregătit.Apoi constructorul intră în teren și începe să dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019 și peste problemele financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajungi să dureze un proiect 7 ani în loc de 2”, a spus Cătălin Drulă la Europa FM.Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

VIDEO: Șofer sub influența alcoolului intră in intersecție pe interzis pe Motilor in fata la DM, punând în pericol traficul: Poliția intervine rapid

Stefania Heinz

Published

on

Un șofer aflat sub influența alcoolului a intrat in intersecția din fața magazinului DM pe strada Motilor, vizavi de standul de taxi, punând în pericol atât pe el cât și pe ceilalți participanți la trafic. Incidentul a avut loc în cursul serii, iar polițiștii au intervenit rapid.

Potrivit martorilor oculari, șoferul a pătruns pe intersecție fără să acorde prioritate vehiculelor care circulau regulamentar, iar manevra sa a fost bruscă și periculoasă.

Echipajele de poliție sosite la fața locului au efectuat un control amănunțit și l-au testat pe șoferul în cauză, stabilind că acesta se afla sub influența alcoolului. Acesta a fost imediat sancționat conform legii, iar mașina sa a fost reținută, urmând a fi luate măsurile legale în conformitate cu gravitatea faptei.

Evenimentul a stârnit îngrijorare în rândul locuitorilor din zonă, subliniind importanța respectării regulilor de circulație și a conducței responsabile pentru evitarea unor astfel de incidente care pot avea consecințe grave.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Orasul Tau

Pe raza comunei Tureni, în perioada 25.03.2024 – 12.04.2024, au fost anunțate activități de fertilizare organică a terenurilor

Tudor Calinescu

Published

on

ℹ️ Urmare a sesizărilor primite de la cetățeni și a discuțiilor avute cu reprezentanții autorităților locale, privind posibile situații de disconfort olfactiv, au fost verificate zonele Aiton – Tureni – Feleacu, și venim cu următoarele precizări:
➡️ Pe raza comunei Tureni, în perioada 25.03.2024 – 12.04.2024, au fost anunțate activități de fertilizare organică a terenurilor.
⏺️ Activitatea este reglementată potrivit Ghidului de bune practici agricole, iar în această perioadă se utilizează îngrășăminte de natură organică, de origine animală sau îngrășăminte chimice, iar fermierii / utilizatorii au obligația de a anunța unitatea administrativ teritorială, unde se desfășoară operațiunea de fertilizare, cu privire la începutul și durata campaniei de utilizare.
➡️ Această activitate a fost anunțată primăriei Tureni, informația fiind diseminată în comunitate, conform prevederilor legale, întrucât poate fie generatoare de disconfort olfactiv.

În urma sesizărilor, inspectorii de mediu au demarat verificări în zonele Aiton – Tureni – Feleacu pentru a identifica sursa problemei.

În cadrul investigațiilor, s-a constatat că în comuna Tureni au avut loc activități de fertilizare organică a terenurilor în perioada 25 martie – 12 aprilie 2024. Această activitate este conformă cu Ghidul de bune practici agricole și implică utilizarea îngrășămintelor de natură organică, de origine animală sau chimică.

Conform reglementărilor, fermierii și utilizatorii au obligația de a anunța unitatea administrativ teritorială cu privire la începutul și durata campaniei de fertilizare. În acest caz, primăria comunei Tureni a fost informată în prealabil, iar informația a fost diseminată în comunitate conform prevederilor legale.

Precizările reprezentanților Prefecturii Cluj vin în contextul în care astfel de activități agricole pot fi generatoare de disconfort olfactiv, iar autoritățile sunt atente să monitorizeze respectarea regulilor în vederea protejării mediului și a bunăstării comunității locale.

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Biserica Greco-Catolică din Mănăștur devine simbolul primăverii: Împodobită într-o mantie roz fermecătoare

Stefania Heinz

Published

on

În mijlocul cartierului Mănăștur, un spectacol al naturii își desfășoară frumusețea într-un tablou fermecător de primăvară. Cu fiecare zi ce trece, se pare că natura își reînnoiește promisiunea de viață și regenerare, îmbrățișând cu generozitate totul într-o paletă vibrantă de culori.

Copacii, care în urmă cu scurt timp păreau să fi dormitat sub povara iernii, acum strălucesc în lumina blândă a soarelui, izbucnind într-o explozie de verdețuri și floricele delicate. Adevărate simfonii de nuanțe înfloresc în jur, conferind aerului o dulce aromă de primăvară.

În acest peisaj încântător, Biserica Greco-Catolică „Coborârea Spiritului Sfânt” devine un punct de atracție și contemplare pentru locuitorii din Mănăștur. Împodobită cu o mantie roz, biserica pare să danseze în lumina soarelui, atrăgând privirile și inimile celor care trec pe lângă ea.

Această schimbare a peisajului, marcată de trecerea dintre anotimpuri, nu face doar să înflorească natura, ci și să revigoreze spiritul comunității. În fața acestei splendori primăvăratice, oamenii se adună cu bucurie și recunoștință, apreciind fiecare moment de frumusețe și renăscare oferit de primăvară.

Foto: Sergiu Razvan

Astfel, în mijlocul unei lumi care se trezește la viață din somnul iernii, Biserica Greco-Catolică „Coborârea Spiritului Sfânt” strălucește ca un far de speranță și lumină, aducând comunitatea împreună într-o celebrare a reînvierii naturii și a credinței.

 

Credit Foto: Sergiu Razvan

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite