Asociația Pro Infrastructură dă din cap, dar nu aprobator, la ultimele declarații ale primarului Emil Boc privind metroul din Cluj. Într-o replică savuroasă, dar dureros de realistă, îl avertizează că… nu orice cârtiță e și TBM (Tunnel Boring Machine).
„Cred că domnul Boc se gândește la vreo cărtiță naturală, în carne și oase, că alea mecanice nu o să intre în august în pământ, că-s dezasamblate. Nu au nici curent, nu s-au băgat în priză, nu au proiect pentru racordare la curent și la apă”, glumește amar Ionuț Ciurea, directorul executiv API. „Că alea mecanice n-au fost încă băgate în priză.”
💡 Situația pe scurt:
-
Pe hârtie, lucrările au început în 1 septembrie 2023.
-
În realitate, n-avem:
❌ autorizație de construire
❌ racord la curent sau apă
❌ proiect tehnic finalizat
❌…nici vreo urmă de cârtiță mecanizată.
👷♂️ Primarul Boc rămâne optimist:
„Pe 24 iulie începem lucrările pregătitoare, iar pe 11 august dăm drumul la pereții mulați.”
Dar până atunci… șantierul stă. Ca și trenul din gară. Doar că nici gara nu e încă săpată.
🧾 Asociația Pro Infrastructură avertizează că metroul:
-
A fost lansat cu tam-tam electoral.
-
E blocat în lipsa avizelor.
-
E proiectat de același supraveghetor care… îl și aprobă. 🤷♂️
„„Metroul Cluj nu a avut probleme cu finanțarea, ci are probleme de finanțare. Studiul de fezabilitate pe baza căruia s-a semnat și licitat contractul are goluri majore. Supraveghetorul pe acest contract este același cu proiectantul care a realizat studiul de fezabilitate — e normal că o să și-l apere”, punctează Ciurea.
🚇 Concluzie:
Până una-alta, metroul din Cluj e ca Moș Crăciun: toți vor să creadă în el, dar nimeni nu-l vede.
Cârtițele mecanice mai au de așteptat. Sau poate… primăria investește într-o echipă de cârtițe antrenate special? 🐾